Jeg mener det er undervurdert hvor mye problemer det kan skape hvis man ikke er solide i den slags kamper.
Mot "buss-lag" er det verste som kan skje at man får en kamp som bølger fordi man tillater overganger. Da er det lite gunstig å ha en kar på midten som i praksis ikke takler.
Kan han spille der på slutten av kamper hvor vi har gått tom for ideer? Ja. Tror jeg han kan starte i kamper mot bunnlag i 3-4-3 sentralt? Nei. Så fremt vi ikke har mye skader har jeg vondt for å tro at det vil fungere bedre enn å bruke 2 av de 3 andre (kan kanskje være med på at Eriksen mot et bunnlag er bedre enn Winks, men det er ikke opplagt i den rollen). Og Conte som er så opptatt av at folk klarer å fylle roller (vi lot Ndombele og Lo Celso dra) - klarer jeg ikke å se for meg at vil la Eriksen forandre på det.
Så kan det selvsagt være at jeg tar feil. Jeg tror Eriksen først og fremst vil konkurrere med Kulusevski. Slik sett er det nok Lucas som taper mest på dette. Richarlison inn for Bergwijn og Eriksen på en måte for Lucas er ikke helt dumt. Skulle vi selge Lucas har vi antakeligvis ikke brukt særlig penger en gang.