rihno
Tror de fleste klubber nå opererer under det prinsippet at man skal utvikle spillere på juniornivå slik at de blir best mulig individuelt og ikke utvikle typer for roller.
Der hvor vi kanskje er enige er at unge spillere bør få sjansen oftere. Din favorittposter her inne argumenterte for det motsatte hvor bredde betydde mest. Ærlig sak. Selv om jeg mener man må være enda modigere med unge. Er Dragusin nå bedre enn Byfield? Det er ikke opplagt osv. (selv om jeg forstår at Tudor mot Arsenal velger som han gjør). Hvis vi har noen linje der etter Mourinho så er det at unggutter ikke skal spille. Det gjaldt Ange også, men han hadde ikke noe valg til slutt.
Resten er vi muligens enige. Man må ha en adm dir, sportsdirektør og trener som fungerer sammen. Og som sagt de må ha kompetanse. Så må alt annet fungere også selvsagt, men det strømmer nedover fra toppen.
Mulig Vinai er genial. Kan egentlig ikke vite, men utenfra er det tvilsomt at Vinai og Lange er gode nok. Frank og Ange var det nok ikke.
Jeg hadde byttet alle tre, men noen vil jo ha kontinuitet for kontinuitetens skyld. Da må man nesten holde på Vinai og Lange. Og kanskje er det riktig. Jeg tviler, men hvis det er vanskelig å bedømme en trener så er det enda vanskeligere å bedømme de lengre bak/opp i systemet.