Det er «komplisert». Kommer det 15m på bordet for Spence kan jeg fint se at man selger og heller da fester sin lit til Gray på høyrebacken. I et slik scenario kan man ta inn Phillips eller hente en ny stopper - hvis man ønsker det (argumentert for tidligere at å hente flere stoppere med Phillips, Dorrington og Vusckovic virker tullete).
Hvis ingenting skjer med Spence og han spiller bra i pre-season. Så har han en sjanse - og kanskje større enn jeg først trodde (jeg tror fortsatt han forsvinner, men desto flere minutter han leverer med bra spill desto større er sjansen for at han blir værende - og da må det mer til enn noen minutter mot Hearts, men det er en start).
Så kommer det an på hvor mange alternativer man ønsker på de forskjellige plassene. Vanligvis vil man nok prioritere å ha større bredde forover i banen - ettersom angripere og midtbanespillere byttes ut oftere.
Forsvar: VDV, Romero, Dragusin, Porro, Udogie, Davies og Spence
Sentral midtbane: Bissouma, Bentancur, Sarr, Bergvall, Maddison, Skipp og evt. Gray
Angrep: Son, Richarlison, Neto, Werner, Kulusevski og Johnson
Er jo ikke helt horribelt med tanke på den totale balansen. Vil egentlig si det er veldig fint balansert. Selges eller lånes Spence ut må man enten beholde Emerson eller kjøpe ny. Hvis Spence oppfører seg bør han i det minste være foran Emerson i rekken.
Tror forøvrig mange blir skuffet over hvor lite vi kommer til å gjøre dette vinduet. Rett og slett ikke plass. Selv om Bergvall kan lånes ut. Folk som Richarlison, Kulusevski, Bissouma og kanskje til og med Bentancur kan selges. Kan fint se at en av de tingene skjer - eller at en blir skadet som gjør at man kjøper en til. Men noe voldsomt tror jeg ikke kommer til å skje. Og det er helt fint for meg. Ba om en nr. 6 og en ving før sommeren. Gray er nr. 6. Og Neto er i dette tilfellet vingen (som jeg elsker - når han er frisk).