Er vi enige om at taktikken er å dominere kamper gjennom å holde mye på ballen, bygge opp bakfra og bruke inverterte backer for å skape overtall sentralt i banen som gir midtbanen flere valgmuligheter og åpner opp rom på kantene for raske overganger og bredt angrepsspill?
Hvis vi er det så vil jeg argumentere for at laget har vært trofaste mot dette, spillere uttaler at de har tro på taktikken og ønsker å spille slik. Det i seg selv er progresjon. De gir ikke opp.
Det som stadig vekk feller oss er personlige feil, spesielt i forsvar og på midtbane som gjør at vi får brudd imot. Og når bruddene kommer havner vi i mindretall og blir lette å score på. Så vidt jeg klarer å finne så står vi oppført med 28 Errors leading to goals. Det er et høyt tall!
I de kampene hvor spillet sitter så spiller vi den mest attraktive fotballen i verden! To dare is to do! Og det er vel det supporterne ønsker? Jeg mener bestemt at skadene har medført en stagnasjon for laget, taktikken og spillestilen. Jeg mener vi igjen begynner å se konturene av det vi hadde i starten, at xG øker, antall skudd øker - men vi har fortsatt for mange personlige feil. Kampen mot Wolves og kampen i går er kamper vi sannsynligvis hadde vunnet uten personlige feil. Kampene mot Frankfurt viser at vi kan spille fotball og har en trener som ikke bare sier gung ho let's go!
Det er selvsagt vanskelig å finne argumenter som viser progresjon så lenge vi fortsetter å tape kamper, men jeg mener fortsatt at vi er marginer unna å spille den fantastiske fotballen vi har sett vi kan spille.
Og brannfakkel: Det eneste som vil overbevise meg om at Levy har baller er om Ange fortsatt er vår manager til høsten. Da viser han at han har en langsiktig plan, noe jeg trodde han var på vei til å bevise med Pochettino.