Cuti Synes du henger svært mye av "problemene" i klubben på Richarlison? Kommer dette til å bli en gjenganger på forumet også kommende sesong, som i sommer og forrige sesong?

For min del ønsker jeg han en så god og skadefri sesong som mulig dersom han blir (som for alle våre spillere), og helst på det nivået han var på i desember til februar. Det hadde jo vært det beste for laget vil jeg tro.

Det er selvsagt et problem å ha en spiller til over 800 millioner på benken for en klubb som oss. Eller et vi blitt så rike at det ikke går ut over noe?

Hadde gjerne brukt de på en verdensklasse DM i stedet.

Cuti Ikke sikkert han sitter på benken om han er litt heldigere med skadene. Håper han lykkes 👍

Skjønner ikke greia med å dra frem Richarlison i hver eneste tråd. Var det ikke et problem at enkelte spillere manglet ambisjoner?

Scarlett skulle vel uansett alltid på lån. Burde kanskje vurdert en tur ned et nivå for selvtillitens skyld, men om han kan kjempe seg inn på Sunderland med en del spennende spillere rundt seg kan det bli spennende det.

For Scarletts del har det selvsagt alt å si om Richarlison selges eller ikke. Trodde det var åpenbart.

Hvor god Scarlett er har alt å si for Scarlett. Han har vært i klubben siden Mourinho var her. Lenge før Richarlison kom. Det har vært nok skadeproblemer i løpet av disse årene til at han skulle klart å presse seg inn om han faktisk var god nok. Ikke andre spillere sin "skyld" at han ikke har klart det.

Ser ikke helt hva som er åpenbart med det. Både Deki og Lankshear virker å være foran i køen basert på pre season, og Scarlett trenger regelmessig spilletid for å utvikle seg. Rimelig sikker på at utlån alltid har vært planen der.

Hva gjelder Richarlison; hadde selv ønsket at han dro til Saudi mtp økonomien. Men at han takka nei ser jeg utelukkende på som et bra karaktertrekk. Og dersom han endelig skulle greie å holde seg skadefri (det spørs) har vi plutselig en veldig bra konkurransesituasjon på topp. Richy fra desember til februar var enorm, og har selvsagt alle muligheter til å spille.

De fleste av oss hadde nok helst sett at vi hadde fått igjen de 800 millionene for Richy nå som nytt førstevalg er kjøpt inn, ja. Men sånn ble det ikke denne gangen.

Ingen sterke følelser for Scarlett. Synes ikke han har overbevist særlig noen gang. Men trodde han skulle være et gratis alternativ nr 3/4 på spissplassen i år. Men med Richy inn i miksen sammen med Solanke, Son og Kulu er det ikke noe vits.

Cuti Tja... Vi har jo blitt såpass rike at vi bruker 5-600 mill på Brennan Johnson, 800 mill på Solanke i tillegg til en del på f.eks Bissouma, så vi har tydeligvis råd til det. Uten at jeg legger disse spillerne for hat av den grunn. Ser helst at de lykkes, selvom de måtte trenge en sesong eller to for å klare det.

Når det gjelder verdensklasse DM, så er vi blitt en klubb som må kjempe hardt for å komme oss til Conference League og Europa League. Så å konkurrere med f.eks City og Madrid om de beste tror jeg vi kan se langt etter. Tror nok vi må kjøpe DM'er på nivå med Bissouma og Højbjerg, og håpe at vi treffer blink.
    Det er der vi er for øyeblikket.

Scarlett er enda et eksempel på at det å gå fra stort talent (og kanskje til og med et spesielt talent) til å spille for oss er en vanskelig vei. Fått mye god omtale i mange år nå. Skåret noen veldig fine mål også, men i det store og hele vist veldig lite. Og som andre nevner «plutselig» bak Lankshear i rekken virker det som.

Så kan det snu igjen selvsagt. Bare Richarlison blir solgt 😉 Hadde vært gull om han skåret 15-20 mål og spilt 90 min kamp etter kamp et sted.

Mabbutt Forskjellen er at de spillerne du nevner der er i elleveren. En av de er også forholdsvis ung enda og har en oppside der i tillegg.

For 800 millioner kunne vi nok kjøp en kjempegod spiller som hadde styrket elleveren en eller annen plass. Ser ingen grunn til å dra inn feks Højbjerg i sånne summer.

Cuti Jeg forstår hva du mener, vi kunne brukt Johnson-pengene også på f.eks en kvalitetsving (Johnson kan selvfølgelig bli god etterhvert, håper det.).

Når det gjelder 11'en har jeg en litt dårlig nyhet. Det er Ange som tar ut den. Vil nesten tro at han vil ta ut de som til enhver tid er best.

Men nå stopper jeg. Jeg har fått svar på det jeg spurte om. Du misliker Richarlison skikkelig, og det kommer vi til å få høre om ved enhver anledning kommende sesong, samme hvor god han måtte bli.

Mabbutt Skjønner ikke helt greia med Johnson oppi spissdiskusjonen med Scarlett her men. Har forstått det sånn at du misliker fyren skikkelig og ikke erkjenner at han faktisk har vært vår beste høyreving siste året.

Så har du selvsagt rett til å synes som en av svært få at det var greit at klubben ikke fikk tilbake de 800 millionene for Richarlison som kunne vært reinvestert andre plasser.

Cuti Nå misforstår du. Jeg misliker ikke Johnson. Han hadde en del målpoeng, nesten like mange pr minutt som Richarlison og Werner, men jeg syntes aldri at spillet hans kom opp på et nivå som matchet. Men han er ung, så det kan komme. Men jeg syntes ikke spillet hans reflekterte prisen vi gav, derfor nevner jeg han. Men jeg skylder ikke på han for alle våre problemer, og sutrer ikke om det i hver eneste tråd.

Højbjerg (og Bissouma) trekker jeg inn fordi du nevner DM, og at det er den kvaliteten klubben mest sannsynlig klarer å trekke nå, ikke "verdensklasse".

Tror vi kunne fått noe for 800 mill som hadde hevet nivået på elleveren.

Cuti
            Poenget er vel at du er så kategorisk. Johnson er klink i elleveren mens Richarlison er på benken osv. Sannheten er at begge nå står i en veldig god konkurransesituasjon (spesielt om Deki tar med seg formen fra pre season inn i sesong). Umulig å spå hvem som spiller om noen måneder.

Tilbake til Scarlett (for å holde det til topic); hadde det vært sånn at han hadde banka på døra til elleveren hadde jeg vært tilbøyelig til å være enig i at det var synd at Richy «blokkerte» en vei inn på laget (uten at jeg som sagt greier å holde hans Saudi-avslag i mot ham). Men Scarlett er per nå ikke ansett som beste alternativ fra u21-laget en gang. Må først vise at han kan prestere stabil a-lagsfotball på et lavere nivå. Så kan man ta den diskusjonen.

Dougie Det bunner vel ned i om man tror Solanke blir spissen i år eller ikke. Jeg tror det siden han er Anges mann og passer vår spillestil nå og Richy var Contes. Dermed er Richy en alt for dyr reserve for en klubb som oss. Når vi da har spillere som Werner, Son og Kulusevski som også kan spille spiss blir det litt råflott å ha en så dyr reserve. Synes jeg. Kall det gjerne «kategorisk» om du synes det er bedre.

Solanke kommer nok i utgangspunktet til å bli satsa på ja. Om han scorer mye fra tidlig av og holder seg skadefri blir veien inn på laget lang for Richy. Men jeg ser det mer som at klubben ønsker en skikkelig konkurransesituasjon på topp med to mer eller mindre jevngode spisser. Ref det Ange sa selv. Og Richarlison hadde nok vurdert det budet fra Saudi både to og tre ganger dersom beskjeden var at han nå er klink andrevalg.

Så er jeg (som sagt) enig i at det optimale for oss hadde vært om Richy tok det budet. Jeg mener behov for en skikkelig kantspiller er høyere. Men nå ble det ikke sånn.

Vi kunne fint ha solgt Richarlison til noen andre for en lavere sum hvis Ange hadde sett verdi i det.

Nå har det seg slik at han vurderer (med rette eller ikke) at ingen av de yngre er klare til å være "andrevalg". Og han må nesten vurdere BJ til å kunne bli bedre enn de fleste her inne tror (på samme måte som han liker Bissouma bedre). Slik at desperasjonen for en ny dyr høyreving kanskje ikke er så stor. Evt. at vi har funnet noe billigere vi liker minst like godt som et dyrere alternativ (som hadde krevd Richarlison-penger for å kjøpe).

Får se neste sommer om noen av Scarlett, Veliz eller Lankshear har vist tegn på å overta for Solanke.

Dougie Tror nok klubben ønsket å selge Richy i og med at det gikk helt til personlige samtaler mellom spiller og klubb. Tror også kjøpet av Solanke i etterkant av avgjørelsen er med på å legge ytterligere press på Richy frem mot januarvinduet. Så får vi se hva som skjer.

Hadde laget vært komplett ellers så er det supert med dobbel dekning på spissplassen. Men det er det ikke. Og pengebingen er dessverre ikke utømmelig.