Vesentlig viktigere enn størrelsen på gjelden er evnen til å betjene den på fornuftig vis.
Daniel Levy og ENIC
Forhåndstallet gjeld/inntekt er nok betydelig annerledes for oss. Sannsynligvis også rentebetingelsene.
Så er det jo riktig at vi har enormt mye gjeld. Som gjør at man må være litt konservativ slik at ting ikke går feil vei. Visste ikke om Lyon engang, men veldig godt eksempel. Var Frankrikes beste ganske lenge og blant Frankrikes største klubber.
Schism Nja, tenker hovedproblemet vårt har vært rekrutteringen. Veldig mye bomkjøp og hele den 3 spillere til 20 mill stk i stedet for en solid til 60 filosofien vår. Helt banalt egentlig når vi har et godt akademi med spillere som ikke får sjansen i ligacupen engang. Heldigvis virker dette å ha forandret seg. Men fremover vil jeg ha mindre "smarte" kjøp ala Werner og heller få inn det som trengs
- Redigert
Ser på våre dyraste kjøp på https://www.transfermarkt.com/tottenham-hotspur/transferrekorde/verein/148
Om vi ser på top 10 dyraste av dei spelarane er det vel berre VdV og Romero som er veldig gode kjøp?
Faktisk er nesten heile top 25 lista vår ganske begredeleg lesing. Son har vore fantastisk, selvfølgeleg.
Vil faktisk påstå at 25-50 lista vår er bedre enn 1-25.
Andreas Er ikke uenig i det, men virker som om vi ikke har gjort grundige nok undersøkelser. Enkelte av kjøpene må beskrives som panikkjøp også. Så har vi jo hatt en lei tendens til å sparke treneren som i følge den vedtatte sannheten ville ha spillerne relativt kort tid etter vi kjøpte dem. Men jeg tror jeg tilskriver det meste av floppene dårlig analytisk arbeid og at vi ikke legger nok fokus på personlige egenskaper. Folk som Ndombele og Lo celso burde vært silet ut lenge før vi kjøpte dem.
Går man igjennom de dyreste kjøpene til de fleste klubber vil man finne mye rart. RM er et mulig unntak men de fleste bygger opp sine største stjerner delvis innenfra. Selv Chelsea på sitt beste hadde Terry og Lampard som to av sine beste osv. Våre beste har vært King, Modric og Bale. Alle bygget seg opp hos oss. Våre dyreste kjøp har aldri ledet dette laget til noe som helst - ikke i nærheten engang.
Betyr ikke at jeg ikke mener vi skal kjøpe dyrt, men her er nok «radarparet» uenig. For meg er ikke 20m kjøp noe problem. Werner er det, men som kung også påpeker den slags gjør vi ikke mye av lengre.
Mitt største problem med vår rekruttering de siste 10ish årene er at vi ikke har vært modige nok. Det har forandret. Egentlig fra Paratici. Alle kjøp de siste årene synes jeg har vært ganske modige. Enten det er Solanke eller Udogie og Bergvall. Så får man se om de har vært gode nok.
- Redigert
Schism Føler jo ofte at Liverpool ofte blir brukt som eksempelet på at dyrt=bra.
Så er eg enig I at ikkje dei heller treffer like godt kvar gong. Men dei hadde ein periode der dei traff på mykje.
https://www.transfermarkt.com/fc-liverpool/transferrekorde/verein/31
Om man ser på den top 25 til Liverpool så er det tydleg at dei har bomma ein del dei og. Men ikkje tvil i at dei prosentmessig har truffe bedre en oss.
Eg trur ikkje det har med sum på transfer å gjære, Men som kungereke påpeiker, så virkar det litt som om vi faktisk ikkje har heilt kontroll på kva vi kjøper når vi handlar dyrt.
Andreas Men dei hadde ein periode der dei traff på mykje.
Tror det er mye i det - de traff voldsomt bra med van Dijk, Mane, Salah og Allison innenfor et ganske komprimert «vindu». Og man kan ikke akkurat si folk som Fabinho var mislykket heller.
Og de som ikke har vært fabelaktig verdi for pengene så har de fleste allikevel vært bra. Vi kan ikke si det samme. Tiden vil vise med Romero, Kulusevski, VDV og kanskje et par til, men per nå er den «dyreste» virkelige stjerna vi har kjøpt Son. Det er helt absurd dårlig.
Ikke helt top notch der altså.
Samtidig kan man jo si at klubben er satt opp for å kunne drifte seg selv, med egenprodusert overskudd. Det er jo positivt! At det fører til at det tar ting tar laaang tid å bygge noe, og at man blir utålmodig som supporter på veien er sikkert noe vi alle kan føle på fra tid til annen.
I tillegg er det jo et vesentlig poeng at vi sammenlignes med Southampton, Forest, Brentford og Ipswich når det kommer til investeringer fra eiersiden, men at vi ofte inkluderes som topp 4 kandidater sammen med lag som city, pool, arse, chelsea og united. Det mener jeg er et kvalitetsstempel som understreker hvor langt våre eiere har kommet i å sette sin økonomiske strategi ut i live.
En klubb subsidiert av rike eiere for å overleve nei takk, klubbens ledelse og eiere har gjort det meste riktig, klubben står på egne bein!
Høres ut som fremtiden. Men heller det enn Midtøsten.
Forstod det som at han ikkje er spesiellt populær mann i Cowboys.