Jeg kan være enig med Gold at Levy virker reaksjonær. Men fatter ikke hvorfor det kommer nå? At Levy og co.hentet nettopp Ange var vel et forsøk på å være det motsatte? Man kan gjerne si at det tok vel lang tid å komme dit (den kritikken deler jeg), men når vi er der skal vi klage?

Og hva gjelder spillerkjøp har Ange tydelig sagt at ingen kommer inn som han ikke vil ha. Så hva er problemet? At Ange ønsker seg feil spillere, fortsetter med Bissouma osv.?

Jeg kan også stille meg bak Gold i at å evt sparke Ange nå føyer seg inn i rekken av reaksjonære avgjørelser fra Levys side. For meg handler hvorvidt jeg deler den fullt ut evt om hva som skjer videre og hvem som kommer inn. Frykter selvfølgelig en ny total retningsforandring, men tror man har lært nå.

Så skal det også sies at jeg har vært enig i de fleste trenersparkingene. Jol er vel den eneste som var ganske snodig (og ikke så rent lite usmakelig). Timingen med Mou var også håpløs, men ingen tvil om at han måtte gå. Så er ikke så enkelt som Gold hevder heller.

Dougie Jeg kan også stille meg bak Gold i at å evt sparke Ange nå føyer seg inn i rekken av reaksjonære avgjørelser fra Levys side. For meg handler hvorvidt jeg deler den fullt ut evt om hva som skjer videre og hvem som kommer inn.

Vi må nesten la Levy sparke Ange og ansette en helt annen type først før man konkluderer eller?

Hvis vi henter McKenna f.eks. vil jeg si det er en videreføring av Ange. Henter vi Benitez er jeg enig i at det er Levy på nytt. Men blir litt for dumt å gå så hardt ut før noe av dette har skjedd - hvis ikke Gold allerede vet noe.

Og det er heller ikke så vanskelig å forstå at Levy gikk for Mourinho og spesielt Conte. Selv om det var et brudd med Pochettino og muligens trenerne før Pochettino i stil.

Schism Hvis vi henter McKenna

Det jeg også tenker, om man sparker Ange nå må man ansette noen som kan bruke spillerne som er der, gjerne bedre enn Ange klarer. Utrolig lite han får ut av offensive spillere som Romero og Udogie f. Eks. Med dette inverterte tullet sitt.

Schism
      Enig. Mourinho tror jeg først og fremst var tidenes overvurdering av en spillergruppe. Tanken var at Mou skulle inn og skvise den siste saften ut av en godt voksen spillergruppe (ikke en dum tanke i seg selv), men man tok ikke høyde for at flere av bærebjelkene hadde dratt eller var på vei vekk (Eriksen, Dembele), eller hadde tapt seg massivt (Rose, Toby, Jan, Dele).

Dougie

Og at nok Levy hadde en romantisk tanke om at han kunne få Mourinho fra Porto - som var manageren han alltid drømte om.

Det var ei feilvurdering.

Og ser man totalt sett på de Levy har hentet så er det tydelig at han ikke har vært god nok der over 20+ år. Liverpool har i samme tidsrom hatt Benitez, Klopp og nå muligens Slot. En kar som Houllier ville også stått høyt oppe hos oss. Den eneste som er i nærheten av å måle seg blant våre er Pochettino hva gjelder resultater - selv om jeg vil argumentere for at Jol muligens er den beste av våre trenere under Levy hvis man tar forutsetningene med i betraktningen. I alle tilfeller er det ingen som tar noen av våre over Klopp og Benitez.

Chelsea er vel mest sammenlignbare hva gjelder antall trenere. Og der kan man forsåvidt si at de ikke har truffet så mye bedre utover Mourinho - med tanke på alle ressursene de har hatt. Forskjellen er at de allikevel har vunnet ting selv om det har vært rimelig kaotisk.

Vet ikke om jeg vil legge noe på Levy da jeg vet alt for lite om hvordan avgjørelser blir tatt innad i klunnen eller hvordan den blir drevet. Begynner å bli en stor organisasjon.
        Men det er klart at det kanskje kunne vært verd å forsøke et skifte... nå har vi vel bytta ut alt annet opptil flere ganger. Stadion. Treningsanlegg. Med staff. Managere x ca 10. Sportsdirektører. Sponsorer. Logo(er). Spillere x ca 300

Jeg forstår fortsatt ikke helt det synspunktet. Vi har vært veldig nærme flere ganger, og de gangene vi har vært nærme, har jeg alltid irritert meg over at våre beste spillere ikke har møtt opp. Ser ikke helt hva Levy eller noen andre i styret kunne gjort med det.
        For meg virker det egentlig bare som et enkelt sted å plassere skylden. Forstår dog at styre og eierskap er den eneste konstanten de siste 20 årene, men kjøper ikke at det er årsaken til at vi ikke har vunnet.

5 managere på 5 år er ikke oppskriften på suksess.

Kan kanskje funke i en klubb som Chelsea som kjøper spillere fra øverste hylle. Men det gjør ikke vi.

Enig. Ange burde nok ikke vært ansatt. Så hva skal man gjøre nå? Beholde en kar man ikke bør beholde fordi man har ansatt feil mann?

Største argumentet for det er vel fordi man ikke stoler på at man kan treffe en bedre, men selv blind høne kan finne korn.

Bør ikke gjøre noe som helst før sesongen er over uansett. Men det er Levy det er snakk om her, så mulig han driter seg ut igjen med helt feil timing.

Som feks? Bortsett fra Mourinho er noen blitt sparket på et tåpelig tidspunkt?

Selv argumenterte jeg for at AVB skulle få fortsette ut sesongen, men tviler på at det hadde ført noe godt med seg egentlig. Meget mulig den sparkingen ga oss Kane.

Mourinho burde aldri vært ansatt. Men når han først var ansatt burde han fått en uke til ja.

Sparke Poch noen måneder etter vi spilte CL-finale. Vært utrolig mye rart.

Den ekstreme vinglingen mellom ytterpunkter i spillestil de siste årene. Oser desperasjon.

Pochettino har selv uttalt at han burde få sparken. Man trenger jo ikke være enig med han i det, men fyren virket helt tom etter det tapet. Tror ikke du finner så veldig mye rart egentlig med når folk fikk sparken.

Problemet er at vi aldri har ansatt en Klopp, Benitez etc. og det må Levy selvsagt tåle kritikk for. Selv om folk som Jol, Redknapp og Pochettino gjorde til dels veldig gode jobber så lenge det varte med tanke på ressursene.

Redknapp med denne troppen ville vært nydelig.

Satser på Mason ut sesongen, så slipper @Cuti å være så positiv lenger.

Dougie

Egentlig det sterkeste argumentet for å beholde Ange. Hva er vitsen med Mason i noen mnder? Ser jo det poenget.

Ja, enig i det. Ville kanskje sett an om McKenna er mulig å lokke, men ellers er det syltynt der ute.