Vet ikke om jeg orker en ny Lenglet.

Blir fort litt off-topic, men vi trenger yngre blod på litt sikt her. Son og Kane drar på årene. Richarlison er ikke gammel, men han er 25. Bakfra er det kun Kulusevski som nå har etablert seg. Zaha er 30 om noen dager.

Ang Son og VM; selvsagt trist for ham, og noe man har sympati med. Men jeg tror ikke det å misse VM er en dårlig ting på lengre sikt - ei heller personlig for ham.

Forventningene man har til Son i Sør-Korea står neppe i stil med det laget er i stand til å prestere. Så sånn sett er han nesten dømt til å mislykkes allerede før han drar til mesterskapet.

Så jo hvor mye AFCON knakk Salah, og Egypt kom helt til finalen. Hans situasjon og status der kan fint sammenliknes med Son i Sør-Korea.

Ryker VM, kan han heller komme tilbake med en ny sult og ladede batterier. Slipper å bære byrden av at Sør-Korea ryker på forsmedeøig vis i gruppespillet. For oss er det nok utelukkende en bra ting.

Ei heller slik at Son trenger å "spille på seg" erfaring.

CWaddle enda værre for landslaget som ikke har noen til å bære seg, men kanskje det dukker en overraskelse.

Noen som har sett noen oppdatering utover hva som kom i fra klubben i går eller har noen innsikt i hvor lenge en må regne med å være ute med en slik skade?

Om dette kan sammenlignes med et vanlig brudd så er det vel 6ish uker? Men kanskje han kan være tilbake langt tidligere om han bruker en maske e.l.? Noen som har peiling?

Knut det er jo veldig individuelt i forhold til skadens omfang, leser på Spurs official at han må opereres og da tyder det på at bruddkantene står fra hverandre og at det er plater og skruer som skal til, men han er ganske sikkert tilbake i Spurs drakt, eventuelt med maske etter VM og det er jo det viktigste...

Schism Tror du Conte setter inn Gil for Son? Det er lov og håpe og enig i at det kunne vært en spennende løsning. Frykter dog at Conte er noe mer konservativ.

rihno Tror du Conte setter inn Gil for Son? Det er lov og håpe og enig i at det kunne vært en spennende løsning. Frykter dog at Conte er noe mer konservativ.

Nei. Gjør dessverre ikke det.

Blir nok Lucas igjen og 3-5-2.

Forøvrig helt enig med Gold i hans siste video. Lucas var veldig svak til tider mot Marseille. Og fysisk er han ikke klar for å spille fra start.

Hva er det som gjør at Conte velger «feil»?
      Gil, Doherty og Bissouma har vist gode takter (min vurdering) når de har fått sjansen. Nå ser det ut som Bissouma er på vei inn, men Gil og Doherty ser ut til å være nødløsninger. Bissouma har vel ikke overbevist når han har fått anledning til å vise seg, men potensialet glimter av og til. Doherty har i mine øyne prestert på høyt nivå når han har fått sjansen (litt rusten, men absolutt på vei). Gil har absolutt vært et friskt pust de minuttene vi har sett ham, men virker litt «lett», litt som Moura.
      Men tilbake til innledningen, hvorfor velger Conte «feil»? Passer de ikke inn i systemet? Grudge? Følger ikke instrukser? Ventende holdning?
      Vi mangler noe, men usikker på hva det er. De gangene vi har kjørt på så funker det som faen, men det er så sjeldent.

Conte har helt tydelig sine favoritter. Lucas skal ha at han var god da Conte kom. Så sitter muligens fortsatt i? Gil ble igjen dyttet av ballen mot Marseille. Jeg også blir jo irritert over slikt, men noe det virker som Conte virkelig har hengt seg opp i osv.

Bissouma kan jeg i det minste forstå at ikke spilte så mye. Højbjerg og Bentancur har vært i snitt veldig gode i år. To av våre absolutt beste. Gil og Doherty/Spence derimot kjemper mye mot folk som er dårlige (ikke da Kulusevski var frisk - selv om Son da var svak).

Sesongen over ett føler jeg det blir feil å skulle trekke frem Lucas som ekstremt dårlig uten å likestille Son; Son har hatt 30 minutter i form denne sesongen. Selv Emerson har vært bedre. At Son nå muligens får 6 uker uten fotball behøver ikke være negativt; kanskje det er nettopp det som skal få han til å spille godt igjen?

Enig. Son har vært svak. Selv mot Leicester var han ikke generelt god. Mye snubling og tull i den kampen også, men skuddene gikk inn.

5 dager senere

Son bekrefter selv at han skal delta i VM. Håper det kan gi han en mental boost så vi får tilbake den vanlige Son på nyåret 🤞

3 måneder senere

Årets spiller i Asia for 6. året på rad. Imponerende 👏🏼

Cuti
        Mest imponerende at han greide å time prestasjonene innenfor kalenderåret sånn at han ikke har sett kliss naken ut hvis man diskuterer 2022. Denne SESONGEN isolert derimot. Altså Emerson har vært bedre. Han er brasilianer og kommer nok ikke til å vinne" Årets beste spiller i Asia " men det burde ikke Son heller gjøre neste år.

Madball Mest imponerende at han greide å time prestasjonene innenfor kalenderåret sånn at han ikke har sett kliss naken ut hvis man diskuterer 2022.

Hva mener du her?

Jeg synes i alle fall det er imponerende å bli toppscorer i PL uten å ta straffer og samtidig lede landet sitt som ikke akkurat er en fotballstormakt til utslagsrundene i VM 🙂

Et år de fleste fotballspillere drømmer om det.

Så er det lenge igjen av 2023 enda. Tipper han blir en sterk kandidat da også.

Cuti
            At den kåringen er ganske på etterskudd. Sånn som de ofte er riktignok. Men han har faktisk vært direkte dårlig i 9 mnd snart så litt paradoksalt at han får prisen nå.

• Cuti svarte på dette.