PL: Everton - Tottenham | 19. januar 2025
I dag kunne jeg tenkt meg å sett Spence på høyre vingback, som er hans naturlige posisjon.
Han har kommet til noen gode innlegg fra venstrekanten, hvor han bruker utsiden av høyre til å legge inn. Vitner om god teknikk.
Men fint å se hva han kan greie fra høyre.
Porro har på lik linje med Johnson spilt mye og er ganske tom for tiden. Dårlig i pasningsspillet, innleggene og jobbing hjemover. Han trenger hvile.
Hvis vi har 12 skadefrie spillere forventer jeg at Bissouma ikke starter. Synes han er forferdelig over tid, minner om Wanyama mot slutten.
Er mest fan av å kjøre Deki på midten der han har vært best, gjerne sammen med Bergvall (selvskreven) og Sarr.
Foran er de enten ute av form eller ute av form og skadet. Bare å starte Rich tenker jeg, sammen med alle andre enn Son.
Helt uenig. Porro har noen kamper hvor pasningsspillet er håpløst, men jeg er usikker på om noen jobber mer enn han og selv om innleggene ikke holder Arnold-klasse er de de beste vi har - mulig bak Maddison.
Så hadde jeg også gjerne sett Spence på høyre, men ikke hvis det betyr at Reguilon må inn på venstre.
Blir interessant å se hva som skjer på topp.
Kulusevski?
Son?
Richarlison?
Burde selvsagt bli Lankshear, men det skjer jo ikke.
Son har vært rimelig dårlig som ving nå en periode. Kunne vært fristende å starte Moore - Son - Kulusevski (jeg vil ikke ha Kulusevski på vingen, men vet Ange kommer til å starte han der hvis Johnson ikke kan spille).
Son - Richarlison - Kulusevski tipper jeg det blir, men tvilsomt at Richarlison kan/bør spille hele. Uten at det er noe voldsomt problem å evt. sette Moore inn på venstre og Son inn sentralt. Alt mulig må egentlig gjøres for å unngå at Lankshear kommer på banen.
- Redigert
Mye skader til denne, blir spennende å se troppen!
Kinsky
Porro Dragusin Gray Spence
Sarr Bergvall
Kulusevski Maddison Son
Richy
Blir fort no sånt. Nå møter vi moyesboys og det betyr 100% sikkert fysisk tilstedeværelse. Så er spørsmålet om vi kan møte det eller om Ange stoler på at vår måte å spille på skal ta oss gjennom på våre premisser.
Det som er godt å vite er at om vi taper denne er det KUN pga skadekrise. Og om vi vinn er Ange eit geni. Flott at det kan være slik.
- Redigert
Hva betyr feilplassert?
Faktisk litt interessant for meg personlig etter at jeg begynte å gå igjennom kampene (høydepunktene) i detalj. Tror ikke jeg kan peke på en situasjon hvor Porro står feilplassert defensivt. Han står ofte veldig høyt, men det er helt opplagt Ange som ber han om - og det gjelder alle våre backer.
Betyr ikke at jeg nå mener Porro alltid er på rett plass, men jeg vil påstå at det er en myte at han veldig ofte står på feil plass - og at han veldig ofte er “rundingsbøye”. Det kan rett og slett vanskelig dokumenteres.
Der hvor Porro derimot er dårlig er bedømmingen av risiko i pasningsspillet. For en med så bra pasningsfot å bomme så mye er helt rart.
Schism Mulig det bare er et inntrykk, men jeg synes at Porro har hatt en lei tendens til å slippe angripere mellom om seg og stopper (Romero). Hvem av de det er sin skyld tør jeg ikke gå inn på, men da jeg spilte back (har spilt både back og stopper) var den viktigste jobben å presse angriperen ut mot sidelinja (bort fra målet).
Hehe jeg synes Porro trekker for MYE inn mot midten og tillater deres ving eller spiss å både få ball og god vinkel til å avslutte . Mulig han har overkompensert etter å ha sluppet noen imellom han og Romero. Men nå begynner det å bli lenge siden Romero har spilt en hel kamp for oss
Kan ikke huske å ha ettergått mange situasjoner som det. Betyr ikke at det ikke skjer, men det er ikke ofte.
Han er derimot dårlig til å markere når ballen kommer fra motsatt side. Noe som gjelder alle våre forsvarsspillere. Når man ser Gabriel spille mot oss ser man hvordan markering faktisk ser ut.
Porro er i alle fall OK på alle de områdene. På ingen måte dårlig.
Son som spiss og Gray på midtbanen. Spennende. Davies inn som stopper
Den benken vi stiller med har ca 2 PL kamper tilsammen
Liker laget. Selvsagt umulig å slå Everton, men tror vi kan spille bra fotball hvis folk finner tonen.
Gray på midtbanen? Da har Ange motbevist meg der! Fortsett med det Ange!