Madball
Enig i at det er vanskelig å forklare hvorfor vi ikke slår Tamworth uten problemer (bortsett fra at vi har slitt med "dårlige" lag så lenge jeg kan huske, mulig det er et snev av subjektiv hukommelse her..) eller hvorfor vi slipper til Everton som ikke scorer mål og gir dem 3.
Og det er vel den "vanskelige forklaringen" Ange IN/OUT har vidt forskjellige forklaringer på.
Skader. Har vi mye skader? Ja! Det kan vel til og med støttes med fakta (som mye annet ikke kan i denne diskusjonen). Er laget preget av alle skadene? Ja! Og her begynner faktagrunnlaget å bli subjektivt.
En part hevder at når 50% av spillergruppen må byttes ut så preger det hvordan laget fremstår. Den andre parten hevder at de gjenværende spillerne er så dyre (og gode) at det skulle bare mangle om vi ikke slo Tamworth og Everton.
Hvorfor oppstår skadene? En part mener at det er flere årsaker til det. Den andre parten mener at det er Ange sin feil, ikke bare treningsregime og taktikk, men også hvordan han disponerer spillerne.
Hvorfor presterer vi så ujevnt, og i det siste så dårlig? En part vil peke på skadesituasjonen og den andre parten vil si at det er fordi vi har en manager med fotballkompetansen til en bruktbil selger. Her kan man støtte seg noe mer på fakta, med mindre Ange har lurt verden og manipulert alle til å tro at han har hatt en ganske grei karriere som manager med andre lag.
Et annet moment, som jeg mener mange driter glatt i, er at en omstilling av kultur, spillestil og mindset vil ta tid og svært ofte medføre en periode med nedgang før oppgang.
Klubben kan selvsagt sparke manager når det måtte passe, men har det medført den progresjonen vi egentlig ønsker?
Jeg har fortsatt et lite håp om at klubben har hatt en langsiktig masterplan ved ansettelsen av Ange, men jeg innser også at det snart må komme resultater. MEN er usikker på om noen hadde klart å få til resultater slik situasjonen er nå.