Om det trengs noen til å øke temperaturen på banen er det absolutt rett mann
PL: Arsenal - Tottenham | 15. januar 2025
Med skade på Werner forsvinner alt håp om at han drar videre i januar antar jeg.
Begynner å lyse litt opp på skadelisten nå, ikke mye men litt.Det er godt nytt.
Vi greier faktisk å spille fotball med mye skader (mot Newcastle og Liverpool).Det gir et det lille håpet vi trenger foran denne kampen.
Kan vi ta poeng her, ja det er fullt mulig.Litt sutring hos Arsenal sine supportere for tiden, tar vi ledelsen her så kan de fort snu mot sitt eget lag.
Vi må være obs på deres overganger, vi kan ikke spille cowboy fotball.Vi må selvsagt prøve å unngå dødballer imot, her må vi være fokusert.
Kinsky
Porro-Dragusin-Gray-Spence
Sarr-Bergvall
Johnson-Kulusevski-Son
Solanke
Vet om vi kan stille sterkere.Kan vurdere Bissouma foran Bergvall.Liker det har jeg har sett av Bergvall i det siste, gi han sjansen denne gang også.
Mulig også Maddison kan vurderes.Liker han godt, men usikker på formen hans.Kan han ta rollen sammen med Sarr?
Kunne det fungert slik.
Sarr-Kulusevski
Johnson-maddison-Son
Æ tror faktisk at Ange starter m Bergvall og Bissouma... håper au han setter Kulusevski i en "fri rolle" på høyrekanten m Maddison sentralt, Brennan kan komme inn de siste 30...
- Redigert
Ville vært veldig rart å ikke starte Bergvall.
Tviler på at Maddison starter, men mye vi ikke vet om tilstanden til folk. Maddison skal ha skryt for bortekampen mot City, men generelt særs tvilsom til å starte han i en kamp som denne. Derimot kan han bli viktig fra benken.
Tanken mot Liverpool antar jeg var å gjøre oss litt mer solide enn vi har vært. En god tanke. Så selv om jeg tviler på at Bissouma plutselig er blitt god så fortjener han en sjanse til. Sarr kunne ikke spille mot Liverpool, men kan spille her. Da virker det mest logiske å bytte Bentancur med han.
Johnson fortjener definitivt ikke å starte. Men som Maddison kan han være fin fra benken. Synd han er så eksepsjonelt dårlig til å utnytte farten sin (finnes det noen spiller med såpass brukbart tempo som er dårligere til å utnytte det?) - da det normalt vil oppsto ganske mye rom her siste 20-30 - som han kunne ha løpt i.
Ikke helt like god som originalen vet du.
Kommer selvsagt an på stillingen, men sist jeg så Arsenal (husker ikke i farten mot hvem) så bølget spillet overraskende mye. Her antar jeg det blir full pinne som vanlig fra start og om man vil eller ikke brytes ting opp utover i kampen - så fremt ikke det ene laget leder med 3-4 mål.
Maddison kan knapt løpe i det rommet selv, men han kan finne ei pasning eller få avfyrt ett skudd ingen andre i laget kan mot litt slitne forsvarsspillere. Og vi trenger en som kan slå dødballer hvis det er slik at vi jakter mål.
Sitter med en følelse av at Ange plukka laget for lengst, men vi får se. Noen spiller av nødvendighet men som diskutert er det midtbanekonstellasjonen som nok har de fleste variasjonene. Sarr har vel spilt lite i det siste så friske bein kan være et argument. Bissouma har hatt sin kanskje beste periode siden før høstferien i 23' så hvis Ange skulle bestemme seg for å droppe ham er jeg usikker på om nå er det beste tidspunktet. De fremme synes jeg varierer voldsomt i prestasjoner men blir som regel mål med de involvert så ser for meg Son-Solanke-Kulusevski
Bergvall må starte selvfølgelig
Hva taler imot seier?
- Arsenal har 3 kamper uten seier, 2 av dem tap, skjelden at så gode lag går flere uten seier enn det.
- Vi har to seire på rad, det gjør vi skjelden denne sesongen.
- For hver kamp uten tap som går er vi nærmere vårt neste tap.
- For hver kamp som går uten seier, er Arsenal nærmere sin neste seier.
- Arsenal er totalt sett mye bedre enn oss denne sesongen, skader eller ikke.
Derfor lyser det tap av denne.
Hva taler for seier?
- Arsenal har 3 på rad uten seier, massiv formsvikt.
- Vi har 2 seire på rad, vi har endelig funnet flyten.
- For hver kamp som går er vi én kamp nærmere vår neste seier mot Arsenal.
- For hver kamp som går er Arsenal én kamp nærmere sitt neste tap mot oss.
- Vi kan overraske.
*Viktigst av alt er at Porro får flere verdifulle minutter i beina! Må få bort den rusten!
Vi må opp ca 15428 hakk fra Fa cup campen sist for å ha sjans. Eg håpar og forventar mykje bedre innstilling i denne kampen. Derby er Derby. Og klarar ikkje Ange å fyre dei opp, så burde kapteinteamet fyre dei opp. Dette er ein kamp vi ikkje kan gå og dasse rundt i.
Satsar på det iallefall kan bli ein jamn kamp.
Sarr Bissouma Bergvall på midten
Regner med at Bergvall får playmaker rollen.Kulusevski på vingen.
Får for guds skyld håpe vi er påskrudd fra start, sier helle ikke nei til en Bissouma i godt gammelt slag.Vår midtbane blir utrolig viktig i denne kampen.
Tipper vi taper 2-0
Vi har 9 spillere på skadelista og det er fortsatt ikke plass til Maddison i 11'ern. Greit at 2 av de er keepere da men allikevel. Vraka mot Arsenal, et av Anges første store kjøp, da trur jeg vi kan si at han bomma. Brannfakkel: selg.