PL: Arsenal - Tottenham | 15. januar 2025
Var redd det skulle gå verre enn det her faktisk...
Sånn uten å ha analysert alt dette grundig ned til minste detalj synes jeg Spence, Gray, Kulusevski og Bergvall sto fram bra. Solanke klarer desverre ikke å være et angrep helt alene.
Ble til tider dominert i førsteomgang men kan ikke si så mye på innsatsen. Heller ikke dette vår verste kamp denne sesongen, men de fleste utpå der kjempa for livet, desverre mot et bedre lag, med bedre spillere og taktikk.
Kungreke Trenger kollega på jobb på heile bana. Eg har vore med ei stund. Og eg har sett oss på 13 plass på tabellen ganske mange gangar. Men det man sjelden har sett er eit Tottenham lag som IKKJE bryr seg når man spelar mot Arsenal.
Eg har sett det mest alminnelege Tottenhamlaget kjempe, blø og jamnspele med Arsenal over 90 minutt, sjølv om dei var minst 10 plassar over oss på tabellen.
NLD er hellig. Man MÅ kunne forvente at spelarane dukkar opp. Det gjorde dei ikkje til denne. Og det er Anges ansvar at dei gjær.
Ange OUT
Lista er nå lagt så lavt at jeg synes dette var bra. Vi ble ikke slakta selv om vi aldri egentlig var med i kampen.
Også fascinerende at Bergvall og Spence er våre to beste spillere. Spillere Ange ikke hadde spilt uten alle skadene.
Bergvall er et helt ufattelig talent. Kampen han gjør i dag skal ikke være mulig fra en 18-åring.
Mabbutt Av det eg såg så vil eg ikkje seie at Bergvall var eit haud over dei andre. Så dei 3 andre du nevner. og så røkla.
Spence hadde nokre grove feil. Gray var ikkje like stødig som vi ofte er vant til å sjå han, og Kulusevski rota bort mykje. Men dei gjøymde seg iallefall ikkje som Son, Madders og Johnson. Og var ikkje heilt krise slik som Sarr og Bissouma.
Jeg hadde ingen forventninger til denne kampen, så dermed greier jeg ikke bli ordentlig skuffa heller.
La oss trekke frem det positive.
Bervall - fremtidig leder og vår "Ødegård"
Gray- trygg og god med ball
Spence - gode løp og pasninger i lengderetning
Richarlison - kommer inn og hever laget
Synd med tap, men vi er der vi er.
Gidder ikke snakke mer om det negative.
Isolert sett ike krise å tape denne kampen 2-1 nei, enig.
Men vi har lite å by på i dag. Nøkkelspillere svikter. Son (og Bissouma) må ut av klubben slik jeg ser det. Som mange andre kamper. Jeg har alltid vært «den siste» til å rope treneren ut! Nå er jeg desverre på Ange out samtidig som han tydeligvis har tillit i klubben. Klarer ikke å se at dette kan bli til noe og engasjementet mitt foran kampene nå er historisk lavt. Historien min går tilbake til 1981. Litt trist nå.
Kulusevski jobber og løper som en helt. Går i dueller og vinner en del. Gjør en del fint med ball men det var ikke hans beste kamp. Sikkert en del frustrasjon i noen av raida hans når han går seg bort. Får jo null service av de andre