Nuno er nok vel så mye et eksempel på at det handler om mer enn resultater når en trener blir evaluert. Av alle de trenerne vi har hatt tror jeg ikke noen har gitt et like sterkt inntrykk av å ikke kunne håndtere jobben som han. Måtte være Gross i så fall.
Så hadde ikke Nuno forsvunnet så raskt hvis ikke Conte hadde vært der. Ange har nok den fordelen nå. Det finnes ingen som Conte tilgjengelig.
Kampen i morgen blir interessant med tanke på hvordan spillerne fremstår. Flere tegn de siste kampene på ei spillergruppe som har gitt litt opp. Det har man ikke sett før. Dvs med “gi opp” mener jeg ikke nødvendigvis at de har gitt opp Ange, men de virker rådville og ingen ekte ledere som kan vise vei. Reaksjonen etter Fulham sitt mål er jo bare patetisk blant annet. Mangelen på initiativ når vi må jakte mål mot Bournemouth like så. Bergvall - vår yngste spiller på banen - er en av få som prøver litt med rak rygg. Det er skremmende. Kan Ange få snudd det mer underliggende problemet? Jeg tviler. Dette er tross alt hans tropp, men jeg ser poenget hvis han ønsker å se lederskap fra banen - og derfor nesten “tester laget”. Skal vi bli virkelig gode må lederskapet i stor grad skje der ute - det er sant for absolutt alle topplag uansett idrett.
Skal mye til for at vi ikke taper mot Chelsea, men måten det skjer på vil bety noe. Da vi tapte med 9 mann gjorde vi det på rett måte. Ingen snakker om det tapet som ydmykende.
Og Bergvall bør faktisk starte. Skal vi bygge en tropp med folk som står i stormen må faktisk de som viser tegn til å tåle det få spilletid. Selv om han fortsatt mangler mye for å kunne spille jevnt i PL. Men Bergvall eller ikke - Ange starter alltid de samme som han liker omtrent alltid.