Ange - status desember 2024
Vi venter til vi er i finale til en av cupene. Da lar vi øksen falle!
Ikke at jeg elsket Mourinho, men den sparkingen er vel en bekreftelse på at det er mye rart som også pågår i kulissene.
Har ikke vært mye på forumet, men leser omtrent alt, veldig bra engasjement fra alle ! Ange : Nå var vel spørsmålet om man fortsatt har tro på ham, ikke om han skal sparkes i dag . Jeg har ikke tro på at han klarer å oppnå noe i denne sesongen, (håper jeg tar feil ) men liten vits i å sparke ham nå. Problemet er etter min mening en total mangel på å tilpasse seg motstander, borte/hjemme, resultat underveis i kampene . Pauseprat ? Hva vet jeg. Er målet mest mulig poeng i PL eller spille festfotball til terningkast 6 noen ganger i sesongen ? Så er det slik at det virker som vi har mange unge lovende spillere, bruk de mer ! Ny mann fra Sør-Korea, guttungen i Westerloo m.fl
Ellers vil flere av de forsvinne på en aller annen måte. Bygg opp et nytt lag/system med bruk av disse unge , og la det bli et prosjekt ! Rydd opp , begynn med blanke ark neste sesong ,
Kanskje tordentalen til Conte etter 3-3 mot Southampton hadde noen elementer verdt å se på ?
Å sammenligne Ange med Ferguson blir enda latere. Verden var noe helt annet. Ingen Bosman så selv når kontraktene gikk ut kunne man ikke bare bytte. Å bygge lag var en helt annen øvelse osv.
Hva er egentlig argumentet? Å holde på noen for å holde på noen? Ferguson kom med en sinnssyk CV fra Skottland. Igjen ikke i nærheten av sammenlignbart med Ange.
Så er vi merkelig nok på samme side. Jeg vil heller ikke at Ange skal sparkes nå.
rihno Nja... Enig i at man kan få en ny giv, noe vi vel fikk på starten med Ange, men når det skal etableres og bli en del av kulturen møter man fort på noen utfordringer. Skader, tro på prosjektet, mestringsopplevelse, Mestringstro...
Vel, i alle de bransjer jeg har jobbet/drevet i eller har kjennskap til, så er det en forventning til at man lærer de nyimplementerte litt bedre for hver dag som går. Selvfølgelig oppstår det utfordringer, med da ligger det også en forventning om at det iverksettes tiltak fort, om så sjefen eller formannen må sitte natten igjennom på fritiden for å finne ut av det. Det er slik jeg har lært å kjenne konkurransebaserte sektorer iallefall.
rihno Forstår godt at frustrerte fans som av en eller annen grunn mener at Tottenham skal vinne alt blir utålmodige når det ikke skjer
Tror ikke det finnes en eneste en her inne som er mener at vi skal vinne alt til enhver tid. Men 16 år er lang tid så det hadde vært et pluss. Tror de fleste her som begynner å stille spørsmål og et i tvil, er opptatt av å se positiv utvikling, eller i det minste tegn til det.
rihno Og hvis man velger å tolke, det jeg tolker som integritet, som lathet og arroganse, da forstår jeg at man vil kvitte seg med fyren.
Han kan kanskje også tolkes som en hyggelig, men litt naiv fyr, men hvordan man tolker folk, handler vel utelukkende om inntrykk, og der er nok vi alle forskjellige, men det vi har til felles er vel at de fleste av oss liker fyren.
Så enig i så veldig mye av det han sier.
Jeg stemte at jeg har trua på Ange i denne pollen. Hadde det siste alternativet hett noe sånt som «vi får ta en evaluering etter endt sesong» istedet for «drittåret», hadde jeg nok stemt på det.
Uansett, jeg har lest alle poster over her og det underbygger i grunn bare min egen mening om at å sparke ange nå er fullstendig kokkelimonke. For det første er vi med i alle cuper og har 4.plassen fullstendig innenfor rekkevidde. For det andre har vi underprestert poeng vs. prestasjon i serien i år. Stats underbygger det klokkeklart (foruten mitt blåtte øye). Sist men ikke minst er toppnivået beviselig skyhøyt. Jeg har trua på at å heve et bunnivå er enklere enn å heve et toppnivå, for å si det slik. Jeg har også forståelse for at det kan ta litt tid.
Ps! At vi ikke har vunnet noe på år og dag kan jo ikke tale i anges disfavør. Han har ikke noe med det å gjøre. Vi har prøvd «snarveien» med mou og conte. Vi må utvise litt tålmodighet.
Ginola14 å sparke ange nå er fullstendig kokkelimonke
Noen vil kanskje si at det er "fullstendig kokkelimonke" å ikke engang stille spørsmål når både spillere og kollektiv bare blir dårligere og dårligere?
Ginola14 At vi ikke har vunnet noe på år og dag kan jo ikke tale i anges disfavør.
Enig, jeg for min del har ikke trua på "prosjektet" pr nå, men så lenge vi er med i EL og begge cupene, synes jeg han kan få fortsette. Så må man se på omstendighetene for hvordan man ryker i de tre. Han bør ikke rote dem vekk med tull.
Ginola14 Vi har prøvd «snarveien» med mou og conte. Vi må utvise litt tålmodighet.
I etterpåklokskapens navn, så tenker jeg at kanskje vår tålmodighet like gjerne burde kommet en av de to nevnte til gode. Men når og hvordan vet vi hvilken manager vi betingelsesløst skal frede? Hadde vi visst det vi vet nå, kanskje vi heller burde vært tålmodige med Martin Jol, eller gitt Pochettino tid til å gjennomføre "the painful rebuild"? Hvorfor AKKURAT Ange, og hvor lenge?
Det morsomme når man snakker om «tid». Hvilken manager har vi sparket som har oppnådd noe et annet sted etterpå? Det er vel strengt talt ingen? Dvs Conte gjør det nok, men tror ikke blant annet Cuti ville likt at vi hadde beholdt han.
Fint å snakke om «tid» men blir ofte bare et litt falskt argument for å ville beholde de man selv liker. Hvis en manager ikke er god nok hjelper aldri tid.
- Redigert
Hovedproblemet nå, mener jeg er at vi har sett hvor godt det laget her kan prestere. Vi har også sett hvor dårlig laget kan prestere.
Lite utvikling å spore i stabilitet, spillere som gradvis ser mer skarpere og bedre trent ut osv.
Jeg klarer ikke å se at vi skal klare topp 4, som også skal være ambisjonen. Det er et problem. Vi virker ikke å være i nærheten om vi fortsetter slik.
Kampen i går ble dessverre et skrekkeksempel på hvor umotiverte og lite klar for kamp hele teamet var, samt det å gjøre alt for å vinne manglet totalt.
Alle håper at det snur, men det har vi sagt lenge nå.
OT: Vi må heller ikke glemme at han tok over et Conte trent lag, med litt miks av nye spillere. De så virkelig god trent ut i første del av prosjekt Ange.
Selvsagt er det gildt å trene oss. Mer penger enn de fleste. Største ligaen. De beste fasilitetene.
Står jo ikke på navnene som har trent oss.