Schism
Ja, venter til de siste avgjørende rundene med å felle endelig dom. Men tanken var vel et mer «levende» gruppespill hvor flere kamper har nerve. Og det har (i alle fall i mine øyne) føltes motsatt foreløpig.

Bare det at vi må vente til godt over nyttår før vi får en avgjørelse dreper det litt for meg.

Dougie

De "store" oppgjørene tidlig betyr muligens litt mindre nå, men de har alltid vært litt ubetydelige.

Så tipper jeg det er flere kamper med "viktighet" de siste 2-3 rundene i år enn vanligvis. Uten at jeg nødvendigvis liker dette oppsettet bedre enn det gamle.

En annen kanskje positiv ting er at veldig få klubber blir helt hektet av tidlig. Det skjedde gjerne tidligere.

Dougie Helt enig. Var imot fra starten og alle mistanker har blitt bekreftet.

Jeg velger å være forsiktig positiv inntil videre. Har de siste årene nesten ikke giddet å se de siste gruppespillkampene i CL før jul, siden mye har vært avgjort i mange av gruppene. Nå ser jeg ihvertfall en god del av "storkampene" uavhengig av om det er tidlig eller sent i gruppespillet.

Knut
      Kan jo sånn sett kanskje fungere om det kuttes ned igjen til 6 kamper og avgjøres før jul. Da blir det også mer «hver kamp teller»-følelse.

For ikke å snakke om mer tid til disse playoff-rundene. Å havne der nå blir nesten umenneskelig mtp kampbelastning. Se for deg oss havne både i EL-playoff og semien i Ligacupen (med dobbeloppgjør) 😅.

Men det er vel totalt urealistisk når alt handler om å spille flere kamper. Vinner vi EL er vi kanskje til og med så heldige å få delta i nyvinningen VM for klubblag i sommer.

Flere uinteressante kamper og at underdogene «aldri» vil komme til utslagsrundene - jippi.

Det som mangler nå er vel at de storlagene som ikke kvalifiserer seg gjennom hjemlig liga skal få et wildcard likevel gjennom historiske bragder… vent nå litt, det er vel allerede bestemt.

Cuti
        Lurer på om ikke det ble nedstemt fordi det stinket vel mye av Super league? Mulig jeg tar feil, men mener kompromisset ble ekstra plasser til de best plasserte ligaene.

• Cuti svarte på dette.

Dougie Mulig det. Hele omlegginga er jo et kompromiss ift superligaen hvor de største skal få mer.

Jeg er enig i at formatet i utgangspunktet burde gi de større bedre sjanser (som var grunnen til at jeg var kritisk fra starten). Jeg tror fortsatt det skjer - så jeg har ikke nå forandret mening hvor jeg er positiv, men....

Per nå, i alle fall i CL, så fungerer ikke helt formatet slik. Dvs vi vet jo ikke hvordan disse klubbene hadde gjort det i vanlige grupper, men ståa er kanskje litt mer variert enn man hadde forventet?

RM: Kan faktisk ryke ut uten play-off - selv om play-off er utvilsomt mest sannsynlig.
          City: Mest sannsynlig play-off, men kan klare topp 8.
          BM: Ligger på play-off. Bra sjanser for topp 8, men har 2 av 3 siste borte.
          PSG: Ligger nå utenfor play-off.
          Liverpool: Leder - og er nære sikret topp 8.
          Inter: Andreplass. Nære sikret topp 8.
          Dortmund: Fjerdeplass. Veldig gode sjanser for topp 8.
          Leipzig: 34. plass. Skal mye til for å i det heletatt klare play-off.
          Barcelona: Tredjeplass. Gode sjanser for topp 8.

Hvis det er noe jeg faktisk liker så er det at flere lag vil drømme om 24. plassen og få sjansen i en play-off - enn det som var tilfellet tidligere. Og man slipper sølet med at klubber går fra CL til EL.

Jeg vet ikke om jeg liker det, men det er mindre dårlig i alle fall enn jeg fryktet.

Navnene kom ikke med på den nederste linjen så jeg aner hvem de er, men synes ikke det ser ut som om vi ikke satser på denne matchen 😉

Synes vi stiller relativt sterkt. Mulig vi kommer til å få svi for det på søndag. Får håpe kampen forløper seg slikt at vi kan bytte relativt tidlig.

Bissouma, Werner og Udogie på benken. Resten av benken består av to keepere og seks unggutter.

Antar Werner ikke starter fordi han kjente på noe sist.

Skuffelsen er Bergvall, men OK. Antar han kommer inn ganske tidlig. Så får man håpe han får en positiv opplevelse.

Schism Skuffelsen er Bergvall

Enig i at Bergvall har vært skuffelsen 😂

Fornuftig å stille sterkt her. Viktig kamp mot et godt lag (selv om de har underprestert i sesonginnledningen).

Var vel ikke så mye svakere man realistisk sett kunne stilt. Bortsett fra at Bergvall burde ha startet.

Og hvor smart det er å feks starte Kulusevski i dag handler veldig mye mer om Fulham enn Roma.

Er vel bare Gray for Udogie som ikke er helt toppet nå som Madders også hangler.