Schism Fasiten (for å være skråsikker på hva som er riktig og galt) er at det blir helt feil å sammenligne det laget med Liverpool. Liverpool og City har okkupert 1. og 2. plassen stor sett alene med en luke til lagene under. Der var vi aldri.
Poenget mitt var egentlig at man kanskje ikke burde forvente at det laget vi har nå kjemper om topp 4. Min subjektive mening er at dagens lag er langt fra gode nok til det. Jeg tror det blir tøft nok for disse guttene å kjempe om topp 6. Forsvaret henger ikke sammen, midtbanen henger ikke sammen, og angrepet henger ikke sammen. Heller ikke mellom lagdelene henger det sammen. Vi har tapt ca halvparten av ligakamper. Vi begynner å nærme oss smertegrensen for antall tap til å klare topp 4, og vi er enda tidlig i november. Min subjektive mening er at svært få, om noen, av våre spillere er stabilt gode nok for et topplag. 5-1-5 i ligaen, så gode er vi.
Dette er som sagt min subjektive mening, og det er lett å ha den meningen i dag. Kanskje blir vi blendet og friskmeldt av en fantastisk neste kamp, og da er dette glemt, iallefall en ukes tid.