Madball Tenker årsaken til de høye kravene kan være at vi har såpass gode enkeltspillere i forsvaret at når man da får alt fra litt rusk i maskineriet til store tabber i kamp etter kamp, så blir man litt ekstra skuffet, og ekstra observant på det. Så er det gjerne slik at en ustø forsvarsfirer kanskje merkes litt bedre (ved baklengs) enn et angrep som scorer litt lite. Det er iallefall min unnskyldning.
Når det gjelder angrepet har jeg ikke så høye forventninger. Vi har en spiss (Richarlison) som har et scoringssnitt i PL på rundt 9-10 mål, men som er altfor skjelden tilgjengelig og i form, vi har en spiss (Solanke) som har hatt én god sesong, men ellers har et PL snitt på rundt 3 mål, Son blir ikke bedre, det vil naturlig gå andre veien, for Moore er det fortsatt litt tidlig, og Werner, hva skal man si.... Lyspunktet har vært Johnson i en periode nå. Det som skuffer mest med angrepet for meg er den altfor variable innsatsen i press/gjenvinning.
Midtbanen blir jeg rett og slett ikke klok på.
Mitt håp denne sesongen ligger i EL. Kanskje vi kan ha litt flaks med trekningene i FA-Cupen for en gangs skyld. LC er vi i praksis ute av, vi møter City der, og de er på trofesanking, og er heller ikke "for gode/store" til å ta den cupen på alvor.
Nå sklei det litt vel mye ut i off topic fra meg her, beklager det 😇