Kulusevski har etter mitt syn opplagt vært vår beste totalt sett i år. Så er det på ingen måte like opplagt for meg hvem har vært nest best? Johnson har levert flest målpoeng så kanskje han (alle kamper)?
Målpoeng:
Johnson: 6
Maddison: 6
Solanke: 5
Son: 5
Kulusevski 4
Solanke har spilt litt mer enn Son.
Når Solanke hverken tar straffer eller dødballer er jeg litt usikker på hvor mye bedre enn resten man skal forvente at han gjør det?
Jeg er ikke uenig i at Solanke må produsere mer. Nå ligger han på 1 mål per 300 min eller noe i PL. Det er ikke godt nok selv uten straffer, men kommer tilbake til spørsmålet mitt - hvem har vært nest best, tredje best osv. for oss? Og i et så lite utvalg hvis han hadde hatt ett mål til hadde det da vært bra nok? 3-4 mål til er helt urealitisk. Da hadde han begynt å nærme seg Haaland.
Tror ikke så mange skal veldig langt ned på den lista før man kommer til Solanke av utespillere. Han har produsert like mye som Son og han bidrar mer i spillet generelt (spilt mer så man kan fint argumentere for at det utligner hverandre). La oss si Kulusevski, Johnson og Son er foran han. Hvem er så fjerdemann? Personlig har jeg Solanke som vår neste beste utespiller så langt i sesongen. Vært veldig solid, men bak Kulusevski har ingen vært fantastiske - selv om Johnson skal ha all ære for 6 mål. Så de som mener Johnson har vært bedre forstår jeg, men i så fall bør han være i diskusjonen topp 3.