Schism Som jeg forøvrig leste igjen og han mener faktisk at Ange skal sparkes.
Skal sies at jeg modererte meg noe i et senere innlegg og at «Ange out» var litt fra hofta i affekt etter surt tap.
Men! Jeg begynner å se et par points of no return nærme seg med Ange - det står jeg for. Er en (litt konstruert tror jeg) misforståelse at misnøyen mot Ange handler om at han dør ved sine prinsipper. Det er noe alle de beste managerne gjør, og noe jeg tror absolutt ingen har noe i mot.
Forskjellen er at de beste managerne greier å være pragmatiske i tillegg. Men Ange viser ikke vilje til å endre så mye som et fiber av formasjon, taktikk, rollefordeling etc. Slik han setter opp laget nå får vi ikke det beste ut av omtrent noen. Sier ikke at man skal være Eggen, men får være måte på. Og vi gjentar de samme feilene igjen og igjen og igjen. Er ubalanserte, spiller på oss brudd, surrer det til på corner osv.
Har rett og slett blitt funnet ut av taktisk og avkledd med motspill, men Ange evner ikke komme med noe godt svar. Hadde det bare vært 3-4 kamper hvor vi er på høyde med motstanderen, men får dårlig betalt er det noe annet. Men dette er en lang nedadgående kurve, som om noen måneder har vart et år.
Så jeg stiller meg nok mer på Kungns linje nå, men utfordrer også folk til å argumentere for hvorfor ting skal bli bedre. Hva er det som tilsier at vi plutselig skal begynne å spille ut motstanderene ved å gjenta samme tralten når vi så til de grader virker å være avslørt taktisk. Hva har Ange vist av evne til å gjøre justeringer som tilsier at det skal bli bedre? Eller resten av trenerteamet for den saks skyld?
Jeg tror ikke vi skal gå på mange poengtap til før samtalen om Ange er rett mann er uungåelig. Og jeg klarer ikke se at det skal snu uten at Ange gjør noen endringer. Enten ved å ta noen tøffe valg, eller ved å justere formasjonen slik at flere kommer til sin rett.