Kungreke
Vet du sa «når han er så satt i sine spor» eller noe i den duren. Så kan man tolke det litt som man vil. Uansett - hvis det er det «kraftigste» som er beskrevet her inne hva gjelder «Ange out» ved siden av Dougie sitt innlegg. Som jeg forøvrig leste igjen og han mener faktisk at Ange skal sparkes.
For meg er diskusjonen rundt Ange her inne stort sett veldig god og nyansert. Man kan selvsagt gå veldig høyt ut å proklamere et eller annet knallhardt. Tar man rett er man et «geni» for å ha sett ting før alle andre. Tar man feil prøver man med en ny voldsom påstand om noe annet - før eller senere treffer mann. Tror de fleste har gått litt slik med Ange:
1) Hva? Hvem er dette?
2) Oi. Hør på han da. Endelig en som sier det jeg vil høre.
3) Så deilig å se angrepsspill igjen. Vi kommer til å bli så utrolig gode.
4) Hmmmm…. Jeg liker mye av det jeg ser, men når skal vi bli bedre på dødball imot, kontringer osv.
5) Jeg liker fortsatt Ange, men er jeg like sikker på at dette blir bra? Burde vi ikke se mer fremgang? Kommer den snart?
Jeg vet ikke hva som blir punkt 6). For meg er det veldig åpent mellom «halleluja nå sitter det endelig» til «denne karen har det kun i kjeften og spillet er nå helt ribbet fra alt til organisering til selvtillit». Og alt der i mellom.
Jeg frykter at han ikke har det som skal til for å virkelig utfordre de beste managerne i verden på ukentlig basis. Samtidig har jeg forståelse for at Ange også muligens må lære litt. Han har aldri møtt på de beste managerne i verden ukentlig tidligere. Så når det gir nytt motspill må man nesten forvente at han trenger litt tid til å lære seg også.
Så fremt dette ikke går fullstendig bananas - og da mener jeg «Jol-style» så ser jeg ingen grunn til å bytte han ut nå. Og skal mye til for at jeg ikke mener han skal fortsette ut sesongen nesten uansett.