Madball Vanskelig å bedømme sesongen etter 4 kamper men fotballen har blitt sånn at lag gjerne fortsetter der de slapp
Det kan man si, men som du også sier - vi fortsetter i stor grad der vi slapp. Dvs som Ange også var inne på en del fans og journalister er veldig opptatt av å bekrefte sine holdninger. Nå får Ange spørsmål om dødball selv om det vel er det første målet vi slipper inn i år på nettopp dødball. Veldig mye på den dødballen å kritisere, men er vel også riktig å si at vi ser bedre ut i år enn i fjor på nettopp dødball? Det får tiden vise da man må spille mer enn fire kamper for å konkludere.
Hva gjelder forsvarsspillet synes jeg vi fortsatt er dårlige, men i fjor vår synes jeg vi var veldig, og til tider, fryktelig dårlige. Forbedring.
Angrepsspillet synes jeg er litt vanskeligere å bedømme. I de periodene vi var best i fjor synes jeg Porro og Udogie bidro mye. De sliter med å være trusler offensivt i år - selv om begge er det glimtvis. Vi kontrollerer kampene enda mer enn i fjor, men akkurat den siste biten er omtrent like tam. Så må man jo lure hvor bra kan det bli når 1) Son er mer og mer passasjer i det generelle spillet, mens 2) Johnson aldri vil være en som skaper ubalanse i angrep etter angrep, kamp etter kamp. Legg til at Maddison stort sett er 0 så blir det litt lite igjen. Maddison kan våkne og Johnson kan være bedre enn han er nå, men akkurat nå vil vi etter mitt syn i stor grad slite med at vi ikke blir et lag som trenger få sjanser (i enkeltkamper kan det selvsagt skje). På kort sikt må Maddison ut. Johnson vet jeg ikke da det ikke er opplagt at Odobert er bedre enda. Der må man bare være tålmodige tenker jeg. Odobert og Moore har talent.
Irriterende at dette også nå allerede føles ut som en «ventesesong». Var ikke helt slik det skulle bli, men fortsatt stor tro på denne troppen. Hva gjelder Ange er jeg litt usikker, men ikke særlig mer enn jeg var i vår. Og har ikke noe behov for å bytte. Enda mindre etter at Slot ble tatt. Nesten uansett hva som skjer fremover får man gjøre opp etter sesongen. Vi er nå et ungt lag igjen så så lenge folk «spiller for Ange» er det greit for meg at han fortsetter.