Dårlig frispark av Newcastle, stor mulighet for kontring men ingen løper og Vicario kan ikke spille ut.
Dette er en kamp vi brude ha scoret 3 mål.Vi må få spissene våre tilbake.

Hva trodde resten Johnson skulle gjøre?

Nok en bra prestasjon, men synd at Romero fortsetter sin «gå sakte»-aksjon.

Flott Kulusevski. For all del ikke spill Johnson.

Bentancur og Bergvall skulle kommet på mye tidligere. Werner skulle ikke vært satt på.

Enda en kamp jeg føler vi fortjener bedre.
Men vi må sette sjansene

Helt krise at vi ikke vinner denne kampen egentlig. Vi har så og si alt spillet men taper pga. forsvarsfeil igjen. Null sting i angrepet vårt før Johnson kommer på.

Forventer at dette er ett bilde vi kommer til å se mye av denne sesongen. Førende laget og bommer på masse sjanser og blir kontret på.

Schism nei ikke bare den siste der. Han mister ballen flere ganger helt unødvendig på midten. Situasjoner hvor en enkel støttepasning på direkten hadde løst opp, men han må holde på kula for lenge.

John_chef

Kulusevski hadde 90% pasningsprosent i dag.

Ikke at jeg synes han var spesielt god, men spesielt dårlig var han knapt.

De to som roter alt for mye med ball er Porro og Maddison.

Vi spiller en god bortekamp og burde hatt minst et poeng.Vi dominere andre omgang totalt, men vi taper.Det er nesten utrolig at det skjer.Vi spiller uten spiss, utrolig at begge er skadet.Ble begge to skadet trening?
    Hvorfor ikke ha Lankshear på benken, sette han innpå på slutten.
    Mister ikke hodet pga dette tapet selv om det er surt.Vi spiller god fotball og jeg er sikker at både mål og poeng kommer.

Ok. Hvor godt er laget vårt sånn egentlig? Hadde Pope, Bruno, Joelinton, Gordon, Barnes eller Isak startet for oss? Kanskje Krafth eller Burn? Livromente?

Jeg begynner å tvile på dette laget. (støtter de selvfølgelig uansett, og skal se neste kamp også).

Vi er så piss poor defensivt at det ikke ligner grisen. Selv de gangene vi dominerer, både med possession og sjanser, føler jeg meg aldri trygg.

Vi kjører kampen i andre omgang, får drøssevis med gode brudd/gjenvinninger høyt i banen, men ser nesten hjelpeløs ut når vi skal forsøke å utnytte dem.

Var nesten helt sikker på at vi kom til å rote det til bakover etter å ha kjørt så lenge uten å gå opp i ledelsen.

De "Amerikanske" kommentatorene snakka konstant om hvor bra begge lags midtstoppere spilte i dag og skrøyt uhemma av både Romero og Burn. Jeg har tidligere hevda at VdV er vår viktigste spiller og i dag synes jeg synes; Vi spiller på en måte hvor han er umistelig og jeg trur ikke vi slipper inn mål i dag med han på banen.

At vi stanger og stanger når vi ikke spiller med en spiss er kanskje ikke så rart.

Så håper jeg vi kan ta veldig mye positivt ut av prestasjonen i dag; vi kjører til tider over et lag med de rikeste eierene i verden.

Mabbutt

Tror resultatet preger den vurderingen ganske kraftig.

Kan ikke se at vi er noe dårligere enn Newcastle generelt i den kampen. Og normalt gjør ikke Romero to så store feil. Våre beste må være best. Gjelder for Newcastle også.

Deja vu.
        Vi skal fortsatt stå høyt, og vi har ingen å legge inn til. Få store sjanser, men vi skal få en klapp på skuldra for å ha høy ballbesittelse /s
        Problemet er å se hvordan vi takler å stå høyt og taktikken rundt dette. Lite nytt å spore.
        Vi kan bedre både spillemessig og taktisk, selv om det spillemessige ikke var helt på bærtur.

Enig i de to siste kommentarene.

Så er det ikke urimelig at vi trenger mer tid. Det irriterende er bare at vi gjør de samme feilene.

Det vi trenger er en stopper eller midtbanespiller som er veielig god til å lese spillet. Det har vi ikke. Den eneste som er god på det er VDV og han spilte ikke. Romero er verdensklasse på mye, men ikke den biten. Med da litt tvilsomme backer og folk som Bissouma og Maddison på midten går ikke totalen opp. Vi kunne spilt slik hvis Romero var van Dijk men det er han ikke.

Så kommer ikke Ange til å forandre seg. Så da får man håpe han motbeviser meg. Spillemessig har det ikke vært en dårlig start på sesong.

Skuffende med tap i dag når jeg leser at vi er på full høyde spillemessig.... litt typisk oss da...Forventer full pupp i neste kamp mot Scum. Den skal vinnes!!!

Schism Det har du nok mye rett i. Og som du nevner i en annen post, vi har tvilsomme backer, og da er det vanskelig å spille som vi gjør. At slipper inn pga angrep mellom back og stopper, begynner å bli regelen heller enn unntaket (skal ikke mase så mye mer om det). Det samme gjelder kaos på dødball. Da må de framme skape flere skikkelige sjanser, og score på dem. Det gjør de ikke i dag, og det gjorde de ikke i serieåpningen.

Og som du sier, våre beste må være best. Da vinner vi. Men det er de ikke i dag.