Premier League 2024/2025
Var ei litt rotete side der eg fann desse tala. Så om eg har gløymt ein kamp inni der, eller noko er feilplassert, så korriger meg gjerne.
https://www.transfermarkt.com/premier-league/formtabelle/wettbewerb/GB1?saison_id=2024&min=12&max=22
Siste ti kamper, vi slår ipswich på målforskjell.
Og jeg som har fått høre at det er det samme hvem som spiller.
- Redigert
https://www.transfermarkt.com/premier-league/formtabelle/wettbewerb/GB1?saison_id=2024&min=7&max=22
Siste 15, slår Everton på målforskjell.
- Redigert
Gjør jo bare prestasjonen til de som spilte frem til skadekrisen enda større.
Kungreke vi har jo ei MEGAKRISE!
Venstrebacken vår er ute. Eintal. Venstrebacken vår. (Treng ikkje nevne at backup høgreback er bedre på begge backplassane enn førstepri. MAngel på bredde veit du)
Midtstopparane våre er ute. Vi er faktisk så tomme for midtstopparar at vi ikkje eingang er "Brave, mate" nokk til å spele ein forsvarsspelar der, fordi vi er så redde for at han skal bli skada. Så vi må spele han eine midtstopperen vår i hjel, og ta ein midtbanespelar ned i midtstopper. Sjølv mot rørleggarar. Brave
Så har vi ein midtbanespelar skada, som definitivt har spelt milevis bedre enn breddespelaren vår, Bergvall.
Som sagt. Megakrise.
Da kan vi konkludere med at vi vinner ligaen så fort de er tilbake da. Så da trur jeg egentlig jeg bare sitter stille i båten og venter
- Redigert
Skadetabellen for PL er interessant lesning:
Position Team Total Injuries in 24/25
1 Arsenal 27
2 Brighton 22
3 Tottenham 22
4 Aston Villa 21
5 Man Utd 20
6 Ipswich 19
7 Man City 18
8 Chelsea 17
9 Newcastle 17
10 Crystal Palace 14
11 Liverpool 14
12 Wolves 13
13 Leicester 13
14 Brentford 12
15 Everton 11
16 Nottingham Forest 10
17 Southampton 10
18 Fulham 9
19 Bournemouth 9
20 West Ham 6
Den forteller også at hamstringskader er den vanligste skaden, og hvem på hvert lag som har hatt skader.
Fant ingen dato på tabellen, men legger ved en link:
https://www.physioroom.com/advice/premier-league-injury-table/
Det jeg finner interessant, er hvordan lagene rundt oss på skadetabellen gjør det i ligaen.
Forest har få ser jeg og ligger høyt. Rimelig å anta at de har hatt god effekt av få skader.
Ellers virker ikke CL eller Europa å ha noen særlig innvirkning?
Nå har vi hatt en grusom mnd siden denne tabellen ble satt opp, og en skade er ikke en skade, mister vi VDV i en dag vs. Werner så teller det likt i en slik tabell, men det er ikke det samme. Uansett - måten det nå er blitt en sannhet på at vi er så fryktelig annerledes enn alle andre lag er bare feil. Måten vi har håndtert disse skadene på er bare dårlig.
Og for de som nå skal si at dette er gammel data. 10. desember lå vi nr. 11 i ligaen med 1.33 i snitt.
- Redigert
rihno Har eg sagt det?
Eg sa venstrebacken vår, Midtstopparane (fleirtal. 3 stk i dette tilfellet) våre og Benta er dei av betydning som er ute. Vicario er selvfølgelig viktig og, men vi har ikkje komt i denne elendige formen pga mangel på Vicario.
Tok ikkje med Moore og Odobert, som er ein del av bredden, og breddespelarane våre er for dårlege har eg høyrt, og da ansåg eg det som unødvendig å ta dei med.