Ville vært veldig merkelig hvis ikke Emerson og Davies blir foretrukket. At vi skal bruke de som stoppere, men ikke backer når det evt. er behov gir liten mening for meg - selv om vi alle er nysgjerrige på Dragusin.

Ser ikke helt at VDV skal være noe genial back i Ange sitt system. Emerson på høyre hvis Porro er ute er for meg helt opplagt.

Hvis de ikke kan spille så får man håpe de er friske nok til å sitte på benken. Så hvis det skulle gå trått har man muligheten til å bytte de inn.

Davies har jo virkelig ikke fungert som back under Ange. Tipper det blir VdV på venstreback i såfall og at Dragusin får sin debut!

Davies har vel knapt spilt back under Ange? En helt kamp mot Fulham i cupen?

Husker ikke hvor når eller hvor mange kamper, men husker at det var helt håpløst.

Var det ikke mot Palace han ble huka av til pause for Royal fordi det ikke fungerte?

Slet mot Crystal Palace, men det er vel den andre kampen han har startet som back under Ange?

In a blow to the defensive unit, Pedro Porro and Destiny Udogie are ruled out of Saturday's encounter through injury with goalkeeper Fraser Forster also sidelined for 'a couple of months'.

Akkurat nå som vi endelig skulle få stille med toppet lag igjen. Ikke sesongen med flyt dette.

Schism
    Ja, det kan man si, men er det noe som tilsier at det skal fungere? Å spille back under Ange krever atletiske ferdigheter. Det har VdV, men ikke Davies. Ser heller ikke at Davies er noe bedre med ballen i beina.

Dougie

Jeg har liten tro på at Davies blir genial i den rollen, men VDV er stor og litt klomsete. Så blir overrasket hvis han er bedre i litt trange situasjoner mer sentralt med ryggen mot mål osv.

Samt at vi mister en strålende stopper. Kan jo være at Dragusin er strålende også, men tviler på at det som VDV evt er bedre enn Davies som back oppveier det vi taper på VDV vs. Dragusin sentralt.

Så skal det bli interessant å se. Hvis Davies er frisk og ikke starter denne så er han ute til sommeren.

De som sannsynligvis er ute har slitt litt i de siste, bortsett fra Forster. Kanskje de har slitt med småskader, men bytter burde skjedd allikevel, så... Not a problem 🙂Naturlig i mitt hode, inn med Davies og Emerson hvis Porro og Udogie er ute.

Det som er litt synd er at det blir begge to på samme tid.

Usikkert om det er kampbelastningen som har gitt de skader nå, men er vel ikke helt utenkelig at man kunne spart en av de tidligere og slik unngått dette problemet. Litt skuffende det der fra Ange. Spesielt når begge Emerson og Davies burde være i OK kampform - selv om de ikke har spilt på backene på ei stund.

Samtidig skal man ikke overdrive problemet her. Jeg elsker Porro, men han har ikke vært på topp i det siste. Og med Maddison tilbake så er vi litt mindre avhengige av hans pasningsfot offensivt. Før sesongen var det ikke opplagt at Porro skulle være førstevalg på høyrebacken. Forventer at Emerson går inn og spiller godt. Davies er jeg mer usikker på, men han var jo faktisk veldig god på slutten som stopper. Så defensivt bør egentlig begge styrke oss - så får vi se hvor mye vi mister offensivt. Udogie har jo vært litt både og der også i det siste - selv om Udogie selvsagt har et mye mye høyere potensial fremover i banen enn Davies - og er bedre en mot en defensivt.

Sessegnon har såvidt begynt å trene igjen. Tror de lærte litt fra sist slik at han ikke blir kastet inn i noe tidlig igjen. Nå får han trene en mnd uten skade før han blir å se på banen tenker jeg.

Davies mot Neto kan bli litt vel spennende kanskje.

Tror jeg foretrekker Davies og Royal på backene. Når vi først har 2 av 4 forsvarsspillere ute, ønsker jeg ikke å svekke(?) det ytterligere ved å bryte opp stopperparet. Vet fortsatt litt lite om Dragusin.

Royal er normalt sett bra defensivt, og har kommet seg offensivt også. Hvis denne Neto er så god som det hevdes, vil det uansett hvem som starter kreve en del av midtbanespillerne, så håper at både Sarr og Bissouma er i god kampform.

Uansett litt kjipt og typisk for sesongen at begge backene er ute samtidig.

Porro og Udogie ute til dagens kamp, dette er noe vi har snakket om i det siste.Gi dem en pause i ny og ne, men det skjedde ikke.Når er de skadet og la oss håpe det blir kortvarig.
      Nå skal både Royal og Davies starte kampen, to spillere som knapt fått spilletid i det siste.Kan ikke huske sist Royal var på banen.
      Forbanna at vi aldri lærer, uansett hvem som styrer skuta.

Wolves hjemme bør gi 3 poeng, men de ikke helt ute av form.Tatt poeng her og der,slo Chelsea borte, nesten poeng borte mot United.Vi må ikke undervurdere dette laget.
      Neto er vel en spillere som kan skape mye problemer, spesielt slik vi spiller (formasjon/taktikk).Gjør alt i alt ok på bortebane (4-2-6).

Er Lo Celso skadefri?
      Nå blir det en del rokeringer i forsvaret, vi får nok se to rustne herrer i dag.irriterende at vi lar det skje.
      Bentancur har ikke vært god i det siste, han må vurderes.Unormelt svak i det siste, mister ballen lett og virker ukonsentrert.Bissouma kan ta hans plass, men han var svak før AFCON.Håper vi får se en bedre Bissouma nå, slik han var i starten av sesongen.Egentlig fortjener vel Højbjerg å starte, han vært god som når han komt inn.
      Skal Kulu også en tur på benken, tviler vel på det.Er ikke bra å bytte ut så mange spillere på en gang.

Vil se dette laget:
      Vicario
      Royal-Romero-VDV-Davies
      Sarr-Bissouma
      Kulu-Maddison-Son
      Richarlison

Bentancur får benken, ikke godt nok det han levert i det siste.Vurderte Højbjerg i den rollen, men tror det er best med litt mer offensiv spiller (Bissouma).Tror vi kommer til ha ballen en del og da blir det Bissouma.Er han frisk forresten?

Sarr er bankers for tiden.Vurderte Johnson på vingen, men det kan se ut som benken passer han bra for tiden.Komme innpå siste halv timen og bruke farten sin.

Er jo en klassisk situasjon, siden vi er på felgen tabellmessig må vi sette alle kluter til ved en hver anledning som tilnslutt ender med at vi får skader og må spille med spillere som ikke er i form. Kunne gjort mer for å holde de varme Porro burde vært byttet ut forrige kamp, han var helt utslitt.

Kungreke Enig... Porro var ferdig lenge før 90 minutter. Burde vært tatt av selv om han kanskje ikke gav utrykk for det selv

Håper bare ikke Ange kjører en full twist, og starter med en 3er i forsvar og ender med semigod løsning med en ving på venstreback uten forutsetninger for å lykkes. (Du hørte det her først)

Må jo nesten gjøre noen taktiske justeringer og da. Ingen som er i stand til å gjøre samme toveisjobb som Udogie, så om Davies skal begynne å etterlate seg de samme rommene Destiny gjør, snakker vi jo åpen motorvei for Neto.

Vil tro den som starter på venstreback i dag kommer til å ligge mer igjen i en treer bak når vi har ballen - litt ala sånn City spiller.

Personlig håper jeg på VdV pga farta, og 1v1-egenskapene mot Neto. Dessuten er det jo ikke til å komme unna at det hadde vært gøy å se Dragusin i aksjon.