Lucas Bergvall
Scoret 2 mål i den svenske cupen i dag.
Grei den målgivende også gitt.
Selvsagt ganske tvilsomt nivå man spiller mot her (tredje nivå i Sverige - selv om det er et topplag på tredje nivå), men den «karismaen» han spiller med er ikke noe man kan trenes opp til. Så får man se om han klarer å være samme type spiller på et høyere nivå.
Ikke at Patrick Berg er helt sammenlignbar som type (virker det som), men klassisk eksempel på en spiller som ser ekstremt bra ut på «sitt nivå», men som ikke helt klarer å videreføre spillestilen på et høyere nivå (selv om han kan det i enkeltkamper). Wolff Eikrem litt samme.
Man blir farget av de talentene man selv har, men det man ser av Moore, Bergvall og Vusckovic i klipp er ganske ekstremt. Itillegg har Donley opplagt mye (han må også som Bergvall klare å overføre stilen til et høyere nivå).
Etter å ha spilt 121min.
Ser ut som en solid oppgradering av Bissouma - riktignok kanskje mot litt enklere motstand
La oss håpe han får sjansen når tiden er inne og ikke bare støver bort i limbo mellom troppen og elendige utlån.
Blir moro å se hva han får til når han møter litt bedre motstand. Og ikke minst om han blir en nr 6, 8 eller 10.
Hvis han greier å få ut det offensive reportoaret han har vist i Allsvenskan, burde han vel spille som 10er eller 8er. Veldig spent på han her merker jeg.
La oss håpe det blir et luksusproblem. Å ha noen dypere i banen som kan gå av folk på den måten er også ekstremt verdifullt.
Antar han klarer flere målgivende enn Maddison om han så må spille libro.
Klarer han like mange assists som Maddison blir jeg uhyre imponert.
Jeg tok feil når det gjelder Maddison. Han er faktisk Eriksen - ala 23/24.
Maddison med 7 assists på drøye 1800 minutter.
Er vel kun Son som har en fantastisk sesong som har flere for oss denne sesongen.
Ikke sant. Og Kulusevski har bare samme Son og Richarlison foran seg hva gjelder antall mål. Ser ikke at karen får mye kjærlighet fra deg av den grunn.
Og Porro har like mange målgivende som Maddison.
Uansett. Såkalt "tongue in cheek". Blir off-topic.
Kjenner ikke Bergvall godt nok, men virker til å være mer lik Ndombele i stilen enn Maddison.