Tror vi han drar dit? Trist for Fulham. Pahlinha er god.
Pierre-Emile Højbjerg
Tror dessverre ikke på denne fordi jeg ikke forstår hvorfor Højbjerg skulle ønske å dra til Fulham.
Skjønner heller ikke hvorfor Fulham skal brenne omtrent alle pengene de får på en spiller som opplagt er dårligere. Palhinha har også mange år igjen på kontrakten.
Men tar gjerne feil.
- Redigert
Hva er problemet med å gå fra oss til Fulham? To klubber som havnet midt på tabellen i fjor.
Sikkert fint å få fortsette å bo i London og fortsatt få spille i verdens beste liga når man har havnet litt utenfor hos oss.
Så tror jeg selvsagt han heller vil til AM. Men om de har like lite penger som de fleste ikke-engelske lag så blir det neppe noe av.
Du mener vi og Fulham er det samme? Du tenker status, finansielt, potensial, fasiliteter osv?
På ingen måte. Men sportslig er det ikke så himla stor forskjell. De kan sikkert tilby Højbjerg samme lønn, bo i London og PL - i tillegg til å være en nøkkelspiller på laget. Det siste kan ikke vi. Tross alt ikke så lenge siden han spilte på et tilsvarende eller dårligere lag enn dagens Fulham.
Jeg kan ikke vite, men ser ingen grunn for Højbjerg som egentlig mer eller mindre er på toppen av sin karriere å ikke finne seg et lag som kjemper i toppen et sted. Og hvis han ikke finner det er han ikke akkurat milevis unna å kjempe seg inn hos oss igjen. Sarr var glimrende mot United, men ordinær mot Bournemouth og heller ikke noe spesielt i innhoppet mot Fulham. Merkeligere ting har skjedd enn at Højbjerg bruker noen mnder på å tilpasse seg Ange for så å ta den plassen igjen.
At Fulham «flakser» til en sesong eller to midt på tabellen forandrer ikke det. Og Højbjerg skal da erstatte muligens deres beste spiller.
Merkeligere ting har skjedd, men denne vil overraske meg stort. Kan jo håpe Fulham blir helt desperate og byr 40m+ samt ei sabla høy lønn til Højbjerg, men da kan de like gjerne beholde Palhinha.
- Redigert
Palhinha vil bort så han blir det nok vanskelig å beholde.
Synes på ingen måte Højbjerg er alt for god for Fulham. Ikke sånn at han kan velge mellom Bayern og City akkurat.
- Redigert
Mulig Højbjerg er skeptisk på å gå i samme felle som Sander Berge og Markus Henriksen dersom Fulham rykker ned, å bli en overpriset Championship spiller er ikke veldig attraktivt.
Edit: Pdd er ikke er ikke Højbjerg for god for Fulham som @Cuti så riktig skriver, men spørsmålet er vel hvor gode de er neste år, eller om to år...
- Redigert
I hvertfall fint lite som tydet på at Højbjerg var for god for Fulham på tirsdag, og det til tross for at han stort sett møtte reservene til Fulham da.
En ting er lønn, London, PL og nøkkelspiller. De kan også tilby Ligacupen
For god? Hvem snakker om at han er «for god»? Hva betyr det?
At han har vært linket til AM hele sommeren tilsier at det finnes interesse fra større klubber enn Fulham. La oss ikke gjøre oss vanskeligere enn vi vanligvis er.
Og hvis det ikke finne større klubber så tror jeg personlig han blir. Det kan jo vise seg å være feil.
Vanskelig å beholde Palhinha? Akkurat like vanskelig som å beholde Modric da Chelsea ville ha han eller Kane da City ville ha han. Hvorfor er det vanskelig? Karen har kontrakt til 2026 med opsjon for enda ett år. Ekstremt enkelt å beholde Palhinha.
Logisk gir ikke dette mening for noen annen enn faktisk Palhinha. Selv om han skal da til en klubb som har ekstremt gode DMer fra før.
- Redigert
Ingen grunn til å beskylde andre for å være vanskelige her. Hvis du ikke ser at det går an, greit nok.
De fleste skjønner at Højbjerg heller vil til AM. Det er ikke diskusjonen her. AM spiller jo Mou/Conte-fotball på steroider, så passer sikkert Højbjerg perfekt.
Men om de ikke har pengene så hjelper ikke det. Ikke hørt noen andre store klubber være interesserte (ble vel tilbydd United et kvarter her i uka uten hell). Så det kan like gjerne bli Fulham som at han blir. Tror nå jeg. Men så trodde jeg at Kane ville til Bayern også da..
Skriver vel i alle innlegg at det går an, men hvorfor lese sant? Argumenterer kun for at det er lite sannsynlig.
Ser ikke så mange motargument annet enn at Højbjerg burde vite at han ikke er så god og at Fulham og Tottenham nesten er det samme.
Det eneste solide argumentet så langt er at han vil lettere få spilletid. Det er selvsagt et bra argument, men også et som motstrider litt personligheten til Højbjerg. Er han en type som søker minste motstand? Igjen. Jeg kan ikke vite, men det meste tyder på at han ikke har noe i mot å kjempe for noe.
Isolert sett håper jeg han blir. Han er flere hakk bedre enn Skipp som eventuelt vil rykke et hakk frem i køen ved salg.
Men om klubben trenger pengene til andre kjøp som kan gagne laget og Angeball så håper jeg han blir solgt.
Tror som sagt ikke Højbjerg er typen til å sitte en hel sesong på benken. Da tipper jeg han heller ønsker å være en bærebjelke i et annet lag på omtrent samme nivå.
Fulham, Manchester Utd og Atletico Madrid har vært nevnt. Og kanskje Bayern en gang, men ikke i det siste.
- Redigert
Nå bekreftet Romano akkurat at Bayern er veldig nær å signere Palhinha. Så antar Fulham jobber febrilsk med Højbjerg nå. Om de lykkes kommer sikkert an på om AM har funnet noen ekstra euro på kistebunnen.
AM har jo solgt Joao Felix og Cambiasso. Sikker litt midler tilgjengelig nå?
Felix er solgt? Antar han blir, men får håpe det skjed tidsnok til at AM får snudd seg rundt.
Hva gjelder Palhinha kan jeg godt tro at han er veldig nære, men tviler på at det hjelper hvis ikke Fulham finner noen de mener gir mening. Jeg klarer fortsatt ikke å se at å selge Palhinha for rundt 50 for å kjøpe Højbjerg til 35-40 gir noen som helst mening. Bytter de ut Palhinha for et yngre talent eller noe som koster mye mindre så forstår jeg.
Så kan alt skje når folk blir stressa.
Fulham er vel ikke i noen posisjon til å oppgradere Palhinha. Blir litt som når vi solgte Kane til Bayern. Ikke snakk om å kjøpe en bedre erstatter.
Sier ikke det. Men de burde gjøre som Brighton. Selge Bissouma. Kjøpe Caicedo (selv om jeg vet det ikke skjedde samme sommer - fordi Brighton planlegger litt bedre enn Fulham).
Selge Palhinha for å kjøpe en litt dårligere spiller for nesten like mye penger er knapt en måte å drive en klubb på.
Og jeg må tydeligvis gjenta i alle innlegg slik at det blir lest til slutt - at jeg kan ikke garantere for at Fulham ikke gjør dumme ting. Liverpool tok jo en slik med Andy Carroll osv.