Ryktes at United ønsker å bytte for Maguire. Fyflate. Alle har sine svakheter og det virker jo faktisk som Ange liker Maguire……..
Pierre-Emile Højbjerg
Enig i at United bør hoste opp mer enn AM.
Højbjerg er en god spiller som kan være nyttig for oss også, men forhåpentligvis holder Sarr og Biss seg skadefrie. Når Bentancur etter hvert kommer også blir det dårlig med spilletid antar jeg. Har jo også Skipp som kan gjøre en jobb som 4. valg om det kniper i enkeltkamper. Hadde vært noe annet med Europa. Da synes jeg vi burde beholdt Højbjerg.
- Redigert
Har forsåvidt selv argumentert for at det er innafor å selge Højbjerg, men et poeng er usikkerheten rundt Bentancur. Kan ta lang tid før han er tilbake på samme nivå - om han i det hele tatt greier det.
Legg til at juryen fortsatt er ute på Lo Celso, og det er iallefall ikke noe hastverk med å selge Højbjerg - spesielt ikke på billigsalg til en konkurrent.
Morsomt at vi plutselig er i en situasjon hvor det å beholde Højbjerg og Sanchez kanskje ikke er noen krise. Ting forandrer seg gitt.
Dette blir vel som Kane - mange «twist and turns» på slutten. Heldigvis virker det som Ange er veldig komfortabel med situasjonen. Virker rett og slett som at vi har diskutert igjennom «alle» scenario godt. Virker også som Ange er rimelig enkel å forholde seg til. Tipper han har sagt selges Højbjerg så må ditt og datt skje. Så er det opp til de andre i klubben å levere deretter. Og til den slags tror jeg egentlig Levy er perfekt. Spesielt nå som han nok ser at Ange virker til å fungere.
Akkurat nå er faktisk det viktigste for meg at Ange ikke føler seg snytt på slutten. At vi hopper på 50m for Højbjerg og henter «Rasiak» for å fylle opp. Heldigvis nekter jeg å tro at det skjer (selv om det kan skje når tidspresset blir stort). I motsatt fall at vi sier nei til 50m fordi vi blir stressa og Ange føler at en av hans mål ryker fordi klubben er for treg.
Det nest viktigste er at Maguire ikke kommer. Selv om han opplagt ikke er så dårlig som folk vil ha det til - så orker jeg ikke enda en slik stopper. Nå virker Romero mer «normal» allerede og VDV virker jo som en drøm hva gjelder å ikke gjøre idiotiske ting (selvsagt vil han også gjøre tabber, men ikke slik Maguire, Dier, Sanchez og co. har holdt på i årevis). Da tar jeg heller en kjedelig stopper som «tredjevalg» enn den potensielle oppsiden til Maguire (at han på sitt beste er veldig god er det liten tvil om).
Har inntrykk av at de fleste (her inne i alle fall) har vært fornøyde med Højbjerg hele veien? Men at nå som han har havnet på benken så stiller det seg i et annet lys. Da er kanskje en stor sum penger like greit så Ange kan få inn «sine» spillere?
Hva gjelder Sanchez og Maguire håper jeg ingen av de spiller i hvitt etter 1. september. Får vi solgt Tanganga, Dier og Sanchez ser jeg ingen grunn til at vi ikke kan få for Tapsoba på tampen av vinduet. Hadde vært perfekt med tre gode stoppere. VdV kan også spille venstreback om Udogie trenger hvile.
- Redigert
Blir fort off-topic, men klarer ikke å se at Tapsoba har noen interesse av oss nå. Han skal spille EL og komme til en klubb som har handlet en dyr stopper allerede. Samt at Leverkusen opplagt ikke ønsker å selge. Lykkes han i år går han til en større klubb enn oss om 12 mnder hvor han blir sett på som en av de som skal spille fast.
Klarer ikke helt å se at vi skal ha noen interesse heller. Rullere på tre dyrere stoppere uten Europa må bli mas.
Egentlig er stopperposisjonen litt unik der. På mange måter den eneste posisjonen (foruten keeper) man aldri bytter under en kamp fordi noen er slitne (Leo Østigård bør vite). Ei heller en posisjon man rullerer mye i. Man kan holde en liten gjeng med midtbanespillere og angripere i gang - selv backer, men ikke stoppere. Betyr ikke at vi ikke trenger konkurranse og «backup», men at det skal bli en kar på 70m eller noe har jeg veldig liten tro på (jeg tar gjerne feil).
Hadde vært noe annet om vi hadde hatt CL ja.
Personlig ser jeg ikke på Højbjerg til United som et stort problem gitt at vi får noe solid inn i stallen vår som følge. Men United pris bør være 50 mill pund, det har de råd til og de er en "sterkere" klubb rent finansielt, enn så lenge. Det vil nok hjelpe dem og bli litt ris til egen bak for oss i perioder, men hvis vi skal bygge ungt og Pierre ikke helt passer profilen så er det fornuftig business i min bok, om man veier alt for og i mot samt legger følelser til side.
- Redigert
Men se dette da.
United er etter en som pr nå ikke er god nok for vår midtbane. Dette under tiden vår kanskje antatt beste midtbanespiller er skadet, som forhåpentligvis kommer tilbake som han var før skaden. Slik som Bissouma har startet, må jeg kanskje trekke tilbake det med at Bentancur nok er vår beste på midten. Men...litt kult er det da.
Samtidig håper jeg at Høibjerg ikke selges til en PL konkurrent selv om pengene hadde vært greit. Ikke under 50 mill dog. Vanskelig
Litt dristig. Selv om jeg er veldig for at vi har en mindre tropp enn vi har hatt tidligere.
Jeg er muligens den som «liker» Højbjerg best av alle her inne, men umulig å si nei til en slik avtale hvis denne er sann.
Og man kan lure på om vi plutselig kjøper Eze til 70m hvis noe slikt skjer? I alle fall hvis Lo Celso får bud i tillegg. Hadde tatt den. Alltid fare for «shiny new you»-syndromet, men liker Eze svært god. Han kan dekke for Maddison og selv om han heller ikke er naturlig høyreving bør han kunne gi Kulusevski konkurranse. Har alle kvaliteter til å kunne være breddeholder under Ange. Absurd god en til en og som de fleste andre kjøp under Ange er han hurtig og atletisk.
De trenger en erstatter for Palinha så kan fint se for meg denne om AM ikke hoster opp nok penger.
Tror vi han drar dit? Trist for Fulham. Pahlinha er god.
Tror dessverre ikke på denne fordi jeg ikke forstår hvorfor Højbjerg skulle ønske å dra til Fulham.
Skjønner heller ikke hvorfor Fulham skal brenne omtrent alle pengene de får på en spiller som opplagt er dårligere. Palhinha har også mange år igjen på kontrakten.
Men tar gjerne feil.
- Redigert
Hva er problemet med å gå fra oss til Fulham? To klubber som havnet midt på tabellen i fjor.
Sikkert fint å få fortsette å bo i London og fortsatt få spille i verdens beste liga når man har havnet litt utenfor hos oss.
Så tror jeg selvsagt han heller vil til AM. Men om de har like lite penger som de fleste ikke-engelske lag så blir det neppe noe av.
Du mener vi og Fulham er det samme? Du tenker status, finansielt, potensial, fasiliteter osv?