Nå er jeg en mann uten nyanser visstnok, men kan jo prøve noe nytt.
Problemet for meg er ikke Werner i seg selv, men den totale balansen.
Per nå har vi:
Son: Fantastisk, men blir ikke yngre - kun et spørsmål om tid før han ikke er ei stjerne på banen lengre (jeg gir det maks 3 år - sannsynligvis vil vi se klar nedgang innen 1-2). Betyr ikke at Son blir dårlig, men han blir ikke ei stjerne som kan drive frem et lag som skal kjempe om titler - dog kan han være en av tre hvis minst en av de andre er ei virkelig stjerne.
Richarlison: Veldig god spiller når han er "på g", men over tid er han god, men ikke ei stjerne. Kan være en del av en tropp og til og med spille fast hvis han har Salah og Mane ved siden av seg.
Johnson: Viser tegn om dagen, men er heller ikke per nå ei stjerne som kan dominere for et lag som ønsker å vinne titler - ala de Bruyne, Haaland, Salah osv. - eller Kane og Son på sitt beste for den del. Kan han bli? Tror ikke selv Cuti mener det. Derimot er han den eneste i angrep som viser litt mer solid fremgang så at han kan spille en rolle virker nå sannsynlig.
Solomon: Vanskelig å si, men rimelig usannsynlig at han skal bli noe stor stjerne. Kan derimot bli en solid rollespiller og kanskje som de fleste andre her utfylle andre.
Kulusevski: Stjernepotensial, men selv jeg er ikke uenig i at det begynner å bli veldig lenge siden. Lite som tyder på at Kulusevski blir en kar som driver et angrep fremover.
For meg gir det ingen mening å "fylle på" med en Werner blant den gjengen der. Werner faller inn i samme kategori. Han er ikke dårlig og har definitivt en nytte nå, men neste år har man Solomon og man bør hente minst en angriper med "stjernepotensial".
Son
Richarlison
Johnson
Solomon
"ny - med stjernepotensial"
Kulusevski
"unggutt"
Ser ikke helt hvor Werner skal passe inn. Så fremt ingen plutselig byr 40m for Kulusevski og Werner i praksis erstatter han.
Neste er da at Werner igjen går inn i rollen som hovedsaklig "benkesliter" i en ny klubb. Tviler på at det er det han nå søker. Han kom først og fremst til oss fordi han så gode muligheter til å spille denne våren.
Jeg "hater" ikke Werner, men egentlig ganske lei av gode, men ikke veldig gode spillere i angrep. Da håper jeg heller vi prøver en ny "N'-et eller annet" som kan bli noe - selv om han mest sannsynligvis ikke blir.