Han hadde etablert seg ved å spille ekstremt bra tidlig. Men hvor mange kamper hadde vdv faktisk spilt før dragusin blei henta? 10? Maks 15? debuterte for Nederland kun to mnd før rumeneren var på plass. Fort å glemme at Vdv var og fortsatt er veldig ung, særlig til å spille stopper. Så kan hende ting så litt annerledes ut dor et år siden.
Uansett enig at Dragusin vil få sjanser og må bruke de. Som nevnt er han bankers på landslaget så han får av og til kamper mot ok motstand der men å starte 5 av 25 kamper vil jeg nok tru er i underkant av ambisjonsnivået hans. Blir han solgt trur jeg uansett det er lag som typ West ham eller Everton som er hans neste stoppested.
Radu Dragusin
VDV ble ansett som et kupp omtrent dra dag 1. Som Dougie nevnte i en annen tråde - han var vel med på ei trening og så ut som gull dra første sekund på banen. Av de 10 kampene var han vel på SC banens beste i ca. halvparten (husker jeg telte opp en gang i fjor når VDV hadde blitt banens beste der inne i nesten 50% av kampene han spilte).
Så var vurderingen at vi måtte ha en til i tilfellet skader. Men alle forsto, og sannsynligvis også Dragusin, at å spille ut VDV eller Romero aldri ville bli enkelt.
Så forandrer ting seg. VDV har ikke vært like god de siste kampene. Romero er ikke like god som i fjor osv. Det vet også Dragusin. Fortsetter Romero med tabbene sine er det på ingen måte umulig at VDV og Dragusin spiller. Ei heller sikkert at VDV er for alltid i laget.
Er synd Dragu er primært høyrestopper. Hadde fått flere og bedre muligheter på venstresiden hvor ikke klippekortet brukes like mye.
Gjorde noen litt rare ting i går også, men jevnt over mye bedre! Blir nok bra etterhvert
Lyste jo ikke. Hadde fortsatt noen pasningsfeil som er litt for dårlig. Men samtidig ser man at han er en ekte forsvarer. Fascinerende å se hvordan han er mye mer våken på innlegg enn folk som Romero og Porro. Betyr ikke at han aldri vil miste mannen sin selvsagt, men han har litt "Terry" i seg akkurat der.
Mistenker at han kunne vært ei stjerne allerede i et litt annet type lag.
Synes han spilte seg bra opp. Ikke så rart han er litt rusten så det skulle bare mangle at han fikk noen halvtimer under beltet før han var oppe i marsjfart. Enig med Schism at han er sterk inni boks. Bla en blokk der som var veldig viktig.
- Redigert
Godt gjort med de få minuttene han har i serien. Mistenker enda verre statistikk i cupene der han tidvis har vært helt forferdelig dårlig.
La oss håpe han starter oppturen i dag.
Synes ikke han har vært så dårlig i det hele tatt. Beleilig å ta med 4 situasjoner som ikke er stort datagrunnlag i det store bildet. Og ikke ta med blokkeringer inni felt feks som han og Davies faktisk er bedre på enn Romero/vdv etter mitt syn.
Beleilig å sammenligne tabber i hele Premier League? Ikke helt optimalt å toppe den statistikken med så få minutter spilt altså.
Men det er vel cupkampene (Qarabag, Coventry, Galatasaray osv) som blir husket mest ift store tabber.
At Davies skulle være vår tredje beste stopper var liksom ikke helt meningen. Men krysser fingrene for at Dragusin stepper opp gamet
- Redigert
Jeg har ingen planer om noe stort forsvar av Dragusin. Virker som et idiotisk kjøp av Ange. Hvis man ønsker stoppere med høy fart og som er komfortable med ballen i beina. Dragusin passer ikke noe av det - selv om jeg synes han virker til å ha veldig mye kvalitet i seg - så tror jeg aldri han blir virkelig god under Ange.
Mulig han har ledet til fire skudd fra motstanderen, men han har enda ikke kostet oss noe mål direkte - (kanskje Bournemouth, men jeg kjenner ikke arbeidsoppgavene 100% der).
Bournemouth mulig. Det er hans mann opprinnelig, men vi virker til å spille en slags hybrid mellom mann og sone-markering. For meg er det målet der mye mer Udogie enn Dragusin. Helt katastrofalt av Udogie. Men hvis Dragusin skal følge sin mann der (som jeg faktisk tviler på, men vet ikke) så er det også veldig svakt av Dragusin.
Fulham: Dragusin ingenting med det å gjøre. Selv om jeg ikke husker hvem som mistet ballen. Uansett lang spillsekvens etter det.
Ipswich: 1-0 ingenting med han å gjøre. 2-0 treffer returen fra keeper han. Mange som gjør mye feil før 2-0 - Dragusin er ikke en av de.
Aston Villa: Corner. Ingenting med Dragusin å gjøre.
Newcastle: Ingenting med Dragusin å gjøre.
Det er vel alt han har spilt i PL i år (i kamper vi har sluppet inn mål). Dragusin har spilt mindre, men Romero, Porro og Udogie har direkte vært skyld i flere mål enn Dragusin.
Enig i at Dragusin var et merkelig kjøp for Ange-ball. Ville passet mye bedre om Mou eller Conte fortsatt trente oss. Var vel for øvrig Paraticis siste «kjøp» han dersom man skal tro ryktene?
Hva som blir mål og ikke er jo litt tilfeldig. Vi kunne godt ha havnet under med både 2 og 3 tidlig mot City f.eks. pga svært dårlig forsvarsspill.
- Redigert
Og du mener det hovedsakelig er Dragusin sin skyld?
Han er for dårlig med ball, men det får være en grense for hvor mye ansvar man skal legge på en stopper hva gjelder det generelle spillet.
De dårligste kampene vi har hatt i år:
Andre omgang mot Brighton: Romero og VDV
Crystal Palace: Romero og VDV
Ipswich: Romero og Dragusin
Fulham: Dragusin og Davies
Bournemouth: Dragusin og Davies
Våre to beste var muligens Villa: Romero og Dragusin og City: Dragusin og Davies.
Synes det er litt tungt å se noen spesiell trend her. Litt av alt. Og det er ikke slik at VDV er spesielt mye bedre enn Dragusin med ball (tipper han slår litt mindre feil, men er også veldig forsiktig i type pasninger han prøver). Romero er vel den eneste stopperen vi har som faktisk er god med ball - og han er knapt noen Alderweireld hva gjelder pasningsfot heller.
At Porro slår bort ekstremt mye til tider og Bissouma bruker mye tid på å gjemme seg er mye større problem. Og når vi først får ballen litt høyere blir ikke Dempsey den styrende kraften noen tror han er osv.
- Redigert
Dragusin har mindre mål innsluppet i snitt, i år, enn Romero i Premier League.
Uansett så er ikke det som foregår nå Dragusin sin feil. Det er et kollektiv som har sviktet.