OsvaldoArdiles Kan ikke dømme rødt på den der når Villa bare fikk gult på sin. Objektivt sett en mye verre forseelse så gult blir riktig. Egentlig skulle det bare vært en advarsel.

"Utrolig kjedelig" er snilt. Patetisk. Idiotisk. Hjernedødt osv. er mer riktig.

At stoppere får noen gule er greit. Helt forståelig at stoppere blir utvist til tider også. At man pådrar seg et oransj kort i det 79min når man leder 3-0 er bare ikke akseptabelt.

Opplagt noe han må lære. Det handler ikke bare om gule og røde kort, men også hvordan man håndterer en kamp. Er man fullt tilstede? Det gjelder mange ting. Ikke spesifikt til Romero, men hvem klarer å dra ned tempoet når det trengs? Hvem klarer å sette det opp når det må til? Hvilke spillere klarer å gjøre de vurderingene underveis?

Han sklir vel litt denne gangen? Mulig det gjør det formildende?

Synes ikke det så ut som han gjorde noe med overlegg. Virket som han sklei litt og mista balansen.

Hvis han sklir er det fordi Wilson ikke ligger stille.

Og hvis Cash er sen på Bentancur hva er det der?

Det er en stempling. Kan vel ikke finnes tvil om det. Og først og fremst utrulig unødvendig. Jeg ser det som et resultat av at han blei provosert ved et par anledninger i forkant. Synes allikevel ikke det er rødt. Av samme grunn som forrige gang han blei utvist, kraften er ikke der på samme måte som om han kom i stor fart. Det er forskjell på å stryke noen på kinnet og dra til de. Men på noen VAR bilder er det vanskelig å skille. Kanskje oransje kort er en god idé, gult pluss 5 min på sidelinja

For meg er det ikke spesielt viktig om det endte med et gult eller rødt kort. Det har ikke Romero kontroll over.

Ei heller slik at jeg mener han ikke kan gå inn i den slags taklinger (han har nok litt uflaks i måten han treffer på - men det samme kan man si om Cash - hvis man skal holde alle til samme standard. Det er visstnok helt håpløst hvis man her Tottenhamfan, men....). MEN du kan ikke gå inn på en slik måte når man leder 3-0 og man har litt over 10min igjen.

Kanskje VDV kan holde forsvaret samlet sammen med Emerson/Davies. Men hadde vi nå skulle spilt 4 kamper uten VDV og Romero kunne vi sannsynligvis vinket farvel til CL i løpet av desember.

Han går jo etter ballen men er på etterskudd, Newcastle spilleren får akkurat flyttet den i det Romero når frem. Synes ikke det der er ille. Et arbeidsuhell.

Uansett. Det viktigste nå er å klare å få en god prestasjon igjen, etter å ha slått et bedre lag. Vi har en tendens til å bli «cocky» og gå på et bananskall ref. City -> West Ham
Vi trenger Romero mot Birmingham, så heller gult i denne enn den neste.

Birmingham? => Brighton?

Everton er vel i god form om dagene også. Skal ikke undervurdere dem heller...

Min påstand er at form slår klasse 9 av 10 ganger. Så møter heller et bra lag ute av slag enn et "dårlig" lag som flyr høyt. Everton har vunnet 4 av siste 5. Bournemouth enda bedre - vunnet fire og en uavgjort (Everton har 4 seire og 1 tap).

Så får vi håpe at i alle fall Bournemouth er ferdig med sin lille hysteriske form før de møter oss.

Everton så jeg deler av kampen mot Newcastle. Var faktisk veldig bra.

Lenge siden jeg har sett Forest, men der er det motsatt. Det må vi opplagt prøve å utnytte. Sjelden jeg mener man "bør" vinne bortekamper i PL, men denne er så nærme som man kommer.

Schism 100% enig med deg. Det eneste som taler i mot det er at trender har en tendens til å snu mot oss. Drittlag har plutselig en tendens til å se ut som verdensstjerner når dem møter oss. Følte det mest dem seneste årene, satser på at vi har lagt det bak oss nå. 😎

John_chef

Tror mange lag føler det slik 😅

Så skal det sies at det nok også handler litt om hva slags lag man har. På det beste under Pochettino var vi «ruthless» (vet ikke hvordan man skal beskrive det på norsk - «hensynsløse» kanskje, men ikke helt det samme). Det er ikke noe vi typisk har vært.

Og tror ikke helt dagens lag er der (enda). Så mot West Ham hvordan Udogie slår den pasningen. Ikke tilfeldig at det skjer på 1-1 i en kamp man føler man burde ha avgjort og som er på vei til å gli ut av hendene våre. Bissouma er ikke like modig som han var, men på 1-1 husker jeg spesielt en situasjon nede ved «venstre back» hvor han ser ekstremt stresset ut - noe han egentlig aldri er.

Lett å si at brystkassa skal opp og man skal håndtere den slags situasjoner bedre, men å bygge et lag som klarer det er ikke lett. Vi har vært et godt lag lenge, men vi har sjelden vært veldig gode.

Mourinho var ekspert på å få lag til å håndtere den slags stress. Og den slags stress havner alle lag i før eller senere. Så kan man diskutere om det er gode lag som håndterer det best eller lag blir gode gjennom å håndtere slikt best. Man kan også diskutere om en spiller kan være god til å håndtere det i et miljø og dårlig i et annet. Er vel alle de tingene som gjør at Bodø, Girona osv. i perioder kan skape noe som er litt uforståelig.

Tipper denne kan bli ganske lik WH. Vi starter godt (noe vi nå alltid gjør). Hvis vi ikke får uttelling og Forest føler de er med i kampen så kan det bli tungt. Ikke at vi da nødvendigvis taper, men da kan plutselig lag som ikke er i god form få selvtillit i den kampen. Og morsomt hvordan kamper «svaier». Får Newcastle 2-1 i starten av andre hvor de er ganske gode så kan den kampen bli helt annerledes.