Var vel mye uflaks med han også. Før det røde kortet mot CP så synes jeg han var god (helt "utilgivelig" med det kortet selvsagt).

Så virket det som han kanskje var mer plaget av noe fysisk enn vi egentlig fikk vite.

Hadde vi kjøpt Kilman hadde jeg forstått hvis man lar Tanganga gå på lån. Eller hvis vi ikke hadde vært så presset på den kvoten som vi nå har blitt. Slik situasjonen er nå tror jeg faktisk han vil få spille mye for oss - så er det ikke sikkert det er en god ting, men jeg har tro på at han kan blomstre i et lag som er mye mer "satt" enn det Tottenham han tidligere har spilt for. Og rollen til Romero burde passe han veldig bra. Han er ikke en back (selv om jeg synes han var god der under Mourinho) og han sliter som stopper med 4 bak. Han er ikke alltid konsentrert nok og han kan gå seg litt bort. Med en bak seg blir slikt enklere.

Ser på det som en potensiell kjempebrøler å la Tanganga gå permanent, et utlån til en toppklubb i Europa eller en annen PL klubb gir for meg mye mer mening. Han er både HG og CG og jeg mener det skal veldig mye til hvis vi skulle kvitte oss med slike spillere da vi begynner å slite med begge deler nå.

Enig i at det har vært en del uflaks, hatt en god dose skadeproblemer og. Men vanskelig å utvikle seg når det er så sjelden mellom sjansene - noe han er helt avhengig av skal han luke bort den litt rufsete siden av spillet sitt.

Enig i at han kunne passa til høyre med tre bak. Men ikke like sikker på at det blir noe særlig med sjanser. Selvsagt avhengig av å rotere noe, men forsvarsspillere blir vel jevnt rotert mindre enn andre. Hvor ofte har vi råd til å benke Romero? Og per nå virker både Sanchez og Lenglet å være foran i køen - Sanchez kan dessuten spille til høyre.

Er vel generelt mer vrient å være ung forsvarsspiller som banker på døra - det er både Rodon og Tanganga gode eksempler på. Enten spiller du fast, ellers spiller du ikke. Det er ingen som bytter innpå en uslepen midtstopper 20 minutter før full tid, i motsetning til mer offensive spillere, så man er nok i større grad avhengig av utlån e.l.

Sånn sett hadde man kanskje vært bedre tjent med å fylle Tangangas plass med en mer rutinert kar som fyller hg-kvota og er tilfreds med å stort sett sitte på benken.

Man har noen som van Dijk som spiller ekstremt mye, men tror ikke Romero blir en slik. Romero må spille med energi for å være på sitt beste - som sannsynligvis betyr at han må spille mindre.

Har man fire stoppere som er friske kan i teorien alle spille 3 av 4. Det burde gå bra så fremt alle er i slag, men da er man sårbar og ikke alle er i strålende form i 10 mnder heller.

Så er det meget mulig at Emerson kan spille stopper. Tipper Bentancur også kan. Er vel den slags vurderinger man nå gjør. Å ha Tanganga på benken og knapt på banen hvis man kan få 20m eller noe i det området for han gir heller ikke mening. Så mye penger har vi ikke.

Blir som sagt ikke sjokka om Emerson roteres litt som høyre stopper. Han mangler farta og duellstyrken til Sanchez og Tanganga, men er betraktelig tryggere med ballen i beina.

Isåfall blir jo Tanganga litt overflødig. Optimalt sett låner vi ut både Rodon og Tanganga uten opsjon, og ser an utviklingen til neste sommer. En/begge har potensiale til å kunne rotere i forsvar eller i det minste selges for en pen sum. Men skjønner også at man ønsker å cashe inn nå.

45m er jo helt absurd mye for en kar med to korsbåndsskader.

Høres dog veldig ut som at han ender opp hos oss.

Antar det er mye frem og tilbake for hvor stor risiko vi faktisk ønsker å ta.

Høres ut som La Liga er tilnærmet konkurs så man må jo lure på hvorfor vi ønsker å bruke så mye penger på en spiller som har hatt så alvorlige skader. Skulle tro det var mulig å gjøre en god avtale et sted nå - ettersom vi har penger.

Så tror jeg fortsatt Roma gir seg til slutt. Bare slik det fungerer der nede. Er vel også et poeng at de må vise for fansen at de "prøver" å beholde han tenker jeg.

Blir selvfølgelig glad om han kommer, men jeg skjønner ikke helt poenget med Zaniolo når Dejan er så bra. Bra med konkurranse, og jeg synes Richarlison ga mening - selv til den prisen, men å bruke enda 50 mill på en som ikke opplagt går inn og spiller? Dekningen er såpass bra der at man vel kunne tillatt seg å ta sjansen på en billigere ung spiller, eller evt bare gitt Gil eller Lo Celso muligheten til å imponere.

Han blir høyre vingback, vent å se 😉

Vi har jo noe tynt med angripere om en eller flere fra trioen på topp blir skadet. Hadde sikkert gjort seg med et hode til...

Er også spent på om vi har løsningen på "lag som parkerer bussen"-problemet vårt med nåværende tropp.

Om Zaniolo er rett mann ifm ett eller begge av disse behovene er en helt annen sak...

En skade så er vi tilbake til at det er Lucas som kommer fra benken.

For meg er det ganske klart at vi trenger en til. Men om det er Zaniolo til 50m er en annen sak. Det er jeg enig i. Jeg synes det er for å si det forsiktig en rimelig spesiell sjanse å skulle ta. Enda mer da det på ingen måte er opplagt at han blir noe mer enn et femtevalg (han kan også bli en klar mann i startoppstillingen selvsagt - selv om akkurat fra helga er det ikke mange i verden som er bedre enn Kulusevski).

Det litt unike med Zaniolo er at noen mener han kan spille som nr. 9 og han selv har vel uttalt at han fort kan se for seg å bli en "dyp" playmaker på sikt. Vi er ikke mange skader unna å være litt tynne sentralt på midtbanen heller. Så selv om man ikke ønsker å spille Zaniolo som CM handler det også om å ha noen nødløsninger. Litt som når Fabinho spiller stopper for Liverpool osv.

Trix er fortsatt optimist forøvrig.

Ganske nøytral merker jeg. Kan ikke annet enn å stole veldig på FP og Conte etter Kulusevski og Bentancur. Selv Emerson ser jo OK ut nå (selv om han knapt er verdt pengene). Og de andre vi hentet i sommer virker alle som smarte kjøp/avtaler.

Syns det høres noe dyrt ut gitt det vi har hørt om skader etc. Med så mange klubber i pengenød rundt om skulle man tro det gikk an å finne bedre avtaler. Og vi kan vel godt vente til nærmere slutten av vinduet for å få til akkurat det.

Samtidig, hvis dette går gjennom til en slik pris, så vitner det vel om at Conte føler seg sikker på å gjøre Zaniolo til en elitespiller.

Et litt spesielt kjøp (om d går gjennom) mhp posisjon, pris og tidligere skader men samtidig så vil han gi oss en kraftig oppgradering av alternativene på høyrekanten. Han vil kunne fungere i en 10er rollen om Conte vil legge om til en 352 formasjon i en periode. Han kan muligens funke i en wingbackrolle og vil da gi noe helt annet off enn dagens høyrebacken. Så han vil gi oss mange ekstra muligheter og større dybde, men d koster au....

Tror den siste ITK'n er riktig.

Tror vi nå er "fornøyde", og at det vil bli en "stirrekonkurranse" rundt en del spillere vi liker - hvor vi prøver oss med noe i tilfellet det plutselig biter.

Ja. Det kommer også et punkt hvor man er nødt til å tenke litt mer langsiktig. På kort sikt kan man nok tåle at man har spillere i troppen som ikke bidrar, men la oss si at vi ender opp på 3. plass i år - og at vi ønsker å gjøre forsterkninger neste sommer. Da er vi enda mer attraktive enn vi er i dag - og det vil da garantert være litt andre typer vi tenker vi trenger basert på prestasjonene denne sesongen. Går vi inn i neste sommer med 2-3 spillere over hva vi kan ha med i CL har vi blokkert litt for hva vi kan gjøre.

Jeg håper vi kjøper en midtstopper (så fremt ikke man tror Tanganga kan ta den rollen) og en "AM/ving" som naturlig kan spille på høyre. Men hvis Zaniolo ikke går er jeg usikker på om det vil være mulig. Spesielt ettersom det knapt finnes noen rykter rundt oss og HG-spillere.

Schism Har et håp om at det er hold i ryktene om at AC nå vil ha Sanchez i stedet for Tanganga. Det hadde løst litt problemer i forhold til HG kvoten.

Kungreke

Interessant. Sanchez er nok bedre enn Tanganga på kort sikt, men han er nok en vi må "ofre" ganske snart for å rydde i HG-strukturen.

Synd med Sanchez, han har jo egentlig alle forutsetninger for å bli verdensklasse. Klarer ikke gi han opp.