Tottenham (5) mot Newcastle (7)

Turnering: Premier League
Når: 10. desember 2023 kl 17:30
Stadion: Tottenham Hotspur Stadium
Dommer: Chris Kavanagh
TV: Viaplay, Viasport Premier League

Tottenhams lagoppstilling (forventet):
Vicario
Porro Romero Davies Udogie
Sarr Bissouma Lo Celso
Kulusevski Son Johnson

Innbyttere: Forster, Emerson, Dorrington, Skipp, Gil, Højbjerg, Veliz, Richarlison
Skadet: Perisic, Bentancur, Van de Ven, Maddison, Phillips, Whiteman, Solomon, Sessegnon, Dier
Suspendert:

Motspiller å se opp for: Isak
Forventet resultat: 2-1 (Son x2)

Arkiv med Tottenham mot Newcastke-kamper

Tabellkonkurranse: https://spursforum.no/tabellkonkurranse (oppdatert t.o.m. PL runde 14, 1 kamp i Ligacupen samt endelig resultat i Ligacupen)

#Tottenham #Newcastle #TottenhamNewcastle

Hvordan ender kampen?

Denne avstemningen er avsluttet.

Gil forrige gang. Bissouma nå 😉

Håper Kulusevski starter på midten. Kunne egentlig vært morsomt med Lo Celso som den dype og Sarr og Kulusevski. Bissouma er bare ikke god nok slik han er nå. Aner ikke hva som har skjedd, men nå våger han ikke vende opp engang og da er han ganske verdiløs.

Hvis Richarlison er frisk hadde jeg vært fristet til å starte han, Son og Gil.

Ikke at jeg synes det var så dårlig mot WH, men Johnson og Bissouma holder ikke akkurat nå samt at Kulusevski er for ustabil som ving når den andre vingen stort sett er usynlig.

Schism Gil forrige gang. Bissouma nå 😉

Begynner visst å bli senil 😁

Forventer i det minste en reaksjon i denne kampen. Om det var spillerne eller slagplanen til Ange som svikta oss igår vet jeg ikke men forventer at det kommer en reaksjon på det, kan være både laguttak og måten vi går inn i kampen på. Selv om starten igår var bra og det kan vi gjerne fortsette med her også.
    Newcastle har hatt et mye tøffere program enn oss i høst og har ikke rullert overhodet så ingen unnskyldning at vi ikke har energi til å gjennomføre. Mange av våre har hatt flere perioder på 14 dager uten kamp så bånn gass.

Schism Veldig enig i denne, Johnson har fått til svært lite, og Kulusevski har vært altfor ustabil på kanten i det siste. Bissouma har falt voldsomt etter karantenen, og Højbjerg er tydelig ikke helt «hjemme» i den fotballen vi vil spille.

Så er jeg enig i de som sier at Lo Celso ikke er Maddison, uten at jeg er enig i kritikken fra noen på Lo Celso. Lo Celso har vært bra, men synes han virker å være bedre dypere mens Maddison er bedre framme.

VDV kan virke å være viktigere enn jeg trodde i det defensive, som lim. Vi diskuterte det forrige sesong, Romero virker å være veldig avhengig av hvem han spiller sammen med.

Mabbutt Så er jeg enig i de som sier at Lo Celso ikke er Maddison, uten at jeg er enig i kritikken fra noen på Lo Celso. Lo Celso har vært bra, men synes han virker å være bedre dypere mens Maddison er bedre framme.

Gjort samme refleksjon.

Blir litt absurd å skulle kritisere Lo Celso nå - etter at han har vært en av våre beste de siste kampene, men litt skuffet over at han i går ikke tok mer av "Maddison-rollen" i går. Det virker som han er bedre som "8er" ved siden av Maddison, men virkelig gode spillere tilpasser seg også etter hvem som spiller. Men så blir det urettferdig å forvente at Lo Celso skal være alt etter å ha knapt spilt fast for denne klubben i årevis.

Lo Celso og Maddison tror jeg kommer til å kunne fungere fantastisk sammen. Lo Celso er veldig god på å gi andre litt ekstra plass - Maddison med litt ekstra plass rundt boksen er dødelig.

For meg var Romero banens beste i går. Så selv om jeg deler dine tanker om han fra i fjor og hvem han spilte med så synes jeg ikke det var synlig i går. Tvert imot synes jeg Romero virkelig prøvde å være en leder og spilte til tider fantastisk. Davies er nok enklere å spille med en feks Dier - og Porro er en helt annen spiller defensivt i år enn hva han var for Romero i fjor. Slikt spiller nok også inn.

Schism Enig i at Romero var meget god isolert sett i går, men likevel syntes jeg ikke det defensive totalt sett var noe tryggere enn med Royal og Davies, hang liksom ikke helt sammen. Selvfølgelig ikke Romero sin skyld, VDV er nok en faktor, midtbanen med en litt klumsete Højbjerg og Bissouma ute av form kan være en annen faktor.

Edit: Når jeg tenker meg om en gang til, så tar jeg nok litt feil, for vi var ikke utpreget dårlige defensivt, vi gav dem egentlig to mål på konsentrasjonssvikt. Samme mot Wolverhampton og Villa.

Potensiell skade på Son, ikke nødvendigvis alvorlig. Men han måtte ut pga dette.

Mabbutt

Jeg hadde også følelsen av at WH kunne skape ting, men som du sier - de skapte mindre enn hva følelsen nok tilsa (selv om de hadde en megasjanse på bakre blant annet som de ikke satte).

Høyt press krever ekstrem koordinasjon mellom spillerne og at man er komfortabel en mot en i forsvaret. Det er opplagt Udogie, Romero og VDV. Porro er blitt bedre og Davies synes jeg har tatt den forandringen sjokkernede bra som stopper. Hans naturlige stil er "passiv" (det er ikke nødvendigvis feil - mange av verdens beste stoppere gjennom tidene har vært passive i den forstand at de setter ned farten på angrepet uten å takle for å vinne ballen etc), men det går selvsagt ikke under Ange.

Alle vet at jeg synes Højbjerg er mindre dårlig enn hans omdømme i Tottenham, men defensivt er han bedre som den som presser enn han som dekker rom. For å være en oppegående kar er han merkelig dårlig til å forstå hva som skjer bak seg. Bissouma er ikke helt ulik. Bissouma er god når han kan komme nære folk, men ikke akkurat noen Makelele som DM.

Så tror jeg Ange "elsker" det som skjer nå - for å gjøre seg opp meninger om akkurat de tingene vi diskuterer (og sikkert mye mer vi ikke "forstår" eller helt klarer å se fra utsiden - spillere som får instruksjoner vi ikke vet om osv).

Knut
              Håper ikke vi går inn i en ny periode hvor han spiller halvskadet, er drit dårlig og så etter et år kommer han eller klubben ut å sier at han har spilt med skade hele tiden.

Ny kamp og nye sjanser.
              Det er liten tvil at selvtilliten har fått seg en smell.Gutta sliter med å score mål, jo mer sjanser vi bommer, så kommer tvilen frem.For få tar ansvar og sjanser.
              Kane er et prakt eksemplar på det.Han gikk for det hver gang, bommet han så gjorde han det.Han valgte heller å prøve enn ikke gjøre det.

Newcastle blir tøft, de kommer fra et surt tap (3-0) mot Everton.Newcastle kjemper om CL plass, så det sier seg selv at dette blir tøft.

Før sesongen sa jeg at jeg blir fornøyd med topp 6 for vår del, det er godt steg opp.

Vi har uten tvil spillere som ikke er gode nok, enkelt og greit.Alle her vet hvem de er.Det er ok spillere, men er gode nok til spille på Ange sin måte, hans spillestil.

Håper på dette laget:
              Vicario
              Porro-Romero-Davies-Udogie
              Sarr-Højbjerg
              Kulu-Lo Celso-Son
              Richarlison

Må prøve noe nytt.Richarlison som spiss kan fungere her, vi trenger en som tøffere i duellene.
              Bissouma er ute, det han leverer er ikke godt nok for øyeblikket.Sarr inn, han milevis foran Skipp.

presley vet ikke om jeg er helt enig med midtbanen men ikke all verden å ta av. Skipp virker litt hjelpeløs når han kommer inn. Blir kanskje sånn av lite spilletid men. Sarr synes jeg heller ikke så bra ut, ligna mer på den Sarr Conte slakta mot Newcastle for et år siden enn den Sarr vi har sett i høst.

Gleder meg til kamp i morgen, tror på en reaksjon, vi er for gode til å holde på slik vi har gjort 👍

Noen justeringer må til, men egentlig ikke så mye. Så Gold si at vi hadde 91% treffsikkerhet mot West Ham og 75% ballinnehav (orker ikke sjekke om det stemmer). Uansett så alle at vi ble for feige hvor det å treffe på pasningene og innlegg ble viktigere enn å slå de pasningene og innleggene som kan føre til noe - men som også har lavere treffprosent. Håper ikke vi overkompenserer, men det er opplagt at folk som Kulusevski må spille litt mer på «sjanse». Er vel Kulusevski og Lo Celso som har litt av blikket og pasningsfot til å kunne skape noe høyt i banen. Porro lengre bak.

Schism Men det viktigste tror jeg er at Son og de som måtte spille sammen med han i angrep begynner å avslutte. I tillegg er det helt greit hvis Lo Celso får ballen i fin posisjon utenfor 16 av og til.

Mabbutt

Det henger sammen. Men kan ikke huske særlig mange situasjoner fra WH hvor man avsto fra å avslutte i god posisjon.

Husker derimot mange situasjoner med spesielt Kulusevski og Bissouma hvor man bare blir stående med ball og til slutt slå noe «feigt». Johnson er også veldig avventende i stilen.

Så kan selvsagt noen til «dumme» avslutninger fra feks distanse før til at man får bedre plass senere i kampen osv.

Uhyre viktig med en trepoenger nå!
                    Vi ligger 7 poeng bak Liverpool om vi slår Newcastle i morgen. Hvis ikke kan vi si farvel til det gjevest med høy sikkerhet. Programmet ser noe mer overkommelig ut fremover. Det viktige er at vi må henge på til Maddison og VdV er tilbake.
                    Spillet er bra, men 1 av 15 på siste 5 er så svakt at selv Sheffield på bunn har bedre statistikk enn oss.
                    Håper vi endelig skorer en del spillermål igjen. Det trenger vi nå. Vi slipper uansett inn et par mål, det har vi gjort i siste 5.