VAR, dømming og regelverk
Jeg bryr meg lite om dømming etter en slik prestasjon, men den der er jo også ganske interessant.
Alt kan jo ikke gis som straffe hele tida. Hva ville liverpool supporterne sagt?
Hadde vært 5 kampers utestengelse hadde det vært Romero.
https://www.nrk.no/sport/ukjente-gard-_25_-sammenlignes-med-beckham-etter-drommescoring-1.16876305
Her er ein av dei settingane eg tenker det er fint at man kan bruke VAR. Eg skulle gjerne hatt eit hybridsystem. Der "clear and obvious" faktisk betyr det det SKAL bety. Ikkje at dommarar kan la være å dømme, fordi dei blir "redda" av VAR.
Noen som har sett bra bilder av den der?
Blir vel som i Norge mye om og men, men bra at prosessen starter. Kjenner absolutt ingen, og da mener jeg ingen, som er virkelig opptatt av fotball som liker VAR. Noen hater det ikke, men ingen liker det.
Schism etter min mening er produktet VAR foreløpig for dårlig, men får vi offside teknologi som er like god som mål teknologien er jeg for, nå er det for dårlig, vi kan ikke leve med at det tar flere minutter før en goal kan feires. Straffe og rødt kort er også altfor inkonsekvent, men har jo litt mer for seg og hindrer noen "justismord", kanskje AI blir en løsning?
For dårlig kvalitet på strømpene...