Tottenham Hotspur (4) mot Aston Villa (5)

Turnering: Premier League
Når: 26. november 2023 kl 15:00
Stadion: Tottenham Hotstpur Stadium
Dommer: Robert Jones
TV: Viaplay, Viasport Premier League

Tottenhams lagoppstilling (forventet):
Vicario
Porro Emerson Davies Udogie
Sarr(?) Højbjerg Lo Celso
Kulusevski Son Johnson

Innbyttere: Forster, Dorrington?, Dier, Skipp, Bentancur, Santiago?, Donley?, Gil, Veliz
Skadet: Perisic, Van de Ven, Whiteman, Solomon, Sessegnon, Richarlison, Phillips, Maddison, Sarr(?)
Suspendert: Romero, Bissouma

Motspiller å se opp for: Watkins
Forventet resultat: 2 - 2 (Son, Johnson)

Arkiv med Tottenham mot Aston Villa-kamper

Tabellkonkurranse: https://spursforum.no/tabellkonkurranse (oppdatert t.o.m. PL runde 12, 1 kamp i Ligacupen samt endelig resultat i Ligacupen)

#Tottenham #Astonvilla #TottenhamAstonvilla

Hvordan ender kampen?

Denne avstemningen er avsluttet.

Ekkel kamp dette - Villa er et bra lag. Her skal vi fort ha poeng, for hvis ikke kan dette utvikle seg til å bli en ordentlig stygg rekke med Newcastle og City neste to.

Så ikke Wolves-kampen, men synes det laget var litt grått og utypisk Ange. Håper på en litt sprekere utgave her, så skal vi selv med alle skadene ha kvaliteten til å være fullt på høyde med Villa på hjemmebane.

Må innrømme at jeg avga min «stemme» her litt med hjertet.

Villa er opplagt et bedre lag enn vi er med de skadene og suspensjonene vi har. De har også en fordel av at de er mer samspilte - som jeg tror betyr ekstra mye etter en landslagspause. Og for denne er det ikke slik at Villa må ha spilt i midtuken et eller annet sted i Europa.

Så bør ikke vi være noe dårlig lag heller - og på hjemmebane er det ikke slik at denne kampen bare er tapt selvsagt.

Forventer en veldig jevn kamp. Satser på at angrepsrekka vår klarer å straffe Villa på noen overganger - for her tror jeg på ingen måte vi vil ligge å dominere.

Hadde vært stas om "andrelaget" hevet seg fra forrige kamp - en del av problemet i forrige kamp var at de ikke turte(?) (eller evt ikke klarte(?)) å være tro mot filosofien og instruksjonene de hadde fått.

EDIT: Hvis minnet ikke virkelig spiller meg et puss så mener jeg Gold også parafraserte Johnson på noe i den duren.

Knut

Er nok noe i det.

Så Keane snakket om Cantona her om dagen. En av de tingene han elsket med Cantona var at han aldri "gjemte" seg. Som han fint beskriver finnes det mange angripere som "viser seg" halvveis, men ikke helt. Spillerne merker det, men man ser det ikke alltid like godt fra tribunen (spesielt ikke på TV). Som vanlig gir vi skylden til Dier, Højbjerg og de gamle vante, men hvor mange ganger i løpet av den kampen tok folk som Bissouma og Son "tak"? Det kan selvsagt være at Bissouma gjorde seg spillbar for Dier og Højbjerg på en skikkelig måte og de rett og slett bare var for dårlige, men mer sannsynlig tok ikke de det ansvaret de måtte ta i den kampen - for å få laget på tærne.

Er det så rart at folk som Dier og Højbjerg blir kanskje mer konservative enn de burde? Højbjerg er naturlig konservativ, mens Dier gjerne får mest kjeft når han blir hva jeg kaller "Pirlo". Tror han vet det godt og da overkompenserer han gjerne i en slik kamp? For meg synes jeg Dier virkelig prøvde å spille riktig, men han er opplagt ikke verdens beste med ball og når han da ikke får tydelige oppspillspunkt er han ikke en som kan tråkke på ballen slik Romero kan og spille litt rundt.

Jeg forventer at alt det der blir bedre på søndag, men Villa er også et veldig mye bedre lag enn Wolverhampton.

Finnes en mulighet for at vi går i fullt angrep og får 2 mål i trynet. Da blir det jo interessant å se hvordan folk reagerer på Ange. Får han kritikk for å være for sta og naiv osv? Med de påfølgende kampene kan da narrativet skifte raskt - slik media elsker.

Jeg tror på ingen måte noe står og faller på Villa, men nå har vi noen rimelig tøffe kamper fremover så plutselig er vi der vi egentlig forventet å være før sesongen - strekke oss etter CL i beste fall. Blir en morsom "test".

Knut
      God jobb med kamptråden som vanlig,men stemmer tidspunktet?

Sarr også muligens ute. Nydelig.

Samt Phillips... han var såvidt jeg husker ikke skadet sist kamp så det må ha skjedd relativt nylig.

EDIT: Det vil vel si at Dorrington må trå til på benken.

Knut

Ja. Var vel en U-kamp for England eller noe sånt?

Dommer blir forøvrig Robert Jones

Hvem som kommer inn på benken fra u-laget hvis Sarr er skadet blir også "interessant".

OsvaldoArdiles Jeg har allerede egentlig tatt høyde for at han kommer inn på benken 🙈

Vi har ni plasser på benken. Per nå har jeg tenkt at de går til følgende gitt skadesituasjonen (antar her at Davies, Lo Celso og Højbjerg starter - men samme problem om Dier/Skipp/Bentancur kommer inn i startmiksen også):

• Forster
            • Dorrington? (Phillips skadet)
            • Dier
            • Skipp
            • Bentancur
            • Santiago? (Bissouma må stå over)
            • Donley? (Richy skadet)
            • Gil
            • Veliz

Om Sarr også er skadet må en av disse inn i startelleveren. Da vet jeg ikke helt hvem som er nestemann i hakkeordenen for benken. Begynner å bli litt tynt å velge i:

https://www.tottenhamhotspur.com/teams/men/players/

https://www.tottenhamhotspur.com/teams/under-21/players/

Når det er sagt så er det vel kanskje ikke så superviktig hvem det blir. Forsvinnende liten sjanse for at vedkommende kommer inn på banen - og det samme gjelder vel Santiago/Donley/Dorrington og kanskje Veliz også, selv om sistnevnte har fått noen minutter allerede denne sesongen 😃

EDIT: Om jeg skal slå et slag for noen basert på hvor kule navn de har vil jeg slå et slag for Dante Cassanova 😁 (og da har jeg allerede tatt høyde for at ett kult navn allerede kommer inn; Yago Santiago)

Dorrington forventer jeg får minst 60 min her 😅

Mange ute med skade og nå er det nye rykter om mer skader.Det skal nesten ikke være mulig.
              Jeg ser på Villa som favoritter her, dette er blitt et sterkt lag.Vi skal få jobbe hardt for å få poeng.Villa er svake på bortebane, men med de skadene og suspensjonene vi har så blir de favoritter.
              Raske angripere, her kan Dier og Davies få kjørt seg om de spiller.
              Villa har sine skader de også, Cash, McGin, Ramsey, Zaniolo, Martinez, Bailey er skadet, tror det meste er småskader og forventes å bli klar mot oss.

Er spent på hva Ange gjør her, skal vi fortsette å spille Ange fotball eller legger han om?
              Jeg tror vi fortsetter med den type fotball vi har gjort til nå, men Ange må ha en plan b og c.
              Vi kommer til stille med et lag som ikke spilt mye sammen, ikke like trygge med ball i beina og lite kamptrening.
              Vi må ha en maks dag om vi hele tatt skal ha sjans på tre poeng, spillere må ta ansvar og gi oss en MOM kamp.

Lo Celso hadde jeg gitt opp, men nå har det dukket opp en stor sjanse, kan han å endelig bevise at han vil være her og bli satset på.En siste sjanse.Nå kommer han til å få sjanser fremover, det har Ange sagt.
              Højbjerg er erfaren, men har han evnen til å reise seg, ta det ansvaret han gjorde nå han kom til oss.Det går rykter at han er på vei bort.
              Johnson må utfordre mer, ta de sjansene som kommer.Bedre å prøve enn å spille bakover.Se på Doku hos City, han prøver hele veien.Johnson må bare slippes seg litt mer løs.

Forsvaret vårt er en annen historie nå, vi er fryktelig svake etter at både Romero & VDV er ute, de var grunnstammen i forsvaret.
              Spiller Dier og Davies så vet vi at det komme til gjøres store feil, dette vet vi innerst inne.Om det en håpløs feilpasning, mister lett oversikten på et innlegg/markering, mister ballen lett pga spilleren bruker for lang tid. osv.
              Jeg vil ikke ha Dier og Davies sammen som midtstoppere.

Laget jeg vil starte med:
              Vicario
              Porro-Royal-Davies-Udogie
              Højbjerg-Bentancur
              Kulu-Lo Celso-Johnson
              Son

Royal som midtstopper, det kan fungere, god en mot en, raskere en Dier.Phillips er skadet sies det.
              Bentancur fra start er greit, han fått noen minutter her og der, fikk også spilletid på landslaget.Vi får se hvor lenge han holder ut.
              Sarr skal også være skadet, hvis dette ikke stemmer tar han plassen til Højbjerg.
              Lo Celso aller siste sjanse, må du ta denne sjansen med begge hendene.

Ser at noen UK fans har begynt å komme med ting a la følgende "today I don't care about style of play, just give us a win" i sosiale medier.

De har ikke forstått hvor prinsippfast manager vi har 😅