I veckan rapporterade Corriere dello Sport att Tottenham väljer att inte utnyttja optionen att köpa loss Kulusevski.
23-åringen uppgavs i stället återvända till Juventus som han varit utlånad ifrån.
Men nu kommer en vändning.
Enligt nyhetsbyrån PA har Tottenham bestämt sig för att värva Dejan Kulusevski permanent. De kommer alltså att betala för närmare 400 miljoner kronor för att göra svensken till Tottenham-spelare.
Tränarens ord om Kulusevski
Tottenham går tungt i Premier League den här säsongen och även Kulusevski är missnöjd med sin egen insats på planen.
– Jag är väldigt besviken över mina prestationer de senaste månaderna. Jag har lärt mig mycket. Jag har fortfarande mycket att lära och man kan inte vara för hård mot sig själv, sa Kulusevski till klubbens hemsida tidigare i veckan.
Stjärnan lånades ut från Juventus förra våren och gjorde succé sin första tid i Premier League.
Spurs-tränaren Ryan Mason uttalade sig om Kulusevskis framtid under fredagen.
– Jag är inte säker på att (om han kommer att stanna). Den allmänna känslan är att ”Deki” är en Tottenham-spelare, vi får se i slutet av säsongen, sa han enligt Fabrizio Romano.