Tottenham Hotspur (4) VS Liverpool (2)

Turnering: Premier League
Når: 30. september 2023 kl 18:30
Stadion: Tottenham Hotspur Stadium
Dommer: Simon Hooper
TV: Viaplay, Viasport Premier League

Tottenhams lagoppstilling (forventet):
Vicario
Porro Romero van de Ven Udogie
Sarr Bissouma Maddison
Kulusevski Son Solomon

Innbyttere: Forster, Dier, Davies, Emerson, Højbjerg, Skipp, Richarlison, Gil?, Veliz?, Donley?
Skadet: Perisic, Bentancur, Sessegnon, Whiteman, Lo Celso, Johnson, Gil?
Suspendert:

Motspiller å se opp for: Salah
Forventet resultat: 2 - 1 (Romero, Son)

Tabellkonkurranse: https://spursforum.no/tabellkonkurranse (oppdatert t.o.m. runde 6)

#Tottenham #Liverpool #TottenhamLiverpool

Hvordan ender kampen?

Denne avstemningen er avsluttet.

På tide med en hjemmeseier mot Liverpool, men det blir tøft. Det later til at Liverpool har ristet av seg mange av problemene fra ifjor.

Spennende å se om Johnson blir klar. Maddison håper jeg virkelig er 100% fit for fight. Ellers later det til at Gil er tilbake i full trening, så det kan hende vi får se ham på benken.

Denne vinner vi hvis Angriperne våre er fit for fight.

Defensivt ser vi faktisk veldig bra ut. Litt uflaks med to imot sist helg. Straffe og selvmål. Uansett ingen skandale å slippe inn to borte mot arse. Så jeg er enig at dersom våre offensive spillere fortsetter trenden med å skape og score mål trur jeg vi klarer å vinne denne

• Knut svarte på dette.

Madball Så at Neville var kritisk til Romero sitt "sleivspark" etter ballen på 1-0, hans mening var at det hadde vært mye bedre å la den gå. Skal overlate den diskusjonen til dem som har mer erfaring med forsvarsspill enn meg selv 😃

Knut

Feilen oppstår ved hans kroppsposisjon. Når han først står feil er jeg enig med Neville at å slenge ut foten er risikofylt. Bedre å bare la ballen treffe kroppen da.

BJ er forøvrig ubrukelig på det målet. Bør slippe mannen sin til Porro og heller fokusere på ballfører.

Liverpool blir harde. De er mye bedre enn i fjor. Vi kan definitivt ikke starte som mot Arsenal - da er faren for å bli straffet meget stor.

Største faren med Liverpool er den helt ekstreme hurtigheten de har. Szoboszlai pluss de tre på topp løper fra omtrent alt bortsett fra VDV. Så hvis vi havner bak blir det utrolig tungt.

Samtidig har de en mer eller mindre helt ny midtbane. Jeg kjenner ikke Szoboszlai spesielt godt, men Jones og MacAllister bør være dårligere enn hva vi har. Trent har vært skadet og kan være et svakt punkt defensivt. Så vi bør kunne skape sjanser mot Liverpool.

For meg er dette veldig likt kampen mot Arsenal. Mer eller mindre 33.3333333% for de forskjellige utfallene. Kanskje me den liten fordel oss - hvis i alle fall Maddison er 100% klar. Er han ute vil jeg gi Liverpool fordelen. Håper også BJ er klar. Håper ikke han starter, men kan bli nyttig fra benken. Spesielt hvis vi leder når vi har passert 70min.

Enig at Maddison er nøkkelspilleren fremfor noen

Madball

Vet ikke om jeg vil dra det så langt. Å ikke ha VDV mot hurtigheten til Liverpool ville vært verre - spesielt med tanke på hvem som tar over hans rolle. Bissouma er også viktigere for meg. Kunne argumentert for et par andre også.

Men Maddison er opplagt viktig. Og Liverpool er nesten skadefrie - kun Thiago og kanskje Trent ute. For å matche de må vi nok også være ganske skadefrie vi også (blant våre beste - generelt har vi egentlig ganske mange skader nå faktisk).

Bra for oss at Liverpool spiller ikveld. Kun et par spillere med fra start men det gir slitasje uansett. En dag uten trening osv for de som er i troppen men ikke blir brukt. Ryker de blir det uansett økt trykk på de, ingen storklubber liker å tape kamper

Godt!

Feilvurdering å starte han (så fremt Solomon og Richarlison også hadde problemer). Fysisk ikke klar for å starte et slikt oppgjør, men enda godt han ikke fikk en strekk. Stor tro på at han kan bidra som innbytter fremover.

Jeg har (nesten) like stort ønske om å vinne denne som kampen mot Arseanal!
        Er så jævli drittlei av å alltid drite oss ut mot den gjengen.

Dessuten har Klopp vært uspiselig en stund nå.

Kungreke Eg er enig. Allt for mange idiotiske Liverpool-fans i landet. Dei fleste Arsenal supportarar eg kjenner er milevis bedre enn Liverpool supportarane. Håpar det snart skjær seg skikkeleg i Liverpool og at duste-Klopp kan finne seg et lag i tyskland eller noke sånn igjen.

Andreas Problemet er at Liverpool har så mye legacy supportere at de alltid kommer til å være irriterende. De var irriterende når de aldri vant noe og de er irriterende nå etter klopp har vunnet ligaen. Så formerer de seg og får usmakelige barn som fører arven videre. Det er et trist skue for alle involverte.

Mulig vi blir å mønstre både Veliz og Donley på benken i morgen i mangel på mer seniore angripere uten skader?

(Usikker på hvorvidt Gil er klar)

Hvis vi er hissige i presset mot deres forsvar så er dette absolutt en kamp som kan vinnes. Ikke verdens beste forsvar i liverpool lengre

Liverpool hjemme, nok en tøff kamp vi kan glede oss til.
          Dette blir beintøft, Liverpool har våknet og er med helt i toppen.Nunez har også våknet og det betyr ikke at det er avhengige kun av Salah.De har raske spilllere som kan straffe oss, de kan fort gå for kontringer.

Håper Maddison og Son er klar til denne kampen, vi trenger dem.Udogie får nok en utfordring, han må holde følge med Salah.Vi må utnytte feilene som kommer, slik vi gjorde mot Arsenal.
          Vi har hjemmebane og det kommer garantert til å bli enorm stemning, det kan være forskjellen i dag.

Vi har hatt tøffe utfordringer til nå og taklet dem bra.Mange sa Brentford borte og United hjemme var en tøff start, men vi taklet det.Borte mot Arsenal taklet vi også.

Går for dette laget:
          Vicario
          Porro-Romero-VDV-Udogie
          Højbjerg-Bissouma
          Kulu-Maddison-Johnson
          Son