Schism
Ja, jeg skriver jo selv at det ikke alltid blir "åpenbart" i praksis. Men tanken (iallefall med utviklingslån) er vel stort sett alltid at den utlånte spilleren skal spille en del.
Her er det vel uansett ikke snakk om noe lån, men at vi (såvidt jeg har skjønt) rett og slett ikke kan hente spilleren før om to år. At Hajduk evt mister masse business på å ikke satse på Vuskovic fremover sliter jeg med å se for meg. Det er vel den klubben etter Dinamo som produserer mest talenter i Kroatia, og det er Tottenham som tar risken på å avtale en overgang to år før de egentlig kan signere ham.
Tror forøvrig ikke det er snakk om å "la han råtne" - snarere at det er ganske meningsløst for dem å investere masse tid og krefter i å utvikle en spiller som drar for en satt sum uansett.
Ser flere kroater på twitter kommenterer det samme i tråden til Gold - at klubben har bra med stoppere og et annet talent de da heller ønsker å satse på (nå som Vuskovic er solgt). Virker som de jevnt over stiller seg tvilende til at han kommer til å være i Hajduk i to år til, så kan jo hende man finner en bedre løsning som passer alle parter.