Er ikke det at CG er så dårlig. Hadde gjerne tatt han i troppen (hvis man ser bortifra pris). Han spiller med mye energi. Han er involvert i mye. Ikke helt ulikt Werner fra hans yngre dager i den forstand at han er mye i «aktivitet», men veldig ofte blir det lite ut av det. Som føles frustrerende.
Det som har forandret seg for meg siden i fjor sommer er at han er mye svakere teknisk enn jeg trodde. Fra sesongen i CP så jeg på han som en fotrapp teknisk type. Fotrapp er han, men teknisk er han veldig ustabil. Forstår ikke helt hvordan det skal passe inn for Ange.
Han er ikke den defensive vi trenger. I den litt mer offensive rolle (selv om jeg mener det er oppskrytt hvor definert det er under Ange) har vi Sarr og Bentancur (ser jeg fikk veldig rett om Bentancur og hvor lang tid det ville ta han å bli god igjen - han også fikk en ekstra skade på toppen selvsagt). Gallagher er ikke bedre enn de to. I den siste rollen er han egentlig ikke så skapende. Mye bedre defensivt enn Maddison dog. Hvis vi har så mye penger at vi kan svi av 40-50m på en utfordrer til Maddison så kanskje greit nok? Høres merkelig ut.
For meg virker det som vi har hengt oss opp i en spiller som vi burde glemme. Håper det er en kar vi holder varm i tilfellet Chelsea «må» selge billig. Dessverre tror jeg det blir enda en Johnson. Johnson er ikke ubrukelig, men det vi betalte var hinsides.