Alltid kjipt å ryke ut av en cup. Alltid kjipt å tape kamper. Det kjipeste med å ryke ut er jo at vi ikke får drillet flere spillere som ikke spiller fast. Det var utrolig mange feilpasninger og umotivert balltap, men det har kanskje noe med nerver å gjøre: Nå har jeg sjansen til å vise meg frem, og så prøver man for mye og alt går skeis.
Richy scoret, det er da positivt, selv om han vel på ingen måte var med på å heve spillet.

Sette kampen på lista over "kamper vi like gjerne kunne ha vunnet dersom noen av marginene hadde gått vår vei".

rihno Enig i at Rich ikke var noe bedre enn de andre, men syntes vi mistet noe da han gikk av, både oppspillspunkt og at han bandt opp forsvarsspillere. Fikk mye juling da. Får håpe han er tilbake med mål i helga, så selvtilliten får begynne å vokse. Håper også Sanchez får noen gode minutter snarest etter straffemissen. Vi får ta cupen neste år, systemet er fortsatt uvant for mange, så blir nok en berg og dalbane denne sesongen 👍

Synes Ange svarte godt for seg i pressekonferansen etter kampen.

Skal man lese litt mellom linjene så gjorde han dette med fullt overlegg. Han forsto selvsagt at det kunne få konsekvenser for prestasjonen, men hva var alternativet? Han prøver å bygge opp under at alle har en rolle å spille. Han må også lære seg hvem han skal bruke når vi får skader. Hvordan skal han klare å oppnå disse to tingene hvis han ikke lar folk få prøve seg?

Så kan man si at man ikke burde la «alle» få prøve seg på samme tid, men hva ville de 2-3-4 spillerne som ikke fikk sjansen i dag si? Eller reagere rettere sagt. Fansen snakker alltid om at disse er profesjonelle folk som får mye betalt osv., men de er nå mennesker først og fremst.

Dette er ikke svart/hvitt. Og hadde man med fasit i hånd byttet ut 2stk fra de som spilte i går og det hadde ført til seier så hadde man gjort de forandringene. Men hadde man stilt med det beste laget og vi hadde tapt (som faktisk er en mulighet - selv om man noen ganger får inntrykk av at det ikke hadde vært mulig) så hadde nedsiden vært så uendelig mye større.

Nå går vi til Burnley med illusjonen om at våre beste fortsatt er gode. La oss håpe den ikke brister. Burnley bør absolutt være mulige å slå. Og nå får vi om ikke en dag mer hvile (antar Burnley også stiller reservepreget i dag) - så får vi en dag ekstra til å forberede oss til lørdag.

Schism Skjønner hva du mener angående å la spillere få prøve seg, det er viktig, mener bare at risikoen var for høy med å la alle prøve seg på en gang. Ellers enig i innlegget ditt. Tar nok dette litt tyngre enn deg og mange andre her inne da jeg er en av veldig få her inne som ser på Ligacupen som et "ekte" trofe jeg ønsker å vinne. Men på lørdag er alt glemt, det går fort i fotball!

Det var ett av de dyreste Tottenham lagene noen sinne som spilte utpå der, at de ikke klarer mer enn uavgjort viser hvor feilslått de siste fem årene har vært, sier fint lite om Ange.

Mabbutt
        Jeg er mer usikker på det. Håper du har rett men frykter at flere av debikke vil klare å spille Ange-ball. Så ihvertfall sånn ut igår. Så er mange her opptatt av å ikke konkludere etter en kamp. Vel det er ikke akkurat første kampen til en del av de spillerne der altså.

Madball Det handler jo litt om komposisjon, den konstellasjonen vi så i går må ikke under noen omstendigheter spille igjen, de spillerne må kombineres på en annen måte.

Må få ut litt frustrasjon/skuffelse.Håper det er greit 😉
          Utrolig skuffende dette her.Vi ryker ut av cupen nesten før den har begynt.Jeg ville vinne denne cupen, jeg ser ikke på dette som en Mikke mus cup, jeg ser et trofe vi kan vinne.Siden 2005 har kun to antatt svake lag vunnet denne cupen (Birmingham& Swansea).

Hvorfor Ange bytter ut nesten hele laget er merkelig og skuffende.Dette er samme feil som ble gjort sist sesong borte mot Sheffield United.Greit å prøve andre spillere, men sett innpå maks 3-4 "nye" spillere.
          Vår midtbane fungerte ikke, her burde Ange gjort bytter i pausen.Satt innpå for.eks. Maddison og Bissouma eller Sarr og Bissouma.Maddison kommer innpå når det er under 10 min igjen?
          Hvis Lo Celso og Højbjerg er på vei bort, hvorfor får de starte kampen?
          Forster gjorde gode 97 min.Men på straffene var han håpløs.Det må være noe av det svakeste jeg har sett av en keeper på lang tid.
          Sette opp Sanchez på straffer er håpløst, har vel aldri tatt en eneste straffe.Sanchez den siste jeg trodde skulle ta straffe, jeg tenkte ikke engang at han når jeg gikk gjennmom hvem som kunne ta straffe.

Ange gjorde feil i går, men jeg kan leve med det.Han sa selv at det vil være en berg og dalbane sesong.
          Det tar tid, ny manager vil gi de fleste spillere sjansen.Som sagt så lever jeg med det, men han må lære av det.
          Håper FA-cupen kan bringe oss et trofe 🤩.

Hvorfor nedpriotere vi cupene, er det styret som sier at det er kun ligaen vi skal fokusere på?
          Er Ange med på slike møter eller får han bare beskjed hva som skal prioteres?

presley Hvorfor nedpriotere vi cupene, er det styret som sier at det er kun ligaen vi skal fokusere på?

Mourinho fikk sparken en uke før en finale sist vi kom noen vei i denne turneringen.

Tror ikke det er noe å lære her. Han visste hva han gjorde. Han mener det var verdt risikoen. Jeg deler den. At andre er uenig har jeg heller ingen problemer med.

Schism helt enig bortsett fra at Sanchez fikk ta straffe, det hadde vært gull om han satt den, men nå ble det bare helt feil.

OysteinS

Gudene vet hvorfor han tok en. Sa de andre nei? I så fall skremmende. Ba Ange Sanchez om å ta en? Omtrent like skremmende.

Kungreke Godt mulig årsaken til sparkingen var den forferdelige formen på tampen med Mourinho, og at styret gamblet på at en "ny manager boost" skulle vinne oss finalen? Hadde virket logisk om man ikke satt med fasiten i hånda. Vi så iallefall sjanseløse ut før sparkingen. Blir dog bare spekulasjon fra min side...

Det som kom ut i etterkant var vel at stemningen ble uutholdelig mellom Morinho og spillerne, og at selv om klubben ønsket å vente med sparkingen, ble den en nødvendighet.