Hvorfor i all verden skal Sanchez ta straffe? Sarr? Højbjerg? Må være bedre alternativer. Keeperen var jo forsåvidt helt natta også. M

Synd. Ikke at jeg bryr meg nevneverdig om ligacupen, men i år hadde det vært fint å spille litt flere runder.

Skuffende andre. Fikk litt kontroll utover i første, men klarte ikke å bygge på det til i andre i det heletatt.

Ja.. det treet kunne ikke vokse inn i himmelen. Spent på reaksjonen til Ange mot helga nå.
At vi er avhengige av et par av de nye gutta fra start er det vel ingen som er i tvil om.
Davies,Sanchez, Skipp, lo celso,Perisic,Solomon gjør vel på ingen måte kamper som gjør de aktuelle for startelleveren neste helg. Højbjerg synes jeg heller ikke ser ut til å klare å spille fotball på den måten vi har gjort i starten av sesongen.
Hva gjør han eller noen av de andre feil? Vanskelig å si, for det er heller hva de IKKE gjør man må se etter. Evnen til å forsere et ledd er vel det Bissouma har gjort ekstremt mye mer av enn omtrent alle de jeg nevnte tilsammen.

Blir nok ingen trofeer i år, men får satse på en fin underholdende sesong og topp 6👍

Forstår ikke helt greia med at en Sanchez med i utgangspunktet dårlig selvtillit skal ta straffe. Klandrer ikke enkeltspillere for dette, men tenker det ikke var så veldig klokt å bytte så mange på en gang, så tidlig i sesongen. Rotasjon er en ting, reservelag er noe annet. Satser på at Ange lærer til FA-Cupen.

Madball Den største feilen er nok at alle de du nevner starter samtidig, nesten uten minutter i beina.

Tror folket at vi slår alle lag i PL fra sånn ca 9-plass og nedover hver gang bare vi stiller med våre beste?

Flott at man har tro på laget, men så gode er vi virkelig ikke.

Dårlige kamper vil vi nok få selv med våre beste på banen også dessverre.

Og lite som tyder på at Fulham er noen kasteball. Spørr Arsenal.

Synd vi spiller en svak kamp. Også synd at ingen individuelt av de som har spilt lite skinner. Men noe særlig mer synes jeg ikke man skal legge i det.

Mabbutt
        Mulig. Skummelt ihvertfall å se at den nye spillestilen ikke er nok til å løfte enkelte spillere opp på et anstendig nivå

Så ikke kampen, men tap på straffesparkkonkurranse mot et PL-lag må nesten settes på uflakskontoen...Ange har hatt andre prioriteringer enn å drille laget i akkurat det.

Schism
        Nei det er ikke det at vi skal valse over alle lag.
        Men idag så vi ut som under Conte og Mourinho.

Det hører med til historien at også Fulham byttet veldig mange (6 mann) fra sist kamp og at det ene vi fikk til var da Fulham midlertidig var redusert til 10 mann.

Rett og slett en svært dårlig kamp av oss. For meg var midtbanen i dag akkurat så svak som jeg fryktet på forhånd. Tre spillere hvor ingen klarer å gjøre noe på egen hånd.

Så skal man selvfølgelig ikke grave seg helt ned. Men å sløse bort en av to pokal-muligheter på denne måten er surt, for dette Fulhamlaget hadde vi slått med fullt lag.

Bare glad denne dårlige kampen (vi spillte faktisk uavgjort og scoret alle målene utenom straffene.) kom i en cup som bare er kjekt å ha men ikke krise å ryke ut av. Skulle vi ryke var det greit å bare bli ferdig med det nå så vi slipper meningsløse kamper for så å ryke i en semi eller noe slikt.

Madball

Ikke enig i det.

Lå vi på noe tidspunkt dypt for å vente på Fulham?

At vi er dårlige med ball er en annen sak.

Jeg klarer ikke på tv å se hva som går feil. Dvs hvor feilen starter. Men vi sliter med å få backene i posisjon. Om det er fordi backene ikke gjør jobben sin eller om det er de andre som ikke går på gode nok løp for å frigi plass vet jeg ikke. Vi ble også litt merkelige da Lo Celso gikk ut. Hva var Scarlett sin posisjon? Vet ikke om det var Scarlett sin skyld, men selv om Lo Celso ikke var god mistet vi bare et spillpunkt med Scarlett. Med så mange nye hvorfor skulle Ange endre formasjon i tillegg? Eller spille en spiss ute av posisjon?

Silva hos Fulham er heller ingen dårlig manager. Så at Fulham har en del motspill er knapt overraskende. Da blir kombinasjonen av mye nytt, antakeligvis en dårlig dag, mye regn osv at vi får en dårlig prestasjon.

Fulham var heller ikke gode. Selv om de vant fortjent.

Enig i at midten tydelig ikke fungerer. Spesielt Skipp hadde jeg forventet mer av. Han ble også tydelig frustrert over egen prestasjon.

Så har vi heletiden slitt med å få ting til å fungere uten individuell storhet. Kanskje ikke så rart forsåvidt, men selv våre tre beste har aldri klart å få angrepet særlig involvert. Mye av det vi har skapt så langt kommer fra at Bissouma kan løpe av folk og skape ubalanse slik. Det er ikke noe man kan belage seg på som hovedvåpen på sikt.

Ser virkelig ikke poenget med å grave seg ned her. Ang laggutak blir det gjerne litt damned if you do, damned if you dont - hadde vi spilt et bedre lag og likevel røket ut, hadde det ikke vært måte på hvor dumt og bortkasta det hadde vært.

At Ange velger å prioritere sårt trengte minutter på en del spillere har jeg lite problemer med. At vi skal konkludere rundt noen av disse spillerne etter denne kampen synes jeg også bare blir feil.

Til syvende og sist betyr denne cupen fryktelig lite. Men! Med enda mindre kamper denne høsten, blir behovet for å slanke stallen enda større.

Midtbanen er for meg den store forskjellen. Backene var også nakne offensivt idag men det handler mye om hvor lite vi klarer å dominere midtbane og sette de opp med vinkler. Å starte et angrep fra back til samme ving er sjelden særlig suksessfylt

Dougie Helt uenig, aldri bortkastet å forsøke (med litt flere enn 2 førstelagsspillere). Nå er jeg ikke skuffet over spillerne, forventet det egentlig når jeg så antall bytter. Jeg er som @Cuti skuffet over at vi ryker ut. For meg er denne turneringen like viktig som FA Cupen. Vi er alle forskjellige.

Edit: Helt enig i at vi ikke skal konkludere på enkeltspillere etter denne kampen.

For meg så virket det som vi spilte med en gjeng som ikke hadde fått med seg rundskrivet om at vi hadde fått ny trener, og endret spillestil!

Dougie

Til det siste - ja vi ender litt komisk opp i motsatt problem fra det vanlige - hvordan skal vi gi en del spillere nok minutter?

For meg er det synd at vi ikke fikk noen kamper til rett og slett av den grunn. Men det hadde selvsagt fordret at Ange da hadde byttet mye som han gjorde.

Så var det nok ikke helt tilfeldig at i 05/06 som første sesong hvor vi var nære CL (lasagne) røyk vi ut i FA og League i første kamp). Tror ikke vi klarer CL i år uansett, men at det kan bli positivt for oss utover når de beste lagene skal spille midtuke før de møter oss tviler jeg ikke på.

Og som du nevner - håper det kan gjøre oss litt modigere i å få en mindre tropp nå. Drømmen er jo å klare topp 4 (iallefall EL) og da gå inn i neste sommer med litt rom i troppen. Hvor man kan kjøpe 2-3 stk uten at man må «renske» først.

Mabbutt Alle spillerne på banen er spillere som var kjøpt inn som førstelagsspillere i sin tid, kanskje med unntak av Davies, Forster og Solomon. Resten er førstelagsspillere, tre av spillerne er henholdsvis 1,3 og 4 på lista over Tottenhams dyreste spillere gjennom tidene. Glemte Skipp, men han er vel å regne som førstelagsspiller etter forrige sesong.

Kungreke Unnskyld. Mente spillere uten kamtrening, og lag som ikke var samspilt, og spillere som pr nå ikke er i vår antatte første ellever. Var nok litt utydelig det jeg skrev. 👍