Leste den på glory glory og telte ned til den dukka opp her. Bra å score mye mål . Ikke så bra å være usynlig i det meste annet

Cuti
Er det noen her inne som ikke har det perspektivet? Kritikken av Johnson går på at han bidrar for lite ellers. Må kunne ha flere tanker i hodet.

Dougie
    Det der er en fantastisk stat. Men den gjenspeiles ikke i det hele tatt her inne.

Den tanken burde du prøve. Så får du «flere tanker i hodet».

Helt enig i at det er en veldig imponerende stat. Jeg bare forstår ikke helt; fritar det Johnson fra kritikk på andre punkter?

Trekker selv frem Johnsons effektivitet i omtrent hvert innlegg om ham. «Perspektiver» osv. Synes generelt kritikken mot han her inne er ganske saklig og on point. Men mulig jeg misser noe altså.

• Cuti svarte på dette.

Dougie Jeg bare forstår ikke helt; fritar det Johnson fra kritikk på andre punkter?

Nei.

Men det er snakk om en spiller som kun har freaken Haaland foran seg på en liste over det vanskeligste i fotballen; å score mål i åpent spill.

Men mulig forventningene ligger på Messi-nivå for akkurat Johnson?

Nei det er tilfeldigheter paret med gode avslutningsegenskaper som gjør at han akkurat nå har et veldig høyt målsnitt. Hva når han får like lite service som han gir til de andre? Det vil stoppe opp

Ok. Det jeg skriver nå, er ikke for å unnskylde Johnson, men kanskje forklare noe av det som skjer.
      Ange har helt klart bedt han være på hugget og bruke farten sin på overganger.
      Det som da skjer er at han ofte "jukser".
      På defensiv corner, er hodet hans på å være klar til å spurte.
      Ofte henger han igjen, i håp om et brudd. Da kan han tjuvstarte og gå på løp.
      Når vi har en back i Porro, som selv gjør mye av det samme så blir det ofte farlig.
      Hadde han hatt en type Davies bak seg, som er mye mer disiplinert, så hadde det gått bedre.
      Vi har opp igjennom hatt mange spillere som ikke har tatt mye ansvar hjemover.
      Eriksen, Berba, Defoe, Lennon osv.
      Forskjellen var at vi da hadde en annen spillestil som tillot det.

Så har han 6 mål på 13 seriekamper. Igjen, imponerende statistikk, men vi trenger ikke late som det er bedre enn det er.

Vet ikke helt ang forventninger. Husker ikke hvem som skrev det i kamptråden, men hadde Johnson jobbet hardere defensivt og bidratt mer i presspillet hadde nok hyllesten vært ganske unison.

Tror de fleste annerkjenner at Johnson er så effektiv at man kan akseptere at han er litt endimensjonal. Men uten defensive bidrag begynner han å likne farlig mye på en luksusspiller. Når vi da avgir poeng i øst og vest må man nesten tåle at kritikken kommer; selv om han bidrar med mye målpoeng.

Dougie Så har han 6 mål på 13 seriekamper. Igjen, imponerende statistikk, men vi trenger ikke late som det er bedre enn det er.

Trenger ikke late som det er dårligere enn det er heller? Han har scoret 10 mål på 1356 minutter med fotball denne sesongen. Hverken mer eller mindre.

Det er jo helt vilt imponerende av en ving på et lag som ikke akkurat er stabilt. Og en form som selvsagt ikke kan fortsette.

Men hadde jo vært interessant å se Johnson i et stabilt topplag hvor han hadde fått enda mer service bakfra…

John_chef

Uenig i mye her. Ange har ikke snakket like mye om det som tidligere, men lenge lenge snakket han nettopp om hvordan alle må presse. Denne stilen kan kun fungere hvis ingen jukser. Helt umulig å stå høyt hvis noen fremover i banen skal spare seg.

Og Eriksen var eksepsjonell defensivt. Dvs dårlig til å takle, men dekket rom som få andre.

Mulig Cuti er unntaket (som vil mene noe annet), men Johnson har ikke talent nok til å kunne leve på mål alene. Skal han være nyttig på sikt må han bli mer som Kuyt. En sliter som også bidrar med mål.

Schism Mulig Cuti er unntaket, men Johnson har ikke talent nok til å kunne leve på mål alene.

En bisarr setning.

Cuti

Sånn. Men hyggelig at du ba meg oppklare.

Schism enige om å være uenige.
              Mener ikke at Ange har bedt Johnson om å jukse, men at han skal bruke farten sin på overganger.
              Hvordan Johnson tolker dette, er noe annet.
              Mange av våre spillere tror dem er verdensklasse etter en god kamp.
              Se på Kulu etter kampen mot City, er jo en skygge av seg selv, samme med Maddison.
              Jeg unnskylder ikke Johnson på ingen måte, men mener på ingen måte at han er roten til alt negativt som skjer på banen.
              Og Eriksen. Ja han kunne snappe en del baller. Men på defensiv dødball og i taklinger, var han ikke veldig tess. Men han hadde andre ekstreme ferdigheter, som å prikke pasninger fra eget forsvar opp mot spiss.
              Dette er noe av det største problemet vårt.

Enig med @Cuti om målene, men også enig i kritikken angående banespillet. Men pr nå, ser jeg ikke på Johnson som et av våre større problemer. Vi har 7-8 andre spillere som også bare lunter rundt, men de scorer IKKE mål. Videoen @Schism delte i kamp tråden ang kroppsspråket til Maddison og Son var "bullseye", og det er heller ikke særlig bedre med Romero på banen. Den eneste av de fire i kapteinsteamet som faktisk viser at han vil noe er Vicario.

For meg er Johnson en bakromsspiss som spiller på høyre kant.

My view i årets sesong: Brennan putter flere mål enn forventa --> positivt, han har vel 1 assist på 20 kamper som er ekstremt dårlig --> negativt. Han er mindre involvert i spillet enn jeg ønsker --> negativt, synes ofte han tar feil når han kan være m å skape noe off --> negativt. I noen få kamper har han utfordret backen, det har han au så godt som slutta med --> negativt. Def er han ok, verken mer eller mindre...

Totalt sett så lever han på målene frem til nå, om de uteblir så gir han oss ekstremt lite. Drømmen er jo at han fortsetter m målene, tør å utfordre mer, tar bedre valg --> mer involvert i off spill og flere assist, jeg har desverre ikke troa - redd han mangler for mye. Men så lenge han putter som nå så er han viktig for oss - COYS

Kanskje det er spiss han bør spille, selv om han er god til å time løpene fra kant skal sies. Da trenger han ikke å jobbe så mye bakover i samme grad.

Grei oppsummering. Og den siste setningen der er vel det som diskuteres akkurat nå.

2 måneder senere

Rå spiller.

Jeg har ikke noe i mot å ha han i troppen, men det er håpløst å ha han som førstevalg hvor konkurransen i hovedsak er å spille Kulusevski ute av posisjon.

Og det er produksjonen hans. Tallene er ikke så verst i seg selv. Det er heller det fullstendige fraværet av defensive bidrag,manglende evne til å gå forbi en mann samt at han gjemmer seg når vi trenger at folk står fram, som er problemet mitt med ham. Når motsatt kant har akkurat de samme svakhetene (son) er det ikke så rart at vi sakker akterut. Når man er en av 4 som hovedsakelig har som jobb å score mål er det ikke så rart at det ramler inn noen mål i ny og ne. Heller ikke så rart det renner inn noen mål imot når i tillegg begge backene ofrer forsvarsspillet sitt for å bidra