Litt absurd diskusjon. Man forsvarer Johnson med å argumentere for at han er omtrent like god som en spiller man ikke liker.

Kulusevski er per nå også kun en rotasjonsspiller. Bedre enn Johnson, men ikke god nok til å være fast. Jeg tror Kulusevski har større sjanser for å bli god enn Johnson, men er jo ikke 100% sikker på det. 70-80% kanskje. Og selv om han skulle fortsette å være bedre enn Johnson betyr ikke det nødvendigvis at han er god nok for oss på sikt (i alle fall ikke som noe annet enn rotasjonsspiller).

Dette minner litt om hvordan back-situasjonen lenge var. Mange som ikke var dårlige med potensial, men hvor ingen virkelig sto frem.

Liker Kulusevski jeg. Når han er god. Som dessverre er svært sjelden. Det som er så frustrerende.

Johnson har jeg rett og slett sett for lite av til å konkludere på. Men igjen. 5 målpoeng på drøye 900 minutter for oss så langt i PL er en grei start. Har vært veldig nær et par mål til også. Hadde han fått spille mer med toppet lag hadde nok statistikken hans vært enda bedre. Så starten har vært verken fantastisk eller elendig. Rundt som forventet hittil for min del. Så håper jeg han som alle andre unge spillere utvikler seg i positiv retning.

Mulig Johnson blir en ny Lennon som aldri lærer seg å legge inn eller avslutte, men unektelig spennende med sånn ekstrem fart.

Føler veldig raske spillere ofte blir one trick ponies og når farten forsvinner vises resten av kvalitetene i sin fulle prakt eller mangelen på sådan.

Heldigvis 10+ år til den forsvinner for Johnsons del da😅

Kungreke

Når har Johnson stormet forbi noen?

Også ganske sprøtt. For en spiller som har hurtighet hvor ofte bruker han den til å "skremme" motstanderen?

Skal jeg si noe positivt (mer) om Johnson er det at han har ganske bra teknikk for å ha stor hurtighet. Mange raske spillere som ikke helt har teknikken til å kontrollere ballen i stor hastighet. Han virker til å håndtere det ganske bra.

Og jeg tror som nevnt at Ange er inne på noe, men hvor mange spillere som klarer å gå fra forsiktige slik som Johnson (Sessegnon er en annen) til å bli "løver" vet jeg ikke helt. Noen modnes og tar større rom med alderen, men mange har det bare ikke å være den typen personlighetsmessig. Johnson slår meg ikke akkurat som typen som får ballen og uten å tenke bare stormer på. Han minner mer om en spiller som når han har sjekket alle muligheter for å gjøre noe trygt kanskje prøver noe, men da er det for sent. Ødegaard var forøvrig sånn han også, men han klarte å forandre seg. Så skal ikke si at det er umulig.

Absurd hva vi betalte, men det skal jeg ikke skylde på Johnson for. Kanskje Forest kan betale Everton de 20m de mener mangler på Richarlison?

Schism Når har Johnson stormet forbi noen?

Jeg snakket mer generelt, ikke om Johnson spesifikt. Har ikke lagt merke til at han har utmerket seg på noen som helst måte.

Veldig godt innhopp i går.

Viktig scoring og burde også hatt en assist (om andre enn Kulu hadde vært i andre enden av den geniale stikkeren).

Med en våken dommer hadde han også fått på Brentford et rødt kort med farta si.

Morsom. Så lenge det ikke fjerner fokus.

Var jo ikke veldig god. Knapt involvert. Og la oss ikke overdrive hvor åpen Kulusevski var, men god pasning.

Uansett. Ange oppsummerte det fint med tanke på Johnson etter kampen. La oss håpe det gir han litt selvtillit. Og Kulusevski er raskt på vei til å spille seg ut. Forventer at Kulusevski starter på benken mot Everton og Johnson på banen.

Akkurat nå føles det litt som både Kulusevski og Johnson har best av å være litt i angrepsposisjon fra benken. Spilt altfor mye over en lang periode begge to.

Johnson virker som en fin fyr. Blir ikke overrasket om han gjør høyrevingen til sin ila. våren.

Cuti Enig, i går fikk han vist litt av potensialet fram til vi mistet litt kontrollen igjen, håper dog at han får gjøre innhopp slik som i går i en periode framover, tror det kan gjøre godt for han. Tror det har blitt litt mye for gutten.

Mabbutt Problemet er bare at noen må spille😅 Og akkurat nå har Kulusevski spilt seg ut over en ganske lang periode.

Cuti Det er jeg enig i, men likevel tror jeg Johnson pr nå hadde kommet raskere i gang om han fikk fortsette med innhopp. Nesten litt fristende å starte Donley for Kulusevski 😅 Blir godt å få Son tilbake!

• Cuti svarte på dette.

Mabbutt Blir meget godt!

Da kan Werner spille litt høyre i perioder.

Kulusevski kommer sikkert til å spille noen gode kamper igjen han også, men dessverre en ganske langvarig trend han er inne i. Han spiller gjerne et par gode kamper, så faller han ned til «normalt» nivå igjen. Akkurat nå er Johnson farligere. Det målet han scorer i går har jeg aldri sett Kulusevski score. Han blir som regel for passiv i boksen.

Bortsett fra mot City osv.

Morsomt hvor forskjellig man ser spillere. Så skal det ikke så mye til for å være farligere enn Kulusevski disse dager. Så vi kan kanskje være enig - selv om Johnson ikke akkurat er mye til trussel.

Skjønner ikke helt at det ikke går an å gi Johnson skryt etter innhoppet i går. Leverer tre potensielt matchavgjørende involveringer på en omgang (to ødelagt av medspiller og dommer). Og jobber i tillegg steinhardt defensivt.

Mye annet som ikke fungerte i går. Johnson var ikke en del av de.

Har jo gitt Johnson skryt. Dette er ikke hans Facebook-vegg hvor vi bare må snakke positivt om han for å ikke skade hans følelser.

Ser ikke helt problemet med å saklig diskutere en spillers prestasjoner på et Tottenhamforum.

en måned senere

Cuti Ikke sant. Og hvem får masse tyn? Jo, Johnson! Til sammenligning, såSon hadde 4 scoringer og 1 assist i hans første sesong