OysteinS Hehe og du har selvsagt ett godt poeng however, dersom VDV er forskjellen på CL-plass og ikke (fordi man ønsker å spare noen millioner og går for ett billigere alternativ) så vil jeg personlig anse det som lite fornuftig. VDV er ung og dersom han kan få ut hele potensiale sitt i Spurs og det resulterer i CL-plass og eventuelt deep run i CL så har det betalt seg tilbake mange ganger 🙂

Er vel litt haggling om struktur og addons, helt greit det. Om ikke VDV kommer inn og det kommer noen andre med mer erfaring f.eks Gleison Bremner så er det helt greit.

Klarer ikke å finne noe sted at dette har "kollapset", men alt handler om pris. Ikke så veldig annerledes enn å kjøpe en aksje - på et eller annet tidspunkt har den ikke verdi lengre - og det er ikke rent teoretisk et flytende punkt.

Så har det vært litt merkelig stille. Vi reiser imorgen? Alt var rapportert rundt at vi skulle ha minst en klar til avreise.

Schism Vet ikke hvor mye man skal legge i disse "rapportene", Tuchel var visstnok hjemme hos Kane når han var på ferie.

Tuchel var i følge ryktene hjemme hos Kane allerede i mai, før ferien. Noe som heldigvis ikke falt i særlig god jord hos Levy.

Vet lite om denne Micky, men alltid spennende med så store og raske stoppere som i tillegg kan behandle ballen. Samtidig har ryktene lenge sagt at Tapsoba er førstevalget, noe som også forståelig ut fra et her-og-nå-perspektiv. Hadde vært herlig med begge!

Smarteste hadde vært å kjøpt begge.

@Schism jeg leste det på newsnow.co.uk med tottenham som søkeord, stod i går.

Men faen, det er bare fotball. Etter å ha sett intervjuet med Dele så er det kun fotball, jeg er glad uansett hvem som spiller for oss og jeg støtter spillerne 100%

Utrolig stille. Så velger å tro at vi spiller VdV og Tapsoba mot hverandre. Kjøper vi Tapsoba så kan vi ganske enkelt si til Wolfsburg at vi ikke desperat trenger VdV så enten godta prisen vår eller så gir vi bare blaffen. Kan jo argumentere for at det er det samme motsatt vei hvis vi kjøper VdV, men alt tyder på at Leverkusen ikke har noen problemer med å ikke selge Tapsoba så…

Hercules på SC:

The player agreed everything with us. His club wants a certain figure. Last I heard it was as good as there. Tgis one is on the club if they fek this up

6 dager senere

Trix på SC:

From my POV everything was agreed via intermediaries and agents and then Levy wanted to change the deal to spread the payments(same fee) out over a longer period than we had initially agreed to.

I have since heard(via another source) that this has been done intentionally to delay the deal as we explore other avenues, whilst keeping this one alive, and we will do the original deal if we have to. The second source isn't as close as the first one so not sure if it's true or not.

Trix er ofte veldig kritisk til Levy. Ganske vanlig måte å gjøre det på når man forhandler. Sittet i samme posisjon mange ganger - hvor man forhandler frem en avtale man liker før man ser muligheter andre steder. Da prøver man å finne litt sleipe måter å dra ting ut på.

Får bare ikke håpe Liverpool kommer og snapper ham opp.

Klarer ikke å se for meg at han går dit. Hos oss er han et naturlig førstevalg på venstre side. Hos Liverpool skal han utkonkurrere tre av van Dijk, Konate, Matip, Gomez og Phillips.

Liverpool må også hente noe på sentral midtbane. Kan bli særs dyrt.

• Cuti svarte på dette.

Schism Liverpool må også hente noe på sentral midtbane. Kan bli særs dyrt.

De raker inn på salgene av gamlegutta Henderson og Fabinho til Saudi, så de har nok greit med penger til en midtbanespiller til tenker jeg. Dessverre.

Cuti

Men tror ikke de vil spre rundt seg med 30m på en stopper som kanskje ender opp som 4-5. valg.

Fullt mulig å spille seg inn i det Liverpoolforsvaret om han er så god som ryktene skal ha det til. Konate og Gomez er nesten alltid skada. VVD drar på åra, Matip begge deler. Kan bidra på venstreback og. Tipper det frister bra jeg å lære av/potensielt spille sammen med landsmann VVD.

Kan ikke se for meg at han føler seg sånn massivt verdsatt av oss heller, sånn vi driver og bruker ham som forhandlingsbait for en annen spiller, som ganske opplagt ser ut til å være førstevalg.

Da burde han vel koste mye mer enn 30m også hvis man skal bruke den logikken?

Konate er jo på ingen måte alltid skadet - selv om han slet mye i fjor. Spilte stort sett alt 90min fra mars.

På venstre har de Robertson og Tsimikas.

Greit å vente på van Dijk, men hva hvis han spiller på toppnivå i 3 år til? En mann som stort sett alltid spiller alt.

Hva gjelder verdsettelse så kan jeg ikke helt se hvorfor han skulle føle seg mer verdsatt av et lag som ikke har snakket med Wolfsburg - før evt. nå.

Kan jo ta Gvardiol. Noen som tror at han ikke vil føle seg verdsatt hos City fordi dette tok sånn tid? Eller Rice hos Arsenal?

O'Keefe som vanligvis er ganske kritisk til "klubben"/Levy har vel nettopp poengtert at i slike prosesser er det typisk selgende klubb som dikterer tempoet.

Jeg vet ikke hva greia her er. VDV kom vel hjem fra ferie på tirsdag så vidt jeg har forstått. Så selv om det ser veldig ut som at vi prøver mest på Tapsoba så kan jeg ikke kategorisk si at det er tilfellet. Hvis vi er så godt som 100% sikre på at VDV helst vil til oss over alt i verden - så har vi det ikke travelt. Jeg tror det er mer sannsynlig enn noe annet scenario, men skjønner jo "frustrasjonen" ved at dette ikke blir spikret. Spesielt når man ser 3-2 målet mot WH osv.

7 dager senere

Så var det knappene og glansbildene igjen da…

Merkelig hvordan alt plutselig ble stille. Ikke bare rundt VdV, men alt.

Mistenker at et salg av Kane plutselig kan skje (PSG kan jo definitivt by nok til at vi ikke kan si nei - BM er jeg usikker på om kan nå de nivåene). Som igjen muligens har ført til at vi ser etter stoppere vi tidligere ikke har ansett som realistiske. Problemet er at Kane er ikke solgt - og vi kan ikke vite om han faktisk blir det - så hva gjør man?

Så er det fortsatt forunderlig for meg at vi ikke har gjort noe. Akkurat nå er Davies vår foretrukne stopper på venstre virker det som. Det er absurd. Spesielt ettersom vi i praksis har en venstreback og han har aldri spilt i PL. Davies burde vært drilla som venstreback og vært vårt alternativ til Udogie.

Det eneste som etter mitt syn kan "unnskylde" denne er hvis Wolfsburg venter og venter fordi de ønsker å kjøpe først. Så ønsker de muligens å kjøpe fra en klubb som tenker likt osv. - så har man dansen gående. Samtidig som vi er trygge på å få VdV, men vi har få muligheter til å presse opp tempoet.

Klassisk Levy, bait and switch hele veien. Ender opp med Lenglet og Harry Maguire til slutt

Alt gikk i svart da vi reiste på tur. Nøkler, brukernavn, passord og kodebrikker ligger i en eller annens bag.