Dougie
Jeg er ikke kategorisk i mot en slik løsning. Men opplagt hvis man bruker 40-50m på en "ny Sanchez" så har man tre dyre hvor to har bevist å være gode stoppere som gjør veien frem mye tyngre for de yngre. For meg må det være en realistisk vei opp for yngre spillere - spesielt når vi har handlet inn to som Phillips og spesielt Vuskovic samtidig som man har en som er såpass høyt anerkjent som Dorrington.
Saliba spilte rimelig fast for Nice lenge før Arsenal hentet han som "førstevalg". Nå er det helt usannsynlig at Phillips blir like god, men han trenger ikke være Saliba for å fylle rollen som backup til Romero om nesten ett år som er tidspunktet vi egentlig snakker om.
For januar tror jeg det uansett blir litt akademisk. Vi klarte å hente Porro, men normalt sett er ikke etablerte spillere på det nivået tilgjengelige.
Men vi får se. Finnes det en kar som kan spille stopper og venstreback der ute under Ange så er jeg åpen for det meste.
Kelly etablert i England, ganske allsidig, kontrakten går ut og en livshistorie Ange vil elske. Alt for mye som gir mening der. Dier er her fortsatt. Så har man mer tid å bedømme om man trenger å bruke mye penger på enda en CD til sommeren. Da har man som sagt også bedre tid til å evaluere om Phillips er så god og utviklet at han kan spille.
Alle pengene vi sparer går til Mbappe 😁