Ange Postecoglou
Venter bare på første intervjuet nå der han sier «we’re gonna make you proud»
- Redigert
Interessant å lese på forum for andre klubber - generelt mye positivt rundt Postecoglou. Han er nok høyere anerkjent blant britiske fans som har et nærere forhold til Skottland enn hva vi har.
Og "plutselig" står klubben i et litt bedre lys. Jeg har selv kritisert den for å være treg, men akkurat hva gjelder Ange så kunne han nok ikke vært ansatt tidligere enn dette.
Også enig med kungreke (tror det var derifra) - som ser frem til å ha en manager som faktisk snakker engelsk. Tror det vil hjelpe han også med tanke på å gi fansen svar den faktisk vil ha.
Nå er ikke jeg på forum for andre klubber, men jeg skjønner godt om de er fornøyde.
Velkommen, måtte du motbevise all skepsis
4 år og ikke 2 år som Romano antydet. Langsiktig tenkning tro...?
Må vel gi fyren en sjanse. Kan ikke bli så mye værre enn det har vært de siste sesongene.
Han står for en type fotball som passer klubben godt. Spørsmålet er om han får det til å funke.
Og hva skjer med Kane? Dersom han drar håper jeg han drar til RM og ikke en klubb i PL.
Så spørs det hvem som skal score målene for oss i såfall...
Spennende tider foran oss..
Hvis Kane drar har vi Richarlison som garantert scorer en god del mål i den posisjonen. Det har han vist i dårligere lag tidligere.
Kommer an på hva slags type spiss Ange i så fall ønsker. Furuhashi var aldri noen storskårer før i år han heller - selv om det kan være "one hit season" selvsagt.
Ikke at jeg får vann i munn av å tenke på at Richarlison skal være vårt førstevalg. Det sagt klarte Arsenal seg helt OK med Brasils andrevalg på topp - så man skal ikke overdrive problemet heller - så fremt pengene fra Kane forsterkerer oss andre steder.
For all del, dersom begge vingene og tieren putter mye (som Arse) så kan spissen klare seg med en del mindre enn Kane.
Men nå var det fra min side bare et svar til påstanden om at «Richarlison garantert scorer en god del mål», noe som historien viser at han ikke har gjort.
- Redigert
Går Kane til en annen klubb må vi ut å handle etter mitt syn. Føler Richarlison er et usikkert kort... Han er en del skadet og han har en tendens til å dra på seg unødvendige kort.
Umulig å erstatte Kane, men det finnes bedre alternativer enn brassen..
Keeperplassen blir også spennende å følge med på nå. Etter som jeg har lest så ønsker man å spille seg ut med keeper, da kan vi ikke ha beinløse karer som Lloris og Forster mellom pålene..
- Redigert
Jeg argumenterer ikke for at Richarlison skal bli vår nye midtspiss. Jeg håper egentlig vi selger han, men det finnes opplagt en mulighet for at noen "nye" blomstrer under ny ledelse. Richarlison virker til å være en kar som trenger litt "mojo" - og kan fint se for meg at han kan finne den med Ange.
Han har skåret 13 mål to ganger for et høyst middels Everton. Hvor han også ofte (rundt 50% vil jeg anta) av tiden spilte ving.
Kan han skåre 20 mål som spiss for oss? Opplagt. I så fall ville han delt tredjeplassen på toppskårerlista med Toney i år.
- Redigert
Åja, så det er opplagt at en som aldri har vært i nærheten av å score 20 seriemål kan gjøre det plutselig.
Sier ikke at det aldri kan skje, men opplagt er det definitivt ikke.
Han scoret vel 13 da Everton kom på 8. plass. Kane scoret 30 da vi kom på 8. plass….
- Redigert
Kjenner på lettelse selv om det "kun" ble Ange. Kan fort funke veldig bra dette.
Ikke blitt tyngre til sinns etter jeg har prøvd å bli kjent med ham.
Det vi nå kan sette igang med er å begynne å rydde på et forholdsvis mye tidligere tidspunkt enn det som det i værste fall kunne blitt.
Har også da fått inntrykk av at han har baller og det må man ha når det skal ryddes. Må nok ta en del "balleavgjørelser".
COYS
- Redigert
La oss tenke litt. Kan være vanskelig i blant.
18/19 sesongen. Everton skåret 54 mål. "Topplagene" ligger på rundt 65 (foruten City og Liverpool som skåret mye mer). Det er 20% mer. La oss si at Richarlison hadde skåret 15% mer i et bedre lag. Da er vi oppe på 15.
I den sesongen spilte han 35 kamper. I følge transfermarkt spilte han 23 av de kampene som ving. Rimelig å anta at han hadde skåret et par mål til som fast ren midtspiss?
19/20 sesongen. Everton skåret 44 mål. "Topplagene" bak City og Liverpool ligger igjen på rundt 65. Altså nesten 50% flere mål. Så hvis man antar at Richarlison hadde skåret 30% mer i et bedre lag er man på 17 mål.
Han spilte 36 kamper i PL og 16 av disse som ving. Igjen - rimelig å anta at han hadde skåret noe mer som ren midtspiss?
For Brasil siden 01.01.2022 har han skåret ett mål per 63min. Da mer eller mindre fast som midtspiss. Opplagt at Richarlison ikke er en kar som vil skåre godt over 1 mål per 90 min i PL, men for å nå 20 trenger man ikke bedre enn ett mål per 171 min (uten skader). "Åja".
Jeg er ingen stor fan av Richarlison (fikk litt sjokk av å se han live - helt forferdelig i de kampene), men "åja" hvis man faktisk tenker litt er det muligens ikke så sprøtt allikevel.
Richarlison passer i det minste et lag som ønsker høyt press og generell høy intensitet i spillet.