2-årskontrakt, så Levy har ikke ståltroa selv heller. Men noen må det bare bli etter så lang tid.
Ange Postecoglou
Vi er enige om at han mangler erfaring på høyeste nivå (at han har "null relevant erfaring" er selvsagt uriktig), men det i seg selv kan knapt være 100% (eller i nærheten) diskvalifiserende.
Ja. Vi tar en sjanse på at han tar nivået. Ja. Det er en risiko for at han synker når han skal prøve å svømme blant de store. Opplagt.
Så har vi nå hentet managere som hadde alt det der i boks lenge nå - ikke akkurat garanti for at det fungerer heller.
Det enkleste hadde jo vært å gi Nagelsmann alt det han vil ha - så får man da kanskje spørre seg selv hvorfor gjør vi ikke bare det? Eller LE for den del.
Levy har vel lært etter den kontrakten til Sutretino. Ser virkelig ikke dramatikken i det. Spesielt ikke når vi snakker om en kar som knapt kommer til å dra videre hvis han faktisk gjør det godt i 2 år hos oss.
Ange har bred internasjonal erfaring, har vært trener for Australias landslag fra U17 til seniornivå, han har med andre ord jobbet med både ungdommer og menn som nærmer seg 40 års alderen. Han har erfaring fra Asia og har gjort det bra over tid. Kanskje han ikke har toppnivået enda men at han skulle falle helt igjennom har jeg liten tro på.
Med Munn og Ange inn og tour de Australia i sommer - er det hele et markedsstunt for å utvide kundebasen?
Det er en frykt selvsagt at Munn ser seg litt blind på Ange - som han vel kjenner fra Brisbane hvis jeg husker riktig.
- Redigert
For å få «relevant erfaring» er man nødt til å få sjansen. Kan sånn sett argumentere for at det riktige steget for Ange hadde vært en mindre PL-klubb, men jeg synes det er dritkult og forfriskende at vi tør. Mye heller en som er ansatt etter kriterier enn etter navn - det et sånn en fornuftig klubb skal og bør drives.
Hvor mange trenere har:
1) Erfaring
2) Suksess
3) Interesse av å komme til Tottenham
4) Spiller offensiv fotball
Og hvor mange som har "alt" er man like vel sikker på at vil lykkes? Finnes det noen som på papiret kunne vært bedre enn Conte? Man kan diskutere hans fotball, men resten er det veldig vanskelig å diskutere (dårlige resultater i Europa måtte være saken i så fall). Spillererfaring, suksess fra flere land osv.
Nagelsmann er vel den eneste (delvis LE, men hvor mye suksess han har hatt utover Barcelona og delvis Spania kan diskuteres). Og det hadde vært utrolig interessant å vite hvorfor man går for Ange isteden for Nagelsmann. Nagelsmann er ikke en utpreget "angrepstrener", men bortsett fra det skårer han høyt på det meste.
- Redigert
Skjønner alt det der. Og virker som vi har prøvd og kommet til kort hos de fleste opplagte kandidater. Ærlig sak det. Tanken på Slot ble plutselig forlokkende når Ange plutselig dukket opp som nestemann på lista. Men ikke forsøk å pakk inn dette som noe annet enn det er.
Hva tenker Kane nå? Heller tvilsomt om jubelen står i taket tipper jeg. Har Ange nettverket, referansene og oversikten over Europeisk toppfotball? Hva sier potensielle nye stjernespillerne i andre klubber når Ange ringer? Må de som Rose Google navnet først?
Så kan selvsagt Ange lykkes han. Men er som nevnt tidligere trolig helt avhengig av en perfekt start. For dette oser det Nuno-desperasjon over.
Du snakker om disse opplagte kandidatene - hvem?
Du mener Nagelsmann og LE som blir rapportert å fortsatt være interesserte?
Det er to gjenværende, opplagte kandidater ja. Selv om alle rykter tilsier at Nagelsmann takket nei grunnet usikkerhet rundt DOF. Nå er vel han også kraftig linket til PSG, så vil tro toget har gått.
Takket nei er vel ikke rapportene, men det kan man aldri vite.
Forstår fortsatt ikke hvem disse opplagte kandidatene er. Vi er løst blitt linket til folk som Alonso og Kompany. Hva gjelder Kompany så ser jeg attraksjonen, men hvis han ville fortsette i Burnley så lite å gjøre der. Og vel aldri slik at vi noen sinne rangerte han i forhold til feks Ange.
Dårlig argument, men likevel, på et eller annet tidspunkt må det jo tas en avgjørelse. Er ikke trygg på at dette er rette mannen, men det er jeg ikke med noen andre heller. Så legg den første brikka i dette puslespillet, sånn at det er mulig å jobbe videre med resten. Tida går!
- Redigert
En ting er vel kanskje også om han er det store trekkplasteret hvis vi er ute etter litt større navn på spillerfronten. Uten CL og greier. Men, nå skal der bygges på de store og talentfulle vi har. Rydde, rydde og rydde. Go Ange!
Trodde jeg skulle få en ny giv og kjenne på litt optimisme etter sesongen. Tror ikke jeg var så her negativ engang under sesongen. Er veldig spent hvordan overgangsmarkedet blir, når dette er det vi klarer å hente av managere. Mulig jeg bare er i overkant negativ, men kan ikke huske sist jeg hadde så lita troa på hva som blir gjort i Tottenham. Mangler bare at Kane stikker nå.
Gleder meg til pressekonferanser der man forstår litt mer av hva Manageren sier. Conte og Poch var ikke akkurat guds gave til det Engelske språk.
- Redigert
Gir litt faen i hva som skjer med Kane merker jeg. Beste er åpenbart om han blir, men må være på riktige premisser. Og har gitt opp håpet om å beholde ham lenger enn neste sommer uansett (mm det skjer noe helt spesielt).
Ville opplagt vært et enormt tap på kort sikt, og jeg håper for guds skyld ikke han ender hos en ligarival. Men er samtidig så drittlei hele «henter vi han så stikker Kane». På tide å sette klubben høyest nå, så får vi heller sette vår lit til de dedikerte.
Grei oppsummering av Simon Jordan.
Skjønner ikke helt hvordan enkelte her inne er så skuffet over Ange, eller slott for den del, og samtidig skråsikre på andre alternativer. For meg blir det helt dataspill å tenke slik. Nå har vi forsøkt med to tittelgarantister uten hell. Da sier det seg i grunn det er flere faktorer som må på plass, og ikke utelukkende han eller han manageren.
Ange er nå vår nye Nuno. Mye mulig det, men hvordan man «konkluderer» med det er over min fatteevne. Og Nuno, det er nærmest opplest og vedtatt at det måtte gå som det gikk med han. Ser ikke helt den selv om jeg forsøker meg på litt dataspill-tankegang. Nuno var da vel minst en like stor «up and coming type» da vi hentet han, som poch var i sin tid? Forskjellen her er timing og klubbens ståsted til enhver tid. Pep med klopp som assistent hadde ikke vunnet noe i tottenham de siste to tre årene.
Her er det blanke ark og nye fargeblyanter som skal til. Det må «nullstilles» helt fra øverst i kontorene, via manager og spillere, og til fansen.