Ange Postecoglou
Tror egentlig det. Og ser ikke helt at denne troppen er så krise - selv om folk som Cuti har en tendens til å se ting litt halvtomt.
Tror det dummeste vi kan gjøre er å kjøpe folk for så å kaste ut noen nye fra EL-troppen. Den slags blir det fort dårlig stemning av. Hvis det blir dårlig stemning slik vi spiller kommer denne kampen til å se bra ut i forhold.
Vi sliter på kantene og sentralt på midten. Kantene har vi Moore og Odobert på vei. Liten vits i å blokkere for de. På midten skal Gray og Bergvall spille. Samt at jeg antar vi henter Cardoso.
For meg gjelder det å puste med magen i dette overgangsvinduet.
De som bør ut er Werner (kan skje), Bissouma (skjer nok ikke) og Dragusin (skjer ikke). Richarlison muligens, men tviler. Hvem andre skal Ange plutselig «pælme» ut?
Synes forresten det er veldig interessant med Ståle i studio. Han har gode kilder (Lange) og jeg tipper han ikke klarer å la være å være litt ærlig. Han sa han tipper de diskuterer som faen på bakrommet men ikke Ange . Vi får holde oss i live lenge nok til å få svaret
Opplagt at vi må gjøre noe i januar.
Schism Spence får du et poeng for. Men jeg klarer ikke holde pusten mens vi venter på den troppen vi har nå. Ange har jo sine spillere uansett. Men ganske risky spør du meg. Hadde Ange sagt han skulle bygge et lag for fremtiden, så ok. Da kan man gjøre sånt. Men hvis han trur han skal vinne noe i år...
Tror ikke det skjer så mye i januar på grunn av det Schism beskriver.
Vi må nok bare forberede oss (jeg har vært det siden sesongen startet) på en sesong med mye variert. Noe som blir mer stabilt bra når spillere kommer tilbake og unggutta får hår på pungen.
Så vil tiden vise om klubben backer og står bak Ange eller om vi starter på nytt igjen... og igjen... og igjen.
Som Ange selv påpekte i pressekonferansen etter kampen - 8 mann kommer tilbake i løpet av januar.
Jeg vet ikke hva som evt. feiler Johnson, men håper det er noe. Blir litt merkelig å klage på at man ikke kan rotere når man velger å nettopp ikke sette inn de som faktisk er tilgjengelige.
Til neste kamp bør Udogie være helt klar igjen. Werner frisk. Hvis noe feiler Johnson antar jeg han er 100% igjen. Bentancur er tilgjengelig. Davies skal være klar før “new year” så enten Forest eller Wolverhampton. Moore er i trening igjen. Romero er rett rundt hjørnet.
Fyller man opp benken i dag med de fire siste så har vi plutselig omtrent en hel benk med spillere som fint kan starte. Hvis noen av de klarer å utkonkurrere Lankshear da.
Richarlison og VDV er også snart på banen igjen. Så vil man få nye skader, men plutselig har man folk som Johnson som ikke engang kommer på banen (ikke at Ange noen gang bruker 5 bytter uansett, men…).
Håper virkelig ikke vi stresser i januar. Flott hvis man finner en ny Kulusevski, men Dragusin ser mer og mer ut som et kjøp gjort under stress.
Ser ingen grunn til at ting vil endre seg for Ange hvis han fortsetter med samme opplegget. Om så 4-5 spillere hadde vært tilbake nå trur jeg vi hadde sett det samme. Han velger jo å bruke Son. Han velger å bruke Porro. Han velger vanligvis Johnson . Han velger Bissouma osv Så skal han komme noen vei må han bytte ut ''bærebjelkene'' sine. Og på sikt finnes det noen spennende i troppen vår men skal han få suksess før sparken må han kjøpe
Jeg tror planen til Ange er å få oss involvert i en nedrykksstrid sånn at når vi enten rykker ned og så opp igjen eller når han redder oss med et nødskrik så blir vi glade og "entertained".
Ikke hver uke et lag scorer 12 mål.
Skal vi late som om det går bra nå?
Tottenham in December:
Goals conceded = 12 (20th)
Shots faced = 85 (20th)
Shots on target faced = 37 (20th)
xG against = 13.5 (20th)
Big chances faced = 25 (20th)
Uansett. Vi kan være enige om at man bør i det minste være nære noen poeng mot Forest og Wolverhampton? Forest uten Johnson bør være nære walk-over.
Av de 8 som er ute, er det vel bare Vicario, Romero, VdV og Udogie som er klink førstevalg (Bentancur hadde vel etablert seg da han røyk). Håper virkelig det snur når de er tilbake, men forsvaret var som en sil også med førstevalgene inne. Uten å ha tall på det, så har vi vel nesten blitt bedre på dødball imot uten dem?
Oppå fraværene har vi også spillere ute av form, og spillere ute av posisjon. Spillere ute av posisjon er Anges ansvar. Jeg tror det hadde vært bedre å spille våre beste i sin beste posisjon. Det innebærer å vrake Porro, bruke Spence på høyreback og som en konsekvens av det teste ut Reguilon på venstre. Gray må flyttes opp på midtbanen så lenge Bissouma gjør så mye rart, og da må Dorrington testes i midtforsvaret.
Basert på valgene Ange tar før og under kamp og ellers, er jeg for øyeblikket i "Ange out klubben". Skulle han snu det, og vi blir skikkelig gode, blir jeg selvfølgelig glad.
Mye snakk om skader både her og i media, men det har jammen meg sett forferdelig ut med disse folka tilgjengelige også! Det er egentlig den største bekymringen jeg har. Synes det er helt sykt å tviholde på sin filosofi på dette viset. Og ikke justere for motstander og da eventuelt skader er jo bare helt fjernt?!
At vi prøver å spille på samme måte har jeg ingen problemer med. Eggen ble kritisert for det samme i mange år i Europa. Fikk det til tilslutt.
Så må man spørre seg hvis man skal spille så offensivt hva er vitsen når man ikke skaper en eneste sjanse i åpent spill så lenge Liverpool orker å spille? Er ikke poenget at man ofrer litt bakover for å skape mer fremover?