Blir mest skeptisk til sånn tankegang som ''bare vi får tilbake de beste spillerne '' håper ikke Ange ligger i det sporet for jeg synes vi aldri har klart å gjøre noe med grunnen til at vi lekker som ei sil bakover. Uavhengig av spillerne som er der. Kan hende det hadde vært bedre selvfølgelig igår med toppa lag men trur det handler mer om at vi blei hardere straffa for feila våre enn vi vanligvis gjør fordi vi møtte et topplag i årets form

Så den statistikken til Schism bekrefter jo bare det noen av oss har sagt hele veien. Avstanden ned til de nest beste er alt for stor.

Cuti mener du at når vi bare har fullt lag(hvis det i det hele tatt er mulig) så er vi der?

• Cuti svarte på dette.

Når vi snakker om «avstand» hva mener vi da? Jeg er ingen fan av Dragusin, men hvor gode var reservene til United her om dagen? Hvor gode 3. og 4. valg tror at man kan ha? Nå spiller vi forøvrig med 4. og 5. valg på stopperplass. I hvilken verden har vi 4. og 5. valg som er så mye bedre enn dette?

Resten er faktisk ikke «reserver». Mulig Spence - som har vært vår beste siden Ange måtte spiller han. Ange Masterclass.

Så vi er dårligst i ligaen fordi vi mangler noen stoppere? Ange sier venstrebacken også, men Spence har nå vært bedre enn Udogie så hva er problemet? Forster er svakere enn Vicario, men bortsett fra målene mot United er det ikke så stor forskjell.

Greit at vi er svekket, men ikke så mye.

Schism enig. Hadde vi storspilt med Romero og VDV slik som ifjor - greit. Men vi var ikke spesielt gode sett under ett da begge var skadefrie denne sesongen, som du allerede har påpekt @Schism. Så kan man alltids håpe at Romero spilte med smerter etc. Slik at når han er ordentlig skadefri at ting vil se bedre ut. Men litt mye halmstrå antakelig.

Madball Vi er i alle fall veldig langt unna der vi er nå med de fem viktigste spillerne defensivt ute.

Cuti kan du aldri svare på det jeg spør om? Du vet at vi er enige om at vi selvfølgelig vil bli bedre med de 5 tilgjengelige. Er ikke det jeg spør om og det trur jeg faktisk du vet.

• Cuti svarte på dette.

Madball Hva er det du spør om egentlig? Hva er «der»?

Som du skriver så virker vi å være enige om at vi er et mye bedre fotballag med de fem i elleveren.

Tipper vi også er enige i at vi ikke er verdens beste lag som for eksempel Liverpool nå er. Uavhengig av skader. Vi må bygge opp stallen gradvis.

Cuti ok greit nok. Er nok enig i det. Med ''Der'' mener jeg at vi er i rute på Ange sitt prosjekt og at vi spillerstallmessig og taktisk/spillestilmessig er konkurransedyktige. Da snakker jeg om topp 4/5 ikke ligagull

Cuti
              100%. Men nå har vel både Romero, Udogie og VdV vært involvert i flere idiotiske baklengsmål denne høsten. Som kan tyde på at problemet er mer strukturelt enn bare kvaliteten på de bak.

Jeg tenker litt coaching kunne vært en ide.

Og hva gjelder Porro på vingen ønsker man jo ikke å miste Johnsons evne til å passere folk.

Dougie Men du ser kanskje at spillet totalt sett er veldig mye verre nå enn da? Det vises til underliggende tall hvor vi nå er dårligst i serien. Mens vi tidlig i sesongen var best på veldig mange underliggende tall…

Mabbutt

Dessverre er ingen en god match med Porro defensivt. Noe vi ser i kamp etter kamp, uavhengig av makker. Håper Spence spiller høyreback når alle er tilbake. Vi kan late som det er Anges feil at Porro er dårlig defensivt, men når man ser hvordan Spence løser samme oppgave skjønner man at det nok har med spillerens individuelle vurderinger og ikke minst fysiske egenskaper (fart og fysikk) å gjøre. Men at Porro spiller alt er Anges feil - enig.

Blir ikke mer sant bare for at man gjentar noe som ikke er sant.

Cuti Dessverre er ingen en god match med Porro defensivt. Noe vi ser i kamp etter kamp, uavhengig av makker. Håper Spence spiller høyreback når alle er tilbake. Vi kan late som det er Anges feil at Porro er dårlig defensivt, men når man ser hvordan Spence løser samme oppgave skjønner man at det nok har med spillerens individuelle vurderinger og ikke minst fysiske egenskaper (fart og fysikk) å gjøre. Men at Porro spiller alt er Anges feil - enig.

Her er vi enig om alt 👍 Jeg ville også hatt Spence i sin beste posisjon. Men tror ikke en for tiden svak Porro ute av posisjon (venstre) ville styrket oss, så jeg ville testet Reggie på venstre igjen. Ville testet Dorrington som stopper for å få Gray opp på midtbanen for Bissouma for å få færre balltap der.

Kungreke Kunne også hvilt Porro en periode nå, med Kulu tilbake i form på vingen pluss Johnson som scorer mål er vi egentlig greit besatt akkurat der 👍

Mabbutt Johnson scorer litt mål men ellers veldig begrenset spiller. Blir veldig skralt når han ikke kan bidra med så mye annet.

Det var jo en veldig høflig måte å beskrive sin egen trener som ubrukelig.

Forøvrig ingen fan av spillere som kommer med slike kommentarer i media. Forstår at Kulusevski er frustrert. Forstår også at han er en av få som virkelig “gønner på”, men selv om han nå er vår beste spiller skal man ikke så mange månedene tilbake før han på ingen måte var selvsagt inne i laget. Denne type diskusjoner bør skje internt.

Schism Denne type diskusjoner bør skje internt.

Stort sett enig, men så kastet jo Ange Werner under bussen her for ei ukes tid tilbake, noe han sa han aldri kom til å gjøre. Så tenker det er greit, om dette får Ange bort fortere så aksepterer jeg det, Deki sier ikke noe annet enn det alle andre sier.