Schism Eg føler ofte at med ein Manager så er det litt som med ein toppsjef i næringsliver. Om Equinor ansetter ein ny dagleg leder så får han tid til å gå ein liten bølgedal. Men om han på år 2-3 fortsatt ikkje viser framgang så blir han bytta ut ganske kjapt (med mindre det handlar om konjunkturar/marked/etc). Og dei får begge ei heidundrandes sluttpakke når dei må gå.

rihno Nei, Nuno hadde en ganske grei cv på europeisk topp-ish nivå før han kom til oss. Ange har ikke det og er 9 år yngre.

Ginola14
United er det perfekte eksempelet der. Tydelig at den spillergruppa har noe iboende råttent ved seg, uten at man tilsynelatende en gang har forsøkt å røske opp i det. Enklere å bare prøve det neste heite managernavnet i stedet.

Resultatet? Helt ok fotballspillere som blir dyrket som superstjerner grunnet klubbens globale status og popularitet, og som ikke gidder/trenger å løfte en finger når det begynner å butte i mot. Da blir det tilnærmet umulig for manageren.

Dougie Da blir det tilnærmet umulig for manageren.

Det virket som om vi var litt der før Poch tok brutale grep. Var nok enkelte travere i garderoben som hadde for mye makt.

Jepp. Sherwood har vel uttalt at han fikk tydelige instrukser fra Levy om å få Adebayor (som vel tjente klart mest på den tida) i gang igjen ved å være litt «kompis» og la han få holde på med greiene sine. Tbf så fikk jo Sherwood virkelig det beste ut av ham, men det er åpenbart ikke bra når «larger than life»-personligheter får styre for mye - det så man jo høsten etter før Poch tok grep.

Så er det interessant hvor tilfeldig det der var og. Hadde ikke Kane dukka opp med et par viktige mål der, hadde ikke Poch overlevd mange ukene til. Og da hadde vi godt mulig endt opp med å ansette enda en som skulle «få det beste ut av Ade».

Tap mot Liverpool isolert sett er ingen katastrofe. Men vi blir RÆVKJØRT.

Jeg har vært skeptisk til Ange slik sesongen har utviklet seg (tap annenhver kamp). Men har ment at han burde få sesongen på å vinne en cup.

Ange har kjøpt mange av disse spillerne. Ange har valgt hvem han vil beholde. Ange har delt ut sine klippekort. Ange har bestemt hvordan han vil at bredden skal være. Ange har satt opp laget. Ange har bestemt taktikken. Edit: Ange er den som tilpasser taktikk og formasjon utifra skadesituasjon.

Han har ikke vært god nok i jobben sin.

Jeg tror vi har større muligheter til å vinne en cup denne sesongen med en annen manager.

Beklager folkens, men ANGE OUT!
    (Skal heller spise ordene mine og feire med dere om han mirakuløst klarer å snu sesongen)

Tenker ikke det er denne kampen som er problemet, men alle tapene mot antatt dårligere lag, endel av de ganske knepne. Scorer tross alt tre på Liverpool, og prøver å spille den fotballen man skal spille, som det i min bok står en viss respekt av.

Nå er skadesituasjonen helt sinnsyk for øyeblikket, så syns han bør få noe tid når ting normaliserer seg. Laget har en målforskjell som hører hjemme i toppen, og spiller tidvis veldig god fotball. Som også er en verdi spør du meg, går heller på noen smeller som denne med morsom fotball enn og gå for 1-0 seiere.

Så kan det jo også se ut som Son er kraftig på hell, vanskelig og skulle erstatte både Kane og Son på kort tid. Spennende og ungt lag, men trenger ledere og flere profiler

t-stone Tenker ikke det er denne kampen som er problemet, men alle tapene mot antatt dårligere lag

Enig!

t-stone prøver å spille den fotballen man skal spille, som det i min bok står en viss respekt av.

Syntes det samme mot Chelsea i fjor med 9 mann. Nå synes jeg bare det er naivt. (Er nok fordi jeg har mista trua)

t-stone Nå er skadesituasjonen helt sinnsyk for øyeblikket, så syns han bør få noe tid når ting normaliserer seg.

Mener at en dyktig manager i større grad taktisk burde kompensere bedre for skader.

t-stone går heller på noen smeller som denne med morsom fotball enn og gå for 1-0 seiere.

I utgangspunktet enig, men ikke når vi taper annenhver kamp.

Ja. Da er vi tilbake her igjen da. Problemet mitt er at jeg ikke ser hvem og hvordan ting skal bli bedre.

Spenstig av styret å gi Ange spenn til å handle for i januar isåfall. Han kommer til å kreve det. Sier oftere og oftere i intervju at han ikke har annet valg enn å gjøre som han gjør på grunn av manglende alternativer

Madball

Ikke mye som skjer uansett. Cardoso kommer nok til sommeren og vi har allerede for mange spillere.

Og hvem er det Ange ønsker å selge? Akkurat nå er Spence hans beste spiller.

Selv om vi skulle selge Bissouma og Richarlison. Samt gi f i Werner - så har vi ikke mye rom til å gjøre stort. Yang skal vel muligens inn? Spence i alle fall.

Man kan gjøre gode kjøp i januar som Bentancur og Kulusevski. Men vi trenger ikke flere slike «sjanser» nå.

Schism Tror ikke Yang trenger å registreres siden han er så ung.

«Det er som å gå ut i en snøstorm i undertøy og bli overrasker over at det er kaldt».
            Helland om kampplanen til Ange.

Schism
            Det vet vi ikke. (Om no særlig skjer) Jeg trur Ange ikke er fornøyd og vil tvinge frem kjøp. Og at det vil bli schism av det 😉

Madball

Tror egentlig det. Og ser ikke helt at denne troppen er så krise - selv om folk som Cuti har en tendens til å se ting litt halvtomt.

Tror det dummeste vi kan gjøre er å kjøpe folk for så å kaste ut noen nye fra EL-troppen. Den slags blir det fort dårlig stemning av. Hvis det blir dårlig stemning slik vi spiller kommer denne kampen til å se bra ut i forhold.

Vi sliter på kantene og sentralt på midten. Kantene har vi Moore og Odobert på vei. Liten vits i å blokkere for de. På midten skal Gray og Bergvall spille. Samt at jeg antar vi henter Cardoso.

For meg gjelder det å puste med magen i dette overgangsvinduet.

De som bør ut er Werner (kan skje), Bissouma (skjer nok ikke) og Dragusin (skjer ikke). Richarlison muligens, men tviler. Hvem andre skal Ange plutselig «pælme» ut?

Schism det siste kan jeg ikke svare på. For meg kunne vi solgt mist 5 spillere.

Moore og Odobert. Er litt iskaldt å sitte å vente på de. Hva har de bidratt med de siste 25 kampene?
                Litt lei av å vente på skada spillere som skal komme tilbake å redde oss. Når sist skjedde det?

Madball

Sånn er det nå. Bare å se på Spence når han faktisk får sjansen. Og Odobert er faktisk 20.

Ville vært veldig Tottenham å skulle handle inn en Werner mk2 for å blokkere spilletid. Vi klarer opplagt ikke å hente ei stjerne på vingen nå hvis man ikke skal betale hinsides overpris.

Synes forresten det er veldig interessant med Ståle i studio. Han har gode kilder (Lange) og jeg tipper han ikke klarer å la være å være litt ærlig. Han sa han tipper de diskuterer som faen på bakrommet men ikke Ange . Vi får holde oss i live lenge nok til å få svaret

Opplagt at vi må gjøre noe i januar.