Knut
Vet ikke om jeg deler den.
I net spend siste 5 årene er vi på fjerde rett bak Arsenal.
Chelsea: 795m
United: 547m
Arsenal: 469m
Tottenham: 458m
Newcastle: 370m
Så kan man diskutere hva det å være en "toppklubb" er, men vi har aldri brukt så mye penger.
Så tar det selvsagt tid å ta igjen lag som City og Liverpool - som ikke bruker like mye penger på kjøp lengre. Av de 5 klubbene som har brukt mest er det tross alt bare Arsenal som har fått noe særlig igjen. Og jeg er usikker på om det laget nå vil komme til å vinne noe. Kanskje hvis City forsvinner og det er få til å tette hullet.
Jeg har det ikke travelt med å sparke Ange. Forstår også at Ange får mer "goodwill" enn folk som Nuno, Mourinho og Conte. Men det overrasker meg hvor lite rasjonelle mange er når man vurderer hva han faktisk leverer. Det er resultatmessig fryktelig. Og har vært det siden hans gode start i fjor.
Taper vi mot Villa er i praksis ligaen over for i år med tanke på topp 4. Vinner vi så er vi jo faktisk med i den kampen. Og hvis det går som vi alle håper at ting begynner å "klikke" litt før eller senere så kan det bli morsomt i år allikevel. Kan nesten ikke huske sist det var så høy "spredning" i realistiske muligheter for hvordan sesongen utvikler seg. Vi er nære et bunnlag siste 12mndene, men samtidig kan vi faktisk sitte her om et halvt år som ganske klar topp 4. Litt sprøtt.